- Home
- Cultură-Media
- NEW YORK, (05.11.2009, 12:36)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dan Sociu, Matei Vişniec şi Timpuri Noi, la festivalul newyorkez "Performing Revolution"
Scriitorul Dan Sociu, dramaturgul Matei Vişniec şi trupa Timpuri Noi se numără printre prezenţele româneşti la festivalul "Performing Revolution in Central and Eastern Europe", care debutează vineri la New York şi aduce o amplă serie de evenimente ce se vor desfăşura până în martie 2010.
87 afișări
Imagine de la un concert Timpuri Noi în Club A, în 1984 (Imagine: icrny.org)
Festivalul "Performing Revolution in Central and Eastern Europe" a fost iniţiat de New York Public Library for the Performing Arts şi este organizat în colaborare cu o serie de asociaţii americane şi institute culturale est-europene, printre care şi Institutul Cultural Român (ICR) de la New York,.
Weekend-ul inaugural al festivalului (6 - 7 noiembrie) este rezervat unui maraton muzical intitulat "Rebel Waltz: Muzica underground din spatele Cortinei de fier" - o reactivare a muzicii unor trupe rebele pe care autorităţile comuniste le-au considerat întotdeauna incomode.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Parada Kremlinului. Rusia prezintă tancuri occidentale capturate în Ucraina
-
Speranţa de viaţă la naştere a crescut în Europa în 2023. Care este situaţia României
-
Poşta Română: Până la sfârşitul zilei, estimăm că ne vom apropia de procentul maxim de livrare a pensiilor
Din România, Timpuri Noi întregeşte un line up din care mai fac parte: cehii de la Psi Vojaci, supravegheaţi de poliţia secretă încă de la primul lor concert din 1979, cînd membrii trupei aveau 14 ani, foştii lor compatrioţi - slovacii de la Bez Ladu a Skladu, legendara trupă punk din Polonia Dezerter şi maghiarii de la Kontroll Csoport.
Şirul de evenimente ce vor avea loc în perioada noiembrie 2009 - martie 2010 include:
lecturi publice cu participarea scriitorilor Dan Sociu şi Matei Vişniec, în contextul mai larg al lansărilor, în premieră, a unor antologii de literatură, respectiv dramaturgie est-europeană,
o prezentare autobiografică performativă a dramaturgului Saviana Stănescu, în care autoarea îşi explorează tinereţea petrecută în România, înainte şi după 1989, şi experienţa sa de emigrant la New York, şi,
a patra ediţie a Festivalului de Film Românesc de la New York (4 - 6 decembrie), care se va deschide cu documentarul de montaj "Videograme dintr-o Revoluţie", de Andrei Ujică şi Harun Farocki, care face o deconstrucţie tranşantă a Revoluţiei din Decembrie 1989.
Acoperirea artistică a festivalului "Performing Revolution" va fi dublată academic de simpozionul "După Comunism: Împliniri şi dezamăgiri post-1989", programat în februarie 2010 şi precedat de dezbaterea "Ca şi cum comunismul n-ar fi existat", de pe 5 noiembrie, de la Institutul Harriman din cadrul Universităţii Columbia, la care participă scenograful şi profesorul de design Nic Ularu.
Piesa de rezistenţă a întregului festival este, însă, elaborata expoziţie intitulată "Revolutionary Voices: Performing Arts in Central & Eastern Europe in the 1980s".
Expoziţia investighează modul în care artele spectacolului au încercat - şi măsura în care au reuşit - să depăşească barierele impuse de politicienii şi cenzura comunistă în anii '80, anticipînd în acest mod schimbările politice şi sociale care au intervenit ulterior.
Pentru a pune în evidenţă contextul românesc, alături de cel din Cehoslovacia, Germania, Polonia, Iugoslavia şi Ungaria, ICR New York a produs şi prezintă următoarele exponate:
o broşură/ziar care include scurte texte despre cenzura în teatrul românesc din anii '70 - '80;
fragmente video şi afişul spectacolului "Dimineaţa pierdută", după Gabriela Adameşteanu, dramatizare şi regie Cătălina Buzoianu - una dintre montările antologice din anii '80;
fragmente video despre scena muzicală underground din România, explicitate prin fragmente video din concertele formaţiei Timpuri Noi;
un fragment din concertele găzduite de Club A în anii '80;
un montaj video relevant pentru grandoarea spectacolului artistic de larg consum patentat de regimul comunist cu mostre din serbările de la 23 August, Cântarea României şi Cenaclul Flacăra,
"Dialog cu Ceauşescu", o lucrare video din 1978 a artistului vizual Ion Grigorescu.
Expoziţia "Revolutionary Voices" va fi deschisă în perioada 18 noiembrie 2009 - 20 martie 2010.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
NATO afirmă că Rusia desfășoară „activități maligne” asupra statelor membre. Ce decizie a luat Consiliul Nord-Atlantic
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de înger din Călărași. Ce a scos la suprafață ancheta autorităților
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe