- Home
- Economic
- FRANKFURT, (13.09.2011, 18:52)
- Anca Dumitrescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Colaborarea VW - Suzuki a eşuat, iar "divorţul" pune în discuţie alianţele din sectorul auto. Care a fost cel mai spectaculos eşec
Compania japoneză Suzuki a decis să pună capăt alianţei cu grupul german Volkswagen, iar acest "divorţ" se adaugă unei liste în creştere de colaborări eşuate în industria auto, punând sub semnul întrebării rentabilitatea acestora.
948 afișări
Colaborarea VW - Suzuki a eşuat, iar "divorţul" pune în discuţie alianţele din sectorul auto. Care a fost cel mai spectaculos eşec (Imagine: Shutterstock)
"Parteneriatele transcontinentale sunt extrem de dificile", a declarat Thomas Sedran, director general la compania de consultanţă AlixPartners.
El a arătat că aceste proiecte au nevoie de mai mult timp pentru a da rezultate.
"Un proiect care are nevoie de 30 de luni pentru a fi finalizat în Germania sau Europa Centrală, ar putea dura 40 de luni în alte regiuni", a spus Sedran.
Cel mai spectaculos eşec a fost cel al Daimler, acum patru ani, când a renunţat la Chrysler şi a "înghiţit" pierderi de 30 de miliarde de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elicopterul care îl transporta pe președintele iranian Raisi ar fi fost implicat într-un accident. Elicopterul ar fi aterizat forțat în nord-vestul țării / Raisi și toți cei aflați bord sunt în viață, potrivit presei iraniene
-
Economia României frânează neaşteptat în primul trimestru din 2024. Evoluţia pune sub semnul întrebării prognozele economiştilor de creştere economică de 3% sau de peste 3% în 2024
-
Războiul din Ucraina, ziua 816. Zelenski: „Partenerii noştri se tem că Rusia va pierde acest război” / Ucraina acuză şeful FSB-ului rus şi oficialii de top pentru violenţele din timpul EuroMaidanului
-
Decizia finală privind extrădarea lui Julian Assange în SUA ar putea fi luată luni
PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi Motors, care lucrează împreună la proiecte precum automobilele electrice, au încercat un schimb de acţiuni pentru a-şi cimenta parteneriatul, dar au abandonat discuţiile anul trecut.
Chiar şi în Europa o serie de colaborări au eşuat.
O alianţă importantă, care a implicat deţineri încrucişate de acţiuni, între Renault şi Volvo, s-a rupt în 1994 după o revoltă a acţionarilor companiei suedeze.
Mai recent, BMW a vândut Rover, după şase ani de proprietate asupra companiei britanice care au dus la pierderi masive ale acesteia.
Sub presiuni intense de reducere a costurilor, producători auto mai mici au încercat să dezvolte sau să extindă alianţe care să le confere acces la tipuri de modele care nu fac parte din portofoliul lor, sau la noi pieţe.
Pentru producători mai mici precum Suzuki Motor, dezvoltarea independentă a unor tehnologii complexe de tipul sistemelor hibrid nu este o opţiune. Acesta a fost motivul pentru care compania japoneză s-a aliat cu VW în 2009.
Dar Suzuki a anunţat luni că vrea să pună capăt alianţei, după ce grupul german a acuzat-o că încalcă pactul printr-un acord cu Fiat privind furnizarea de motoare diesel.
Ruptura a avut loc după două luni de certuri, în care Suzuki a acuzat VW că vrea să aducă producătorul japonez sub controlul său.
Eşecul alianţei scoate în evidenţă dificultăţile avute de producătorii auto pentru a rămâne în relaţii bune şi este o nouă lovitură pentru VW, la mai puţin de o săptămână după ce a trebuit să amâne pentru anul viitor fuziunea cu Porsche.
"Volkswagen se luptă în izolare", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, şeful Centrului pentru cercetări în domeniul euro la universitatea germană din Duisburg-Essen.
VW vrea să devanseze Toyota pentru a deveni cel mai mare producător auto la nivel mondial până în 2018, dar unii analişti spun că ambiţia preşedintelui grupului, Ferdinand Piech, de a construi un imperiu auto a făcut suspicioşi ceilalţi producători, din cauza strategiei agresive de extindere.
Producătorul auto german, cel mai mare din Europa, este implicat în mai multe proiecte de fuziuni şi achiziţii, inclusiv acordul de fuziune cu Porsche şi planul de a uni producţia de camioane a Scania şi MAN.
Citește pe alephnews.ro: Zelenski: „Rusia ar putea intensifica atacurile în Ucraina”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cât câștigă magnații din spatele „celor 7 magnifici” – Apple, Tesla, Microsoft, Meta, Amazon, Alphabet și Nvidia? Zuckerberg are un salariu simbolic de 1 dolar
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Halep și-a luat casă la Dubai de peste un milion de euro! Iubitul de 57 de ani a contribuit
PROSPORT.RO
AMENDĂ în valoare de 1.725 lei pentru toți șoferii români care nu au acest act banal în mașinile lor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe