- Home
- Economic
- FRANKFURT, (13.09.2011, 18:52)
- Anca Dumitrescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Colaborarea VW - Suzuki a eşuat, iar "divorţul" pune în discuţie alianţele din sectorul auto. Care a fost cel mai spectaculos eşec
Compania japoneză Suzuki a decis să pună capăt alianţei cu grupul german Volkswagen, iar acest "divorţ" se adaugă unei liste în creştere de colaborări eşuate în industria auto, punând sub semnul întrebării rentabilitatea acestora.
948 afișări
Colaborarea VW - Suzuki a eşuat, iar "divorţul" pune în discuţie alianţele din sectorul auto. Care a fost cel mai spectaculos eşec (Imagine: Shutterstock)
"Parteneriatele transcontinentale sunt extrem de dificile", a declarat Thomas Sedran, director general la compania de consultanţă AlixPartners.
El a arătat că aceste proiecte au nevoie de mai mult timp pentru a da rezultate.
"Un proiect care are nevoie de 30 de luni pentru a fi finalizat în Germania sau Europa Centrală, ar putea dura 40 de luni în alte regiuni", a spus Sedran.
Cel mai spectaculos eşec a fost cel al Daimler, acum patru ani, când a renunţat la Chrysler şi a "înghiţit" pierderi de 30 de miliarde de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Obiectivul unic al viitorilor europarlamentari este să-i facă pe români să se simtă europeni
-
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
Refugiul pe care îl au jucătorii la păcănele, după aplicarea legii Simonis
-
Simona Halep nu va participa la Roland Garros. Organizatorii au decis să nu îi ofere un wild-card
PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi Motors, care lucrează împreună la proiecte precum automobilele electrice, au încercat un schimb de acţiuni pentru a-şi cimenta parteneriatul, dar au abandonat discuţiile anul trecut.
Chiar şi în Europa o serie de colaborări au eşuat.
O alianţă importantă, care a implicat deţineri încrucişate de acţiuni, între Renault şi Volvo, s-a rupt în 1994 după o revoltă a acţionarilor companiei suedeze.
Mai recent, BMW a vândut Rover, după şase ani de proprietate asupra companiei britanice care au dus la pierderi masive ale acesteia.
Sub presiuni intense de reducere a costurilor, producători auto mai mici au încercat să dezvolte sau să extindă alianţe care să le confere acces la tipuri de modele care nu fac parte din portofoliul lor, sau la noi pieţe.
Pentru producători mai mici precum Suzuki Motor, dezvoltarea independentă a unor tehnologii complexe de tipul sistemelor hibrid nu este o opţiune. Acesta a fost motivul pentru care compania japoneză s-a aliat cu VW în 2009.
Dar Suzuki a anunţat luni că vrea să pună capăt alianţei, după ce grupul german a acuzat-o că încalcă pactul printr-un acord cu Fiat privind furnizarea de motoare diesel.
Ruptura a avut loc după două luni de certuri, în care Suzuki a acuzat VW că vrea să aducă producătorul japonez sub controlul său.
Eşecul alianţei scoate în evidenţă dificultăţile avute de producătorii auto pentru a rămâne în relaţii bune şi este o nouă lovitură pentru VW, la mai puţin de o săptămână după ce a trebuit să amâne pentru anul viitor fuziunea cu Porsche.
"Volkswagen se luptă în izolare", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, şeful Centrului pentru cercetări în domeniul euro la universitatea germană din Duisburg-Essen.
VW vrea să devanseze Toyota pentru a deveni cel mai mare producător auto la nivel mondial până în 2018, dar unii analişti spun că ambiţia preşedintelui grupului, Ferdinand Piech, de a construi un imperiu auto a făcut suspicioşi ceilalţi producători, din cauza strategiei agresive de extindere.
Producătorul auto german, cel mai mare din Europa, este implicat în mai multe proiecte de fuziuni şi achiziţii, inclusiv acordul de fuziune cu Porsche şi planul de a uni producţia de camioane a Scania şi MAN.
Citește pe alephnews.ro: Marcel Ciolacu, despre trimiterea sistemelor PATRIOT în Ucraina: „Decizia se va lua în CSAT. Iohannis nu l-a convocat încă”
Citește pe www.zf.ro: De unde vin produsele de la Lidl
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Românii nu vor un lider al Europei pentru că văd ce se întâmplă la Bruxelles, o comicărie în care șefii nu sunt aleși direct
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
PROSPORT.RO
Mărturia revoltătoare a șoferului începător din Timișoara, care a condus-o pe Moni spre moarte la doar 17 ani: „Nu aveam viteză, aveam 115-120 km/h maxim”
CANCAN.RO
Cel mai iscusit ospătar! Câte farfurii a reușit să ducă acest chelner, dintr-un singur drum
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:51
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
astăzi, 22:24
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 811. Lupte intense în regiunea Harkov / Germania transferă încă un sistem Patriot Ucrainei / WSJ: Capacitatea armatei ucrainene de a intercepta atacurile cu rachete a scăzut / Blinken efectuează o vizită la Kiev