- Home
- Externe
- (22.11.2022, 11:26)
- Mihaela Ionita
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Impulsul vehiculelor electrice din Rwanda are un început ezitant. Principalele impedimente
- Cunoscută ca ţara celor o mie de dealuri, Rwanda nu este locul ideal pentru lansarea vehiculelor electrice.
- Terenul rural accidentat ar fi dificil pentru orice maşină, dar mai ales pentru modelele care trebuie să transporte baterii grele.
- Dar preşedintele Rwandei, Paul Kagame, vrea să transforme economia acestei ţări mici şi fără ieşire la mare.
458 afișări
Impulsul vehiculelor electrice din Rwanda are un început ezitant. Principalele impedimente
O parte esenţială a planului este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi reducerea dependenţei naţiunii de combustibilii fosili importaţi, care reprezintă 40% din cheltuielile în valută ale ţării.
Astfel, guvernul a lansat o serie de stimulente pentru a încuraja vehiculele electrice.
Maşinile electrice, piesele de schimb, bateriile şi echipamentele staţiilor de încărcare ale acestora au fost scutite de TVA, de taxe de import şi de accize.
Între timp, vehiculele electrice pot fi încărcate la un tarif de electricitate puternic subvenţionat. De asemenea, guvernul oferă terenuri gratuite pentru staţiile de încărcare.
Propuse iniţial în jurul anului 2019, dar întârziate de pandemia Covid, stimulentele au intrat în vigoare în aprilie 2021, potrivit BBC.
Lansarea modelului e-Golf în Rwanda
Grupul german Volkswagen a fost unul dintre primii beneficiari ai strategiei guvernamentale. Acesta a lansat modelul e-Golf în Rwanda în 2019. Proiectul-pilot a început cu patru dintre aceste maşini şi două staţii de încărcare în Kigali.
Planul iniţial al VW a fost de a extinde serviciul la 50 de maşini şi 15 staţii de încărcare, ca parte a aplicaţiei sale de taximetrie numită Move.
Cu toate acestea, trei ani mai târziu, doar 20 dintre maşini sunt pe drumuri şi au fost scoase din serviciul de ride-hailing. În schimb, acestea transportă clienţii de la mai multe hoteluri de lux, de la aeroportul internaţional şi de la Centrul de Convenţii din Kigali.
„Denivelările din infrastructura rutieră şi înălţimea denivelărilor s-au dovedit a fi prea dificile pentru e-Golf, care are o gardă la sol relativ mică", spune Allan Kweli, şeful operaţiunilor la Volkswagen Mobility Solutions Rwanda.
A existat o preocupare deosebită cu privire la deteriorarea părţii inferioare a maşinii, unde se află bateriile.
O problemă evidentă cu care se confruntă producătorii de automobile este lipsa oricăror facilităţi de încărcare în afara Kigaliului.
Într-o ţară în curs de dezvoltare precum Rwanda, este greu să se justifice investiţiile mari într-o infrastructură de încărcare la nivel naţional.
Cu toate acestea, în parteneriat cu guvernul şi companiile energetice, reţeaua de încărcare EvPlugin din Rwanda intenţionează să construiască 200 de încărcătoare publice în întreaga ţară în următorii doi ani.
Dintre aceste instalaţii, 35 vor fi potrivite pentru autoturisme, în timp ce celelalte vor deservi motociclete electrice.
Japonezii de la Mitsubishi evită problema lansând în Rwanda o maşină hibridă pe benzină şi electricitate.
Aceasta are 135 dintre maşinile sale Outlander pe drumurile din Kigali - dintre care 90 sunt închiriate, în timp ce celelalte sunt conduse prin intermediul unui serviciu de închiriere.
„Un vehicul hibrid elimină anxietatea legată de autonomie, deoarece poate trece la benzină, ceea ce este relevant, deoarece suntem încă mult în urmă cu infrastructura de încărcare în Rwanda", spune Joshua Nshuti, de la Greenleaf Motors, dealerul oficial Mitsubishi în Rwanda.
Economia slab dezvoltată este un impediment
Poate că cel mai mare obstacol în calea dezvoltării unei pieţe de maşini electrice în Rwanda este reprezentat de cheltuieli.
Deşi Rwanda a înregistrat progrese economice în ultimul deceniu, aproximativ jumătate din populaţie încă se încadrează în definiţia ONU a sărăciei, trăind cu mai puţin de 2.15 dolari pe zi.
În timp ce acest lucru face imposibilă deţinerea unui vehicul electric, a prinde o plimbare cu o motocicletă electrică este în domeniul posibilităţilor.
Compania Ampersand a reuşit deja să vândă peste 700 de motociclete electrice în Rwanda, unde taxiurile cu motor reprezintă un mod de transport foarte important.
Aceste aşa-numite e-motos, cu un sistem de schimb de baterii, sunt extrem de populare, în parte pentru că sunt mai puţin costisitoare la achiziţie şi operare decât o motocicletă tradiţională.
În ciuda provocărilor, mulţi cred că Rwanda ar trebui să continue planurile de electrificare.
Michelle DeFreese, este ofiţer superior la Global Green Growth Institute, care asistă guvernul rwandez cu formare şi consiliere în ceea ce priveşte un plan pentru autobuze publice electrice.
Ea consideră că Rwanda, care produce deja 53% din energia electrică din surse regenerabile, se află într-o poziţie bună pentru a face tranziţia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Asflatul turnat în Madrid miroase a mango. Cum motiveze primarul decizia
-
Comisia Europeană: Cote d'Or, Milka, Oreo, Ritz, Toblerone s-au vândut la preţuri mai mari în România, una dintre ţările cu clienţi „fraudaţi” de gigantul Mondelz / Compania şi-a luat amendă de 337,5 milioane de euro
-
Războiul din Ucraina, ziua 821. Putin, gata să riposteze: vom confisca proprietăţile americane din Rusia / Liderul de la Moscova se află în Belarus / Pe front, trupele Kremlinului au mai pus mâna pe un sat, Andreevka, din regiunea Doneţk / Ucraina, învinuită pentru atacul din sala de concerte de la Moscova / Orban face din nou scut în jurul Rusiei
-
Al doilea caz uman de gripă aviară în Statele Unite
Citește pe alephnews.ro: Foștii șefi ai SRI, generalii (r.) Florian Coldea și Dumitru Dumbravă – puși de DNA sub control judiciar pe cauțiune. Sunt acuzați de trafic de influență și spălare de bani într-un dosar privind intervenții în Justiție
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Papa Francisc îl canoninează pe Carlo Acutis, „influencerul lui Dumnezeu” sau „sfântul milenial”. Tânărul a decedat în 2006
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Probleme la vârful unui imperiu european de miliardari: Acţionarii Peugeot s-au întors împotriva familiei franceze care deţine gigantul auto. Lista nemulţumirilor este lungă, iar investitorii critică totul de la strategia de investiţii la guvernanţă şi pierderile de pe bursă
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate călugări! Transformarea fizică e incredibilă și e imposibil de recunoscut, la 52 de ani
PROSPORT.RO
Câștigător Survivor All Stars 2024 | Cine ia marele premiu de 100.000 de euro de la Pro TV
CANCAN.RO
Câți euro a primit eliminatul TJ Miles din partea Pro TV, pentru cele 19 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:32
WhatsApp, val de noutăţi. Noi stickere animate sunt pe cale să sosească
-
astăzi, 06:40