- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un român în industria auto produce 3 maşini pe an, faţă de 16 cât produce un spaniol
Munca manuală în locul roboţilor şi fabricaţia de cablaje, nu de electronice trag în jos productivitatea angajaţilor români din auto.
Un român în industria auto produce 3 maşini pe an, faţă de 16 cât produce un spaniol (Imagine: Dragos Savu/ Mediafax Foto)
Raportat la producţia de maşini, un angajat român produce anual în medie trei maşini, faţă de 16 cât realizează un spaniol. Analiza este realizată la nivelul întregii industrii auto, iar diferenţa dintre români şi spanioli este dată printre altele de faptul că local se produc în special componente, pe când în alte ţări focusul este pe maşini, scriu cei de la Ziarul Financiar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Parada Kremlinului. Rusia prezintă tancuri occidentale capturate în Ucraina
-
Speranţa de viaţă la naştere a crescut în Europa în 2023. Care este situaţia României
-
Poşta Română: Până la sfârşitul zilei, estimăm că ne vom apropia de procentul maxim de livrare a pensiilor
„Când vorbim de producţia din auto, trebuie să ne uităm şi la nivelul de robotizare, care în România este unul mai scăzut decât în Europa de Vest. Sunt uzine în care în secţia de caroserie nu vezi niciun om, ci numai roboţi , în timp ce la noi este o secţie cu puternic caracter manual. La componente, depinde şi ce produc. Producătorii de cablaje utilizează mulţi oameni spre exemplu“, a declarat Gabriel Sicoe, vicepreşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Spre exemplu, în uzina Dacia de la Mioveni gradul de robotizare va creşte de la 5% în 2014 la 20% anul viitor când va intra în producţie cea de-a doua generaţie a SUV-ului Duster.
Până atunci însă, numărul de maşini produse de fiecare angajat din industrie scade. Lipsa unui al treilea constructor auto, dar şi menţinerea producţiei la un nivel scăzut de către Ford la Craiova, alături de un grad redus de robotizare la Dacia şi prezenţa multor producători de cablaje pe piaţa locală, au dus la scăderea raportului dintre numărul total de angajaţi în industria auto locală şi producţia de maşini, de la 2,9 autovehicule noi per angajat în 2013 la 1,8 anul trecut, potrivit datelor ACEA.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO