- Home
- Economic
- TIMIŞOARA, (15.07.2011, 14:28)
- Bogdan Marta , , Bogdan Marta ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boagiu: Execuţia autostrăzii Nădlac-Arad începe în august, pe tronsonul Timişoara-Lugoj sunt probleme
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, vineri, după o vizită pe autostrada Timişoara-Arad, că autostrada Nădlac-Arad va intra în faza de execuţie la finalul lunii august, însă pe tronsonul Timişoara-Lugoj există probleme cauzate de "contestatari de profesie".
3500 afișări
Boagiu: Execuţia autostrăzii Nădlac-Arad începe în august, pe tronsonul Timişoara-Lugoj sunt probleme (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Boagiu a afirmat că, din informaţiile neoficiale pe care le are, proiectarea tronsonului de autostradă Nădlac-Arad este pe cale să fie finalizată, urmând ca la finele lunii august acesta să intre în execuţie, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Pe Arad-Nădlac, din informaţiile pe care le avem neoficial, pentru că încă nu ne-au informat constructorii, eu ştiu că sunt într-o fază avansată cu proiectarea. Ne aşteptăm ca până la finalul lunii august să aibă proiectarea deja făcută, să intre în execuţie", a spus Boagiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
În ceea ce priveşte tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, ea a afirmat că acest contract întâmpină probleme din cauza unor "contestatari de profesie" şi că se aşteaptă decizia CNSC pentru a fi începute lucrările.
"Pe tronsonul Timişoara-Lugoj există o problemă cu o contestaţie făcută de contestatari de profesie. Dacă vă uitaţi la firmele care au făcut contestaţia, veţi vedea că sunt firme care şi-au făcut o meserie din a contesta lictaţiile. Avem unul din tronsoane care este încă la CNSC. Aşteptăm decizia CNSC pentru a semna şi pe acest tronson", a afirmat ministrul Transporturilor.
Potrivit lui Boagiu, câştigătorul licitaţiei tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia urmează să fie cunoscut în luna august.
"În acest moment, până la sfârşitul lunii iulie urmează să fie dat în exploatare tronsonul de la Basarabi-Murfatlar până la ocolitoarea Constanţei, plus ocolitoarea Constanţei. Şi după vizita pe care am făcut-o săptămâna trecută nu am niciun motiv să mă îndoiesc că se va întâmpla lucrul acesta. La licitaţia pe Cernavodă-Medgidia, cel cu probleme, urmează să se ştie câştigătorul în luna august", a spus Boagiu.
CNADNR a atribuit patru contracte pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzilor Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, cu o valoare totală de 93,7 milioane lei, fără TVA, însă rezultatele pentru două dintre acestea au fost contestate.
Astfel, contractul pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Timişoara-Lugoj, în lungime de 35,12 km (loturile 1 şi 2) a fost câştigat de compania franceză Louis Berger, cu o ofertă de 23,05 milioane lei, fără TVA. Rezultatul licitaţiei a fost contestat de asocierea românească Omicron-Amepro-Septembrie Consulting.
Celălalt contract contestat vizează consultanţa pentru lucrările la Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 82 km (loturile 1, 2, 3 şi 4). Proiectul a fost câştigat de asocierea Consitrans-VIA Design-Omicron-Amepro pentru 31,59 milioane lei, fără TVA. Contestaţia a fost depusă de consorţiul Egis România-Ingedia România-Transproiect 2001.
Supervizarea pentru Nădlac-Arad (38,9 km, loturile 1 şi 2) a fost câştigată de consorţiul românesc VIA Design-Omicron-Amepro-Consitrans, cu o ofertă de 20,7 milioane lei, fără TVA.
Ultimul contract atribuit şi necontestat se referă la consultanţa pentru primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva (27,4 km). Asocierea câştigătoare este Search Corporation-Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao (româno-portugheză), cu o ofertă de 18,35 milioane lei.
Compania de Autostrăzi şi Drumuri a semnat în mai şi iunie contractele pentru lucrările de proiectare şi execuţie a celor patru autostrăzi atât cu firme străine, cât şi româneşti. În acest caz rezultatele licitaţiilor au fost contestate şi soluţionate ulterior, cu excepţia lotulului al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, pentru care contestaţia nu a fost încă soluţionată.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Locul din România în care oamenii s-au întors în timp, în 1888. Cel mai ciudat fenomen din 2024 se desfășoară în județul Buzău
CANCAN.RO
Medicul Mihaela Bilic spune ce se întâmplă în organismul tău când mănânci drob de miel, de fapt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe