- Home
- Economic
- FRANKFURT, (31.03.2009, 19:10)
- Anca Dumitrescu , Anca Dumitrescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Moody’s: Perpectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă
Perspectiva ratingurilor producătorilor europeni de componente auto este negativă, reflectând problemele rezultate din scăderea cererii de vehicule şi a volumului livrărilor, se arată într-un raport al agenţiei de evaluare financiară Moody’s.
5 afișări
Capacitatea producătorilor de componente de a menţine nivelul veniturilor, a profiturilor şi fluxului de capital, în contextul declinului substanţial al volumului producţiei de vehicule, va reprezenta un factor determinant în stabilirea ratingurilor, în următoarele 12-18 luni, mai ales dacă 2009 va fi un an mai prost decât s-a estimat.
"Ultimii trei ani au fost dificili pentru industria europeană a componentelor auto, dar 2009 va fi cel mai dificil, comparativ cu începutul anilor 1990", a declarat Rainer Neidnig, analist al Moody’s şi autor al raportului.
El a arătat că criza de pe piaţa creditelor şi declinul accentuat şi neaşteptat de rapid al producţiei de maşini va exercita presiuni asupra ratingurilor producătorilor de componente.
Nivelul actual al ratingurilor anticipează o scădere substanţială a vânzărilor în 2009 şi faptul că în 2010 nu va avea loc o îmbunătăţire notabilă a situaţiei. Calificativele ar putea fi însă revizuite în scădere, în acest an, dacă prognoza privind durata şi amploarea crizei economice se va înrăutăţi, avertizează Moody’s.
Agenţia anticipează că volumul livrărilor producătorilor europeni de componente către fabricanţii de echipamente la nivel mondial va scădea cu aproape 20%, sau chiar mai mult, în 2009, comparativ cu 2008, declinul urmând să fie mai pronunţat în primele şase luni.
Şi profiturile acestor companii vor avea de suferit, întrucât furnizorii nu vor putea să reducă suficient costurile fixe pe termen scurt, pentru a compensa nivelul redus al cererii.
Măsurile de restructurare pe termen lung, deşi necesare, vor genera costuri excepţionale, exercitând presiuni asupra profitabilităţii.
Potrivit Moody’s, fluxul de capital al acestor companii va fi afectat, dar într-o măsură mai mică decât profiturile, iar accesul la credite va deveni mai dificil şi mai costisitor.
În plus, măsurile de restructurare de la oricare din cei trei mari producători auto din Detroit, respectiv General Motors, Chrysler şi Ford, ar putea exercita presiuni asupra ratingurilor furnizorilor de componente, în special în cazul celor din regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Asia (EMEA), care au calificative mai reduse.
Totuşi, impactul asupra ratingurilor furnizorilor importanţi de componente va fi limitat.
În prezent, Moody’s evaluează capacitatea de creditare a 11 furnizori europeni de componente auto, dintre care doi din Ffranţa, şase din Germania şi câte unul din Slovacia, Suedia şi Marea Britanie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația e ca aerul, îl poți respira dacă-l ții curat. Monopolul partidelor a pus stăpânire pe România
-
Florin Piersic, transferat de la Cluj-Napoca în Capitală. Actorul este la Matei Balş
-
Comisia Europeană anunţă intrarea în vigoare a Legii europene privind libertatea mass-mediei
-
Statele de plată ale Ministerului britanic al Apărării au fost ţinta unor atacuri. Premierul Rishi Sunak: ,,Un actor răuvoitor" a compromis reţeaua
Citește pe alephnews.ro: Actrița porno, Stormy Daniels, susține că a „leșinat” înainte de a face sex cu Trump. Cum merge procesul fostului președinte SUA?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Serena Williams și Maria Sharapova, rivalele Simonei Halep, apariții fenomenale la MET Gala! Imagini wow și cu alte vedete
PROSPORT.RO
BREAKING | Primele imagini cu Florin Piersic transportat la Institutul Matei Balș din Capitală, cu un avion SMURD
CANCAN.RO
Actorul celebru care riscă să rămână pe DRUMURI. Serialul său a fost anulat! „Oare sunt asigurat...?”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe