- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (20.09.2013, 12:05)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Noul COD RUTIER: Transportatorii consideră abuzive sancţiunile şi cer modificarea acestora
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră abuzive sancţiunile propuse în proiectul noului Cod Rutier şi cere modificarea acestora, precum şi introducerea de măsuri care să stabilească responsabilităţi şi pentru pietoni şi autorităţile care administrează drumuri.
1835 afișări
Noul COD RUTIER: Transportatorii consideră abuzive sancţiunile şi cer modificarea acestora (Imagine: Shutterstock)
UNTRR solicită în acest sens o reexaminare a cuantumului amenzilor şi a sancţiunilor complementare propuse prin proiectul Codului Rutier.
"Sancţiunile propuse prin proiectul de Ordonanţă de Urgenţă sunt abuzive, întrucât se propun amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează valoarea a 20 de salarii, în condiţiile în care salariul minim garantat în plată este de 800 lei. Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancţiunile să fie progresive şi proporţionale", se arată într-un comunicat al UNTRR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ziua Copilului. Ce evenimente dedicate celor mici sunt în Capitală
-
Ucrainean reţinut pentru trafic de influenţă. DNA: A fost prins în flagrant când dădea mită 20.000 dolari
-
Hamas, reacţie după planul de încetare a focului prezentat de Biden
-
Ion Cristoiu: Gheorghiu-Dej: Un Moromete al comunismului
Potrivit sursei citate, proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru şoferii profesionişti, având în vedere că sancţiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile şi dacă nu se face dovada achitării amenzii contravenţionale, între 120 şi 180 de zile pentru depăşirea vitezei şi până la 5 ani ca sancţiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul unei persoane, când instanţa de judecată sau procurorul a dispus neînceprea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi penale, achitarea ori încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancţiuni administrative).
"Pentru o soluţionare rapidă, UNTRR propune o dezbatere publică în acest sens, luând în considerare impactul aplicării sancţiunilor propuse asupra conducătorilor auto, şi solicită elaborarea unui proiect de responsabilizare a tuturor participanţilor la trafic (atât educarea comportamentului conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliştilor cât şi sporirea gradului de implicare a autorităţilor). De asemenea, se doreşte punerea în discuţie a procesului de îmbunătăţire a factorilor ce influenţează siguranţa rutieră (paşii care trebuie parcurşi pentru o infrastructură mai sigură, pentru străzi fără trafic agresiv şi pentru creşterea siguranţei mediului lateral al drumurilor)", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii transportatorilor apreciază că şoferii profesionişti sau amatori nu pot fi consideraţi responsabili unici pentru siguranţa rutieră din România şi de aceea solicită amendarea proiectului de act normativ în scopul introducerii în context a îndatoririlor şi răspunderii pietonilor (în caz de nerespectare a regulilor de circulaţie sau de semnalizare necorespunzătoare), precum şi a autorităţilor şi instituţiilor publice care au în administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje pietonale sau la nivel cu cale ferată (în caz de nefuncţionare sau funcţionare defectuoasă).
"Menţionăm că UNTRR a solicitat autorităţilor crearea unui sistem de monitorizare a încasării amenzilor aplicate străinilor, pentru a se înceta discriminarea românilor la ei acasă şi considerăm că acest aspect trebuie soluţionat prin modificările ce pot fi aduse la OUG 195/2002. Având în vedere cele de mai sus şi ţinând cont de importanţa acestui act normativ pentru evoluţia ulterioară a domeniului pe care îl reprezentăm, UNTRR solicită Guvernului să demareze proiecte de educaţie rutieră şi campanii de conştientizare socială, care să aibă ca obiectiv principal instruirea participanţilor la trafic în scopul sporirii siguranţei rutiere", mai arată transportatorii.
Aceştia solicită, totodată, creşterea numărului de controale în trafic precum şi creşterea profesionalismului organismelor implicate în formarea profesională cu menţiunea că rolul autorităţilor trebuie să fie preventiv şi nu reactiv.
UNTRR este o organizaţie profesională, având 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
Noul Cod Rutier se află în dezbatere publică şi ar urma să fie aprobat de Guvern săptămâna viitoare.
Citește pe alephnews.ro: Arheologii au găsit o cameră secretă la baza Marii Piramide din Giza și habar nu au ce este
Citește pe www.zf.ro: Surpriză: Industria din România care explodează ca număr de angajaţi. Urmează zeci de mii de angajări în următorii doi ani
Citește pe www.zf.ro: Dezastrul din România. Se întâmplă încă de când dăm copiii la şcoală. Se întâmplă pentru mai bine de jumătate dintre români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden: „Israelul propune un nou acord de pace în 3 faze. Hamas trebuie să-l accepte și să încheie războiul pe care l-a început”
Surpriză: Industria din România care explodează ca număr de angajaţi. Urmează zeci de mii de angajări în următorii doi ani
Cum a reuşit un tânăr român ce a intrat în afaceri de la vârsta de 18 ani ca până la 32 să dezvolte un lanţ de peste 40 de restaurante
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ilinca Vandici a făcut-o praf pe Bianca Drăgușanu! Războiul frumoaselor foste iubite de fotbaliști
PROSPORT.RO
Răsturnare de situație privind creșterea plafonului de impozitare a pensiilor. Ce se întâmplă de la 1 septembrie
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe