- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2014, 19:15)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢA MEDIAFAX: Consumul de produse cumpărate pentru acasă a crescut la şase luni cu 2%, la alimente peste medie
Consumul de produse cumpărate şi consumate acasă a crescut în primele şase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind înregistrat la alimente, de 6%, în timp ce la produsele de îngrijire personală a fost consemnată o scădere cu 2%, potrivit unui studiu GfK.
106 afișări
Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
"Am identificat trei factori care influenţează consumul, respectiv inflaţia, nivelul de economisire şi nivelul de încredere. Am avut de-a lungul timpului inflaţie, cu impact în scădere de volume cumpărate, dar în primele nouă luni preţurile au scăzut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creştere a volumului de produse cumpărate. În ceea ce priveşte economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut în acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar şi a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei în 2013. De asemenea, indicele de încredere în economie, în securitatea financiară, a început să se îmbunătăţească, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing and Economy.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
-
Biserica din Alba a ars de la o lumânare aprinsă nesupravegheată. Tragedia vine după alta la Bucureşti unde un om a murit tot de la o lumânare
-
Reacţia Ucrainei după ce Putin l-a pus pe Zelenski pe „lista persoanelor căutate”
-
Sectorul din Bucureşti campion şi cel condaş la absorbţia de fonduri europene. Doar 3 din 10 euro programaţi în ultimii patru ani au fost cheltuiţi în Capitală
În opinia sa, toate acestea au avut ca impact creşterea consumului de produse cumpărate şi consumate acasă în prima jumătate a anului, cu 2%. Consumul de produse de îngrijire personală a scăzut însă cu 2%.
Şi consumul de bere acasă a scăzut în acest an, la nouă luni reducerea fiind de 1,7%, în condiţiile în care numărul gospodăriilor care au cumpărat măcar un brand de bere în acest interval a fost mai mic cu 2,3%.
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente şi băuturi nealcoolice şi 8% pentru tutun şi băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi şi tutun.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Coşul de cumpărături este mai uşor, iar bonul, tot mai scump? Iată 10 moduri prin care poţi să economiseşti bani la cumpărăturile zilnice. Uneori facem exact opusul fără să ne dăm seama
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe