- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.04.2011, 13:59)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Care sunt constructorii următoarelor patru autostrăzi şi cât va costa realizarea lor
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a selectat companiile care vor proiecta şi construi tronsoanele de autostradã Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.
236 afișări
Care sunt constructorii următoarelor patru autostrăzi şi cât va costa realizarea lor (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Astfel, construcţia autostrăzii Nădlac-Arad şi a unui drum de legătură va fi realizată pentru primul lot (22 km) de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.
Licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
-
Sâmbăta Mare. Lumina Sfântă soseşte în această seară în România. Semnificaţia momentului
-
Blocaj pe calea ferată. Trei trenuri afectate de o locomotivă defectă
-
Dieta verde încetineşte evoluţia cancerului de prostată
Autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, va fi proiectată şi executată tot de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.
Al treilea lot, în lungime de 22 kilometri, a fost câştigat de firma italiană Impregilo, valoarea contractului fiind de 604,79 milioane lei, iar ultimul lot (circa 17 kilometri) de asocierea italiano-româno Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom pentru 484,83 milioane lei.
"Ofertanţii au la dispoziţie zece zile pentru a contesta rezultatele licitaţiilor", se arată într-un comunicat al CNADNR.
Contractele fac parte din Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) şi vor fi finanţate de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnică (70%) şi preţul (30%).
CNADNR a primit în total 64 de oferte de la consorţii şi companii interesate de construcţia autostrăzilor. Astfel, s-au înscris 15 ofertanţi la autostrada Nădlac-Arad şi drumul de legatură, 17 pentru construcţia tronsonului Timişoara-Lugoj, 9 ofertanţi pentru Lugoj-Deva şi 23 pentru Orăştie-Sibiu.
Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
Citește pe alephnews.ro: Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cât plătești pentru Jocurile Olimpice? Unii cheltuiesc până la 500.000 de dolari pe pachete „ultra-exclusive”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după ce s-a afișat întâi cu logodnica și apoi cu amanta!
PROSPORT.RO
Misterele din Cina cea de Taină. Semnalele care vorbesc despre sfârşitul lumii şi note muzicale ascunse în opera lui Da Vinci
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:35
Sâmbăta Mare. Lumina Sfântă soseşte în această seară în România. Semnificaţia momentului
-
astăzi, 06:51
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 801. Rusia protestează faţă de declaraţiile făcute de Madron şi de Cameron: escaladare directă / Ucraina a lansat ghidul pentru Olimpiadă: sportivii nu au voie să dea mâna cu ruşii