- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (23.07.2015, 06:15)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor va plăti 1,2 milioane euro pentru consultanţă şi evaluare la privatizarea CFR Marfă
Strategia Ministerului Transporturilor în domeniul privatizării vizează, pentru acest an, pregătirea pentru privatizare a două companii, TAROM şi CFR Marfă, în cazul operatorului de transport feroviar instituţia urmând să plătească 1,2 milioane euro pentru servicii de consultanţă şi evaluare.
518 afișări
Ministerul Transporturilor va plăti 1,2 milioane euro pentru consultanţă şi evaluare la privatizarea CFR Marfă (Imagine: Gabriel Fluerariu / Mediafax Foto)
Astfel, circa 3,7 milioane lei vor fi alocate pentru plata serviciilor de consultanţă pentru privatizare în cazul CFR Marfă, iar alte 1,5 milioane lei sunt fondurile necesare pentru plata serviciilor de evaluare în cadrul procesului de privatizare a companiei de transport feroviar de marfă.
De asemenea, încă 200.000 lei vor fi alocaţi pentru reclamă şi publicitate în cadrul procesului de selecţie a consultantului pentru privatizarea CFR Marfă, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2015.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
În luna iunie, premierul Victor Ponta a declarat că Guvernul a început negocierile cu mai multe companii, printre care Turkish Airlines, pentru vânzarea unui pachet de acţiuni la TAROM, iar statul va păstra 51% din titluri dacă investitorul va fi din afara UE sau va ceda majoritatea dacă proprietarul va fi o companie europeană.
Întrebat atunci de presă dacă în cazul TAROM este o "afacere închisă" deja cu Turkish Airlines, prim-ministrul a arătat că negocierile pentru privatizare au început cu mai multe companii şi că nu este încheiată încă nicio înţelegere.
La începutul lunii mai, Ponta, aflat în Golf, a anunţat că Guvernul va încerca să încheie un parteneriat cu operatorul aerian Qatar Airways pentru modernizarea aeroportului Otopeni şi relansarea TAROM, având discuţii în acest sens şi cu Turkish Airlines, Emirates şi Etihad, aflate însă deocamdată doar într-o fază exploratorie.
În ceea ce priveşte CFR Marfă, autorităţile au anunţat în iunie că strategia de privatizare ar putea fi schimbată, astfel încât 51% din acţiunile companiei să fie vândute pe bursă.
În februarie, premierul Victor Ponta a anunţat reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, subiect asupra cărora autorităţile române au convenit cu reprezentanţii FMI şi ai Comisiei Europene.
Privatizarea ar urma să fie finalizată anul viitor, termenul fiind agreat cu instituţiile internaţionale.
Guvernul a încercat în 2013 să privatizeze CFR Marfă, prin vânzarea a 51% din titluri, însă procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor între preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta. Şeful Guvernului a cerut atunci ca vânzarea companiei să fie reavizată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, condus de Băsescu, iar preşedintele a solicitat ca Ponta să îşi asume răspunderea pentru privatizare.
În iunie 2013, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu s-a putut pronunţa, din lipsă de timp, până la termenul limită.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreea Prisăcariu, imagine controversată, în costum de baie, în Vinerea Mare! Rebela tenisului românesc și-a etalat formele: „Obsessed”
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe