Nouă ţări au cerut Uniunii Europene să stabilească o dată pentru a interzice vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină. ”legiuitorii trimit semnale clare producătorilor”

  • Comisia Europeană ar trebui să stabilească o dată pentru a interzice vânzările de maşini noi pe benzină şi diesel în UE.
  • Nouă ţări au scris Comisiei Europene ca UE ar trebuie să facă politici pentru a limita emisiile de gaze din sectorul transporturilor.
  • Guvernul britanic s-a angajat să interzică vânzările de maşini şi autoutilitare noi pe benzină şi diesel, în 2030.
Urmărește
1332 afișări
Imaginea articolului Nouă ţări au cerut Uniunii Europene să stabilească o dată pentru a interzice vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină. ”legiuitorii trimit semnale clare producătorilor”

Nouă ţări au cerut Uniunii Europene să stabilească o dată pentru a interzice vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină

Comisia Europeană ar trebui să stabilească o dată pentru a interzice vânzările de maşini noi pe benzină şi diesel în întreaga Uniune Europeană, au declarat miercuri nouă ţări membre ale blocului, relatează Reuters.
 
Conduse de Danemarca şi Olanda, ţările au scris Comisiei Europene, executivului blocului, solicitând politici ambiţioase ale UE pentru a limita emisiile de gaze din sectorul transporturilor.
 
Aceasta trebuie să includă o dată de eliminare treptată pentru vânzarea de maşini şi autoutilitare noi cu moatoare pe benzină şi diesel, pentru a sprijini trecerea la vehiculele cu emisii zero, au menţionat ţările în scrisoare.
 
"Trebuie să accelerăm tranziţia verde a transportului rutier, în timp ce legiuitorii trimit semnale clare producătorilor şi consumatorilor de autoturisme din întreaga UE," a declarat ministrul danez al Mediului, Dan Jorgensen.
 
Celelalte ţări care s-au alăturat impulsului au fost Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg şi Malta.
 
Comisia Europeană va propune, în iunie, standarde de CO2 mai stricte pentru maşinile noi din Europa, ca parte a unui pachet de politici pentru a îndeplini obiectivul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, faţă de nivelurile din 1990.
 
Standardele actuale de CO2 necesită o „consolidare semnificativă”, iar UE trebuie, de asemenea, să extindă staţiile de încărcare pentru vehiculele electrice.
 
Legislaţia UE ar trebui, de asemenea, modificată pentru a permite ţărilor să ia măsuri naţionale pentru a elimina treptat noile maşini pe benzină şi diesel, au spus ei.
 
Mulţi producători de autovehicule au stabilit deja un calendar pentru trecerea la linia de maşini complet electrice. 
 
Guvernul britanic s-a angajat să interzică vânzările de maşini şi autoutilitare noi pe benzină şi diesel, în 2030.
 
Vânzările de maşini electrice şi hibride în UE aproape s-au triplat la peste 1 milion de vehicule în 2020, reprezentând peste 10% din vânzările totale.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici

www.zf.ro
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
www.businessmagazin.ro
Ce planuri are moştenitoarea uneia dintre cele mai mari afaceri de familie din România, cu imperiul de sute de milioane de euro şi mii de angajaţi?