- Home
- Externe
- (01.08.2017, 06:50)
- Bogdan Cojocaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
„Bătălia navală“ între guvernul francez şi cel italian: Emanuel Macron a naţionalizat şantierul naval de la Saint-Nazaire. De ce recurge la protecţionism preşedintele Franţei
Franţa a naţionalizat şantierul naval de la Saint-Nazaire, capabil să construiască portavioane, pentru a împiedica preluarea acestuia de către o companie italiană controlată de guvern.
2908 afișări
Cu acest şantier, italienii ar fi devenit unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, conform ZF.
Ceea ce la început a fost o ameninţare a devenit, după cum scriu revoltate ziarele italiene, o „bătălie navală“ între un guvern francez intervenţionist şi agresiv şi un guvern italian slab.
Comanda de „atac“ a fost dată de preşedintele francez Emmanuel Macron, un politician probusiness a cărui victorie în alegeri a fost salutată de Roma în speranţa că acesta îi va deveni un aliat în politicile interne ale UE.
Intervenţia, prima de amploare din sfera economică efectuată de guvernul Macron, vine după ce compania italiană Fincantieri a primit în aprilie acceptul fostului guvern francez condus de Francois Hollande pentru cumpărarea unei participaţii care-i transferă controlul şantierului naval de la Saint-Nazaire de la compania falimentară sud-coreeană STX Shipbuilding. Fincantieri promisese ca în schimb să protejeze locurile de muncă din Franţa. Compania italiană este controlată de guvernul italian, astfel că preluarea şantierului de către aceasta poate fi considerată o naţionalizare, dar una italiană.
Cu şantierul naval francez, Fincantieri ar fi devenit un Airbus al industriei navale, scriau acum câteva luni ziarele franceze. Şantierul de la Saint-Nazaire ar fi adus companiei italiene o capacitate pe care n-o are, de a construi unele dintre cele mai mari vapoare din lume, iar Europei un jucător cu suficientă forţă pentru a rivaliza cu constructorii navali germani, chinezi şi sud-coreeni.
Macron a promis că va renegocia acordul şi acum a cerut ca sub control francez să rămână cel puţin jumătate din capitalul şantierului naval. Italienii au refuzat propunerea. Reprezentanţi guvernamentali ai celor două ţări urmează să se întâlnească astăzi pentru a discuta direct problema. Acţiunea Parisului, care a profitat de un drept de preempţiune, subliniază dispoziţia lui Macron de a profita de promisiunea din campanie că va proteja locurile de muncă în vremuri în care popularitatea sa scade rapid din cauza unor reduceri de cheltuieli bugetare, după cum remarcă Politico. Intervenţia s-a dovedit populară, cu o rată de aprobare de 70%, potrivit unui sondaj al Ifop.
„Această decizie are un singur obiectiv: apărarea unui instrument al industriei franceze. Decizia se încadrează în strategia pe care vrem s-o aplicăm cu premierul şi cu preşedintele, dar reflectă şi eforturile de a ne proteja interesele“, a explicat ministrul economiei, Bruno Le Maire. Franţa n-ar avea intenţia de a păstra controlul şantierului de la Saint-Nazaire, unde se construiesc nave civile şi militare uriaşe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Iohannis a decis comasarea alegerilor pentru propria sa imagine
-
Cod galben de vânt puternic în Dobrogea şi în cea mai mare parte a Munteniei
-
Dieta verde încetineşte evoluţia cancerului de prostată
-
Mesajul de Paşti al preşedintelui Iohannis: Convieţuire în pace şi înţelegere
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după ce s-a afișat întâi cu logodnica și apoi cu amanta!
PROSPORT.RO
Misterele din Cina cea de Taină. Semnalele care vorbesc despre sfârşitul lumii şi note muzicale ascunse în opera lui Da Vinci
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe