- Home
- Cultură-Media
- LONDRA, (04.12.2008, 14:47)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King
Imaginea ţăranilor transilvăneni este folosită, alături de cea a locuitorilor Thailandei şi Groenlandei, pentru a defini populaţiile indigene sărace, într-o campanie Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" şi care a generat deja, înainte de lansare, o serie de critici.
43 afișări
Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King (Imagine: www.adage.com)
Potrivit AdAge, campania a fost realizată de agenţia Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creaţie MDC Partners, şi va fi lansată pe 6 decembrie, promiţând că va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv că exploatează "populaţiile indigene sărace".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România trebuie reconfigurată. Putem din 3400 de UAT-uri să avem doar 120
-
Statele de plată ale Ministerului britanic al Apărării au fost ţinta unor atacuri. Premierul Rishi Sunak: ,,Un actor răuvoitor" a compromis reţeaua
-
Maia Sandu: Dacă Rusia va ataca, Moldova se va apăra singură
-
Belarus anunţă un exerciţiu tactic de lansare a armelor nucleare: primele imagini
Campania globală, intitulată "Whopper Virgins", care rulează deja un clip teaser pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com/) şi care va fi lansată oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai gustoase şi mai apreciate decât cele ale lanţului de fast-food rival, McDonald's, folosind în acest sens nişte spoturi de teasing prin care internauţii sunt direcţionaţi către site-ul campaniei.
Pe platforma online, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lanţului american de fast-food, în cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeşte Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii şi le judecă savoarea se numără ţărani thailandezi, dar şi transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food "exotice".
"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.
Pentru a realiza execuţiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter şi două sănii trase de câini.
Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunităţile de skateboard-eri - "Dogtown and Z-Boys"- şi de surferi - "Riding Giants". Documentarul despre populaţiile indigene care degustă burgeri promite o experienţă similară cu cea a reportajelor National Geographic.
Primele reacţii la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauţii criticând lanţul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", se indică într-un comentariu de pe Gothamist.com.
"Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile", menţionează un alt blogger, într-un comentariu pe Walletpop.com.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
Meteorologii Accuweather anunță o vară ciudată în România. Temperaturi anormale în București
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe