Rewe România: Retailerii pot profita de efecte ale crizei

Retailerii pot fi avantajaţi de unele efecte ale crizei economice internaţionale, precum disponibilizările din alte industrii şi stagnarea preţurilor la terenuri şi în construcţii, potrivit directorului general pe finanţe şi administraţie al companiei Rewe România, Antonio Radu.

143 afișări
Imaginea articolului Rewe România: Retailerii pot profita de efecte ale crizei

Rewe România: Retailerii pot profita de efecte ale crizei (Imagine: Mediafax Foto)

Reprezentantul operatorului de magazine de discount Rewe România, parte a grupului german cu acelaşi nume, consideră că angajaţii disponibilizaţi din unele industrii vor putea fi absorbiţi de alte sectoare, cum este şi cazul retailului.

"O parte dintre cei disponibilizaţi din industrie vor putea fi absorbiţi de retaileri. Totodată, se reduce presiunea cu pretenţiile salariale asupra anagajatorilor", a afirmat Radu, miercuri, la o masă rotundă privind strategiile de piaţă în perioadele de incertitudine din perspectiva sectorului de bunuri de larg consum.

Creşterile medii salariale în sectorul de retail au fost de 20% în ultimii ani, însă pentru 2009 compania va calcula o creştere medie de 10%-12%.

Retailerii se pot extinde mai rapid ca urmare a stagnării preţurilor la terenuri şi în sectorul de construcţii, firmele de profil fiind mai interesate de astfel de proiecte ca urmare a scăderii volumului lucrărilor, în opinia lui Radu.

El se mai aşteaptă ca şi relaţia dintre retaileri şi furnizori să se îmbunătăţească, pentru că ambele părţi sunt interesate să îşi continue activitatea economică într-o perioadă dificilă.

Referitor la efectele negative ale incertitudinilor din economie, Radu precizează că Rewe înregistrează pierderi din cursul de schimb la produsele pe care le importă, din cauza fluctuaţiilor de curs într-un timp foarte scurt. Totodată, finanţările primite de la compania-mamă pentru extindere trebuie reevaluate ca urmare a acestei situaţii.

Potrivit lui Radu, temperarea consumului nu va afecta extinderea reţelelor de retail, segmentul magazinelor de discount urmând să înregistreze cea mai accelerată creştere.

"Va exista o uşoară translaţie a clienţilor de la hipermarketuri la magazinele de discount", a mai spus Radu.

Rewe România deţine 72 de magazine Penny Market şi două centre logistice, investiţiile realizate de companie până în prezent ridicându-se la 130 de milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici