- Home
- Economic
- DETROIT, (16.01.2014, 13:40)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Salonul Auto de la Detroit: Eficienţa este cuvântul cheie, cu modele mai uşoare şi mai economice
Salonul Auto de la Detroit se deschide sâmbătă publicului cu modele atent adaptate preferinţelor consumatorilor americani, accentul fiind pus pe performanţă şi lux în condiţii de eficienţă energetică şi siguranţă - maşini mai uşoare, consum mai redus de carburant, tehnologii avansate.
490 afișări
Salonul Auto de la Detroit: Eficienţa este cuvântul cheie, cu modele mai uşoare şi mai economice (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
De la noua camionetă Ford F-150, cu caroserie construită aproape integral din aluminiu, la evoluţia Clasei C de la Mercedes-Benz, care a devenit mai spaţios şi în acelaşi timp mai uşor, producătorii fac eforturi pentru a reduce greutatea fiecărui automobil, îmbunătăţind astfel performanţele fără a creşte consumul de carburant.
Clienţii se pot aştepta astfel la modele mai economice din punct de vedere al consumului, cu siguranţă sporită datorită designului mai solid şi construcţiei din materiale inovatoare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Iohannis a decis comasarea alegerilor pentru propria sa imagine
-
După Germania şi Cehia, o altă ţară europeană acuză Rusia că a atacat-o cibernetic: S-a aflat şi ea printre ţintele APT28
-
Sâmbăta Mare. Lumina Sfântă s-a aprins la Ierusalim. Urmează să fie adusă în această seară în România
-
Prima ţară din Vest care anunţă sus şi tare că nu-şi trimite armata în Ucraina
Companiile şi-au adaptat cu precizie ofertele la evoluţia preferinţelor consumatorului american, aflat în căutare de automobile mai "verzi" şi mai sigure, dar care nu sacrifică plăcerea de a conduce - performanţă şi confort.
Având în vedere că Statele Unite sunt cea mai mare piaţă din lume pentru autoturisme de lux şi din categoria premium, clientul american exercită o influenţă deosebită asupra direcţiei în care evoluează industria auto.
Cea mai importantă lansare din acest an de la Salonul Auto de la Detroit este fără îndoială noua camionetă Ford F-150, următoarea ediţie a celui mai bine vândut de pe piaţa americană. Ford a vândut anul trecut în SUA 763.400 de automobile F-150, de 2,6 ori mai mult faţă de al doilea model al companiei după vânzări, Fusion, şi cu aproape 60% mai mult faţă de Chevrolet Silverado, locul 2 pe piaţa camionetelor.
Ford se laudă cu o caroserie produsă aproape integral din aluminiu, care ar trebui să sporească semnificativ eficienţa automobilului în ceea ce priveşte consumul de caburant. Echipa de promovare a companiei va trebui însă să depăşească un obstacol semnificativ: mai mulţi analişti au subliniat deja că aluminiul este mai puţin solid şi durabil decât oţelul, astfel că potenţialii clienţi vor trebui convinşi că economiile la pompă sunt mai importante decât costurile suplimentare de service şi primele mai ridicate plătite companiilor de asigurări.
General Motors, cel mai mare producător auto din SUA, pariază de asemenea în principal pe o camionetă, însă de mărime medie. GMC Canyon este un pick-up truck care atacă direct un segment de piaţă dominat de modele de la Toyota şi Nissan, sperând că inovaţiile şi rafinamentele introduse vor convinge clienţii să revină la marca americană. Pentru a se adresa preferinţelor în materie de consum de carburant, GM promite că peste doi ani modelul va fi disponibil şi cu motorizare diesel.
Cadillac a venit la Detroit cu un model sport ATS marketat ca mai uşor şi mai puternic decât BMW Seria 4. Tot în zona maşinilor sport, Chevrolet susţine că a reuşit să aducă performanţele modelului Corvette Z06 spre teritoriul supermaşinilor datorită utilizării materialelor mai uşoare.
Chrysler a adus în lumina reflectoarelor sedanul 200, construit pe o platformă dezvoltată împreună cu Fiat, noul proprietar al companiei, cu un design proaspăt şi numeroase îmbunătăţiri tehnice.
Producătorii sud-coreeni Hyundai şi Kia, cu ambiţii pe piaţa americană, atacă Cadillac şi Lexus pe segmentul premium cu noile sedanuri Hyundai Genesis şi Kia K900, promovate cu un design sport şi dimensiuni spaţioase.
Kia propune de asemenea un concept îndrăzneţ, GT4 Stinger, prin care speră să pună bazele unei familii de modele sport performante, dar cu preţuri mici.
Pe lângă micul Honda Fit, care pariază pe economie şi eficienţă, constructorul japonez a înlocuit întreaga ofertă de sedanuri a mărcii de lux Acura cu noul TLX, disponibil chiar din această vară.
BMW, Mercedes şi Audi atacă în fieful constructorilor din Detroit cu modele dezvoltate parcă cu dedicaţie pentru clientul american - mai uşoare, mai rapide, mai luxoase, mai eficiente.
BMW a adus la Salon eficienţă prin noile Seria 1 şi Seria 2, dar şi performanţă, prin modelele sport M3 şi M4, mai uşoare decât predecesorii lor.
Mercedes mizează în continuare pe sedanul CLA, care a înregistrat anul trecut un succes răsunător în SUA, şi a prezentat la Detroit o variantă cu motorizare AMG în încercarea de a restrânge decalajul faţă de BMW şi Audi. De asemenea, marca deţinută de grupul Daimler propune consumatorului american noile modele GLA şi GLK, care atacă direct seriile X de la BMW şi Q de la Audi.
Audi, susţinut de resursele uriaşe ale gigantului Volkswagen, şi-a dezvoltat prezentarea de la Detroit în jurul supercar-ului S8 şi agilei A3, mizând de asemenea pe lux şi eficienţă după ce a transformat expoziţia de tehnologie CES 2014 într-un mini salon auto, anunţând un parteneriat cu Google prin care vrea să aducă Android în automobil.
Toyota a adus în centrul atenţiei un concept sport, FT-1, încercând să schimbe percepţia consumatorului american cu privire la modele sale, văzute ca practice, dar plictisitoare.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după ce s-a afișat întâi cu logodnica și apoi cu amanta!
PROSPORT.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe