- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.01.2024, 13:40)
- Alexandru Anghel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lăţimea maşinilor vândute în UE creşte cu un centimetru la fiecare doi ani
Lăţimea maşinilor vândute în UE creşte în fiecare an. Mai mult de jumătate din maşinile vândute în UE au peste 1,80 m. Parcările au rămas prea mici pentru SUV-uri. Un ONG propune ca locurile de parcare să fie mai scumpe pentru SUV.
986 afișări
Lăţimea maşinilor vândute în UE creşte cu un centimetru la fiecare doi ani
Cresc maşinile. Cu un centimetru la fiecare doi ani, avertizează ONG-ul Transport şi Mediu. Organizaţia franceză a analizat cele mai vândute 100 de maşini în Uniunea Europeană între 2018 şi 2023. Lăţimea acestora a crescut de la 177,9 centimetri, la 180,3 centimetri.
Mai mult de jumătate din maşini au peste un 1,8 metri. Iar asta pune o problemă şi în parcări, care le-au rămas mici şi mai ales în trafic, unde spaţiul pentru celelalte maşini şi pentru biciclişti este mai mic. Mai mult, o maşină mai lată cere şi o înălţime mai mare. Iar fiecare 10 centimetri în plus la înălţime cresc riscul de deces pentru pietoni şi biciclişti cu 30% în cazul unei coliziuni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
POLITICO: Un oficial de rang înalt care a părăsit Administrația Biden vorbește despre războiul Rusia-Ucraina, Israel-Hamas, ambițiile expansioniste ale lui Putin și Xi Jinping, dar și politica externă americană
-
Joe Biden: războiul s-ar termina mâine dacă Hamas ar elibera ostaticii / De ce refuză organizaţia teroristă să-i predea pe cei 128 de ostatici, din care nu se ştie câţi mai sunt în viaţă
-
Reacţia purtătorului de cuvânt al BOR, după Eurovision: Victoria lui Nimeni (Nemo), una zdrobitoare asupra firescului
-
Elveţia a câştigat concursul Eurovision 2024. Cum arată clasamentul
ONG-ul propune şi soluţii pentru descurajarea cumpărării de maşini mari. Locuri de parcare mai scumpe, cum sunt deja la Lyon, în Franţa sau la Tubingen, în Germania. Şi facilităţi fiscale pentru cei care cumpără maşini mici, astfel încât producătorii să fie încurajaţi să dezvolte acest segment.
Potrivit ONG-ului Transport & Environnement, lăţimea medie a maşinilor noi vândute în Europa a crescut constant în ultimii ani. Maşinile devin din ce în ce mai mari. Chiar în momentul în care parizienii urmează să voteze preţul parcării SUV-urilor, ONG-ul Transport & Environnement a publicat un studiu privind evoluţia lăţimii medii a maşinilor noi vândute în Europa.
Această creştere a volumului se traduce prin 1 centimetru în plus de lăţime la fiecare 2 ani. Studiul compară lăţimea medie a celor mai bine vândute 100 de vehicule din Uniunea Europeană în 2018, de 177,8 centimetri, şi în prima jumătate a anului 2023, de 180,3 centimetri.
Pe o perioadă mai lungă şi pentru toate vânzările de maşini, această regulă este de asemenea valabilă, potrivit ONG-ului: de la o medie de 170,5 centimetri în 2001 la 180,2 centimetri în 2020.
„Dintre cele mai bine vândute 100 de modele în 2023, 52% vor avea o lăţime de peste 180 de centimetri”, se arată într-un comunicat de presă al Transport & Environment.
Pentru ONG-uri, aceste maşini nu mai sunt potrivite pentru marile oraşe: „Acest prag de 180 de centimetri corespunde lăţimii minime standard pentru parcările pe stradă în marile oraşe, inclusiv la Paris. Ca urmare, maşinile depăşesc şi ocupă prea mult spaţiu”, notează comunicatul de presă citat de Aleph News.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: FOTO/VIDEO. Taylor Swift își schimbă garderoba Eras Tour. Noile ținute cu care a artista a debutat la Paris
Citește pe www.zf.ro: ZF LIVE. De ce nu mai vor românii să cumpere apartamente? Cum explică unul dintre cei mai mari jucători din piaţă. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Citește și: Hidroelectrica primeşte de la Barclays un preţ-ţintă de 135 de lei pe acţiune, cu 13% mai mare faţă de cotaţia actuală
Citește și: BET ajunge la minus 0,9% de la începutul anului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
ZF LIVE. De ce nu mai vor românii să cumpere apartamente? Cum explică unul dintre cei mai mari jucători din piaţă. VIDEO
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce frumoasă e cea mai rapidă femeie din România! Cum reacționează bărbații când o văd
PROSPORT.RO
Prințul William și Kate Middleton, probleme în căsnicie. Decizia luată de viitorul rege al Marii Britanii
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:42
-
astăzi, 13:09