- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eticheta energetică UE se schimbă. Cum sunt ajutaţi consumatorii să-şi reducă facturile la energie
- Etichetele noi pentru becuri şi lămpi se schimbă începând de miercuri.
- Consumatorii sunt ajutaţi să-şi reducă facturile la energie şi amprenta de carbon.
- Cea mai mare schimbare este revenirea la o scară mai simplă A-G.
Pentru a-i ajuta pe consumatorii din UE să îşi reducă facturile la energie şi amprenta de carbon, începând de miercuri, 1 septembrie 2021, va fi disponibilă în toate magazinele şi la toate punctele online de vânzare cu amănuntul o versiune complet nouă a etichetei energetice a UE, recunoscută pe scară largă, pentru becuri şi alte produse de iluminat.
Această evoluţie este urmare a îmbunătăţirii considerabile a eficienţei energetice în acest sector în ultimii ani, din ce în ce mai multe „surse de lumină” (cum ar fi becurile şi modulele LED) obţinând clasificarea A+ sau A++ conform scării actuale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
-
Avionul Azerbaijan Airlines prăbuşit în Kazahstan: Acuzaţii de doborâre cu rachetă rusească dar Kremlinul refuză să mai ofere informaţii
-
Zeci de persoane au murit după ce o barcă s-a scufundat în Marea Mediterană
-
Marcel Ciolacu: Guvernul României este solidar cu poporul azer
Cea mai importantă schimbare este revenirea la o scară mai simplă A-G.
„Becurile noastre şi alte produse de iluminat au devenit atât de eficiente în ultimii ani încât mai mult de jumătate din LED-uri fac parte acum din clasa A++. Actualizarea etichetelor va permite consumatorilor să vadă mai uşor care sunt produsele cele mai bune din categoria lor, ajutându-i astfel să economisească energie şi bani. Utilizarea unor sisteme de iluminat mai eficiente din punct de vedere energetic va contribui la reducerea în continuare a emisiilor de gaze cu efect de seră în UE şi la realizarea neutralităţii climatice până în 2050”, spune Kadri Simson, comisarul UE pentru energie.
Noua scară este mai strictă şi este concepută astfel încât foarte puţine produse să poată obţine iniţial clasificările „A” şi „B”, ceea ce permite intrarea treptată pe piaţă a unor produse mai eficiente.
Produsele cele mai eficiente din punct de vedere energetic aflate acum pe piaţă vor fi acum etichetate în mod normal ca „C” sau „D”.
Pe etichete va fi inclusă o serie de elemente noi, inclusiv un cod QR care face legătura cu o bază de date a UE, unde consumatorii vor putea să găsească mai multe informaţii despre produs.
Pentru a permite vânzarea stocurilor existente, normele prevăd o perioadă de 18 luni în care produsele cu etichetă veche pot fi vândute în continuare pe piaţă în puncte fizice de vânzare cu amănuntul. Pentru vânzările online însă, vechile etichete afişate online vor trebui înlocuite cu cele noi în termen de 14 zile lucrătoare.
Măsurile adoptate marţi urmează reclasificării etichetelor energetice, la 1 martie 2021, pentru alte 4 categorii de produse – frigidere şi congelatoare, maşini de spălat vase, maşini de spălat rufe şi televizoare (şi alte monitoare externe).
Având în vedere normele UE în materie de proiectare ecologică, Comisia Europeană lucrează, de asemenea, la actualizarea etichetării unor produse precum uscătoarele de rufe cu tambur, aparatele pentru încălzire locală, aparatele de aer condiţionat, aparatele de gătit, unităţile de ventilaţie, dulapurile frigorifice profesionale, instalaţiile de încălzire a incintelor şi a apei şi examinează oportunitatea introducerii unor noi etichete energetice pentru panourile solare.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO