- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenuri pe pernă magnetică ar putea circula în Bucureşti din 2012
Legătura între Aeroportul Otopeni şi Bucureşti s-ar putea realiza, din 2012, cu trenuri pe pernă magnetică, care vor circula pe o monoşină suspendată, costurile pentru realizarea liniei ajungând la 6-7 milioane lire sterline pe km, a declarat, luni, Alexandru Dobre, membru în Consiliul ARACO.
Trenuri pe pernă magnetică ar putea circula în Bucureşti din 2012 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Secretarul de stat din Ministerul Dezvoltării Răzvan Murgeanu ne-a cerut să analizăm posibilitatea construcţiei unei linii suspendate care să facă legătura între Aeroportul Otopeni şi Capitală, urmând să fie folosit un tren cu pernă magnetică. Este o ideea mai veche, de pe vremea când Murgeanu era viceprimar", a precizat reprezentantul Asociaţiei Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).
El a explicat că până la sfârşitul anului ar putea fi finalizat un plan provizoriu, astfel că în 2010 să fie atras un investitor străin, de preferat o companie japoneză. Trenul suspendat ar putea fi gata în 2012, potrivit reprezentantului ARACO.
ULTIMELE ȘTIRI
-
EXCLUSIV. DNA a intrat pe firul banilor generalilor „câmpului tactic” Florian Coldea – Dumitru Dumbravă, ex SRI: Energie, construcții, filaje, „Anaconda” și milionari
-
Ţinteau revenirea la Putere. Generalul (r.) Dumitru Dumbravă, mâna dreaptă a fostului şef operativ al SRI, Florian Coldea: „E sfârşit de epocă. (...) După ce se termină alegerile şi se reface structura, osatura statului, trebuie să o luăm fix de la zero"
-
Josep Borrell afirmă că recunoaşterea statului palestinian "nu este un cadou pentru Hamas"
-
Slovacia, indecisă în legătură cu sprijinul pentru şefia NATO. Bratislava aşteaptă un răspuns din partea lui Rutte şi a lui Iohannis privind securitatea ţării
Legătura între Bucureşti şi Otopeni ar urma să se facă printr-o linie monoşină, cu sustentaţie magnetică.
"Astfel de trenuri au fost puse în funcţiune deja în Japonia, iar estimările noastre arată că preţul pentru construcţia unui kilometru ajunge la şase-şapte milioane lire sterline. Trenul cu pernă magnetică are trei vagoane şi costă câteva zeci de milioane euro", a adăugat Dobre.
ARACO, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei şi Primăria Bucureşti urmează să stabilească lungimea liniei, fiind luate în considerare două posibilităţi. Mai exact, este vorba de o linie de 16 km, în cazul în care va lega centrul Capitalei de aeroport, sau una de 80 km, dacă va înconjura Bucureştiul.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO