- Home
- Externe
- PARIS, (25.07.2014, 17:00)
- Ioana Bojan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Posibilele CAUZE ale prăbuşirii avionului Air Algerie
Cea mai probabilă cauză a prăbuşirii avionului Air Algerie, joi, cu 118 persoane la bord, în Mali, o reprezintă condiţiile meteorologice, însă oficialii francezi şi experţii nu exclud nici un atentat sau o problemă tehnică.
524 afișări
Posibilele CAUZE ale prăbuşirii avionului Air Algerie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
- Condiţiile meteorologice
Este ipoteza privilegiată pentru moment, iar ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, o prezintă chiar ca fiind "cea mai probabilă". "Credem că acest avion s-a prăbuşit din motive care ţin de condiţiile meteorologice", a declarat el la postul de radio RTL.
Această posibilitate este luată în calcul şi de Robert Galan, fost pilot al Air France, care a zburat 15 ani în regiune.
Citeşte şi:
CAUZA accidentului Air Algerie: Condiţiile meteorologice nefavorabile, "ipoteza cea mai probabilă" a prăbuşirii avionului în Mali - VIDEO
"Există un front tropical unde se întâlnesc, în acest sezon, rafale de vânt contrare şi puternice, o masă de aer uscat şi cald venind din nord şi o alta de aer umed din Golful Guineei, condiţiile fiind ideale pentru furtuni importante, tot ce trebuie pentru a pune probleme aviaţiei", a explicat el.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România are nevoie de o altă structură statală, care să-ți folosească banii mai eficient și să genereze creștere economică
-
Parada Kremlinului. Rusia prezintă tancuri occidentale capturate în Ucraina
-
Speranţa de viaţă la naştere a crescut în Europa în 2023. Care este situaţia României
-
Poşta Română: Până la sfârşitul zilei, estimăm că ne vom apropia de procentul maxim de livrare a pensiilor
"Este o ipoteză foarte probabilă, datele meteo par să confirme condiţii foarte dificile în zonă. Când traversezi această zonă încerci să ocoleşti norii foarte mari", a adăugat Galan.
Dacă ia în calcul vântul sau grindina, el exclude însă ipoteza unui fulger. "Când un avion este lovit de un fulger, riscurile sunt infime să fie doborât, au existat câteva exemple în istorie, dar este foarte rar", a subliniat el.
Citeşte şi:
PRIMELE IMAGINI cu locul prăbuşirii avionului Air Algerie în Mali. Informaţii contradictorii cu privire la numărul pasagerilor şi la cetăţenia acestora - VIDEO
- Tir de rachetă
Pentru a atinge un avion de linie este necesar un echipament militar important, precum racheta Buk, sistemul mobil sol-aer rusesc, suspectat că a doborât un avion al Malaysia Airlines în estul Ucrainei, la 17 iulie.
"Excludem de la început posibilitatea unui tir de la sol, extrem de improbabilă, chiar imposibilă", a declarat secretarul de stat francez pentru Transporturi, Frederic Cuvillier, pentru postul France 2.
"Nu există nici un sistem de rachete antiaerian care să poată atinge un avion de linie la mare altitudine în regiune", a dat asigurări Jean-Pierre Maulny, director adjunct al Institutului de Relaţii Internaţionale şi Strategice (IRIS) şi specialist al industriei de apărare. "La faţa locului se găsesc doar Manpads (sisteme portabile cu rază scurtă de acţiune - n.r.), care sunt periculoase doar în faza de decolare şi aterizare", a adăugat el.
- Ipoteza unei bombe
Această idee a fost avansată, mai ales că pe aeroportul din Ouagadougou condiţiile de securitate nu sunt considerate optime.
Iniţial, Jean Serrat nu a exclus posibilitatea, preşedinţia franceză evocând, în momentul descoperirii epavei, un avion "dezintegrat". Explozia unei bombe în timpul zborului ar fi fost singura cauză posibilă pentru împrăştierea fragmentelor avionului. "Când trece printr-un nor violent, o aripă se rupe şi avionul se face bucăţi, este posibil, dar nu prea cred. Rămâne posibilitatea bombei", a precizat Jean Serrat.
"Când există o bombă la bord, de fiecare dată se află originea exploziei, deci dacă aşa a fost, ancheta va stabili uşor", a apreciat la rândul său Robert Galan.
Totuşi, ultimele elemente păreau să excludă această posibilitate, mărturiile de la sol evocând "un puternic miros de kerosen la locul" prăbuşirii şi "fragmente concentrate", potrivit lui Cuvillier.
- O problemă tehnică
"Până nu se termină ancheta, este imposibil să ştim dacă a existat o problemă tehnică sau nu", afirmă Galan. În opinia sa, "nici o ipoteză nu se poate detaşa dacă nu a început examinarea fragmentelor" avionului.
Această idee nu a fost însă exclusă de secretarul de stat pentru Transporturi, precizând însă că "urmează să se stabilească".
Examinarea cutiilor negre, dintre care una a fost deja găsită, va permite confirmarea sau infirmarea acestei ipoteze.
Citeşte şi:
2014, ANUL NEGRU al transportului aerian civil
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum ne ferim de știrile false? Manipularea online a fost teoretizată de Moscova în conceptul „războiului hibrid”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de înger din Călărași. Ce a scos la suprafață ancheta autorităților
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe