- Home
- Life-Inedit
- LOS ANGELES, (08.03.2010, 15:48)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Oscarul obţinut de "The Hurt Locker" confirmă preferinţa Academiei americane pentru filmele "mici"
Victoria filmului "The Hurt Locker" în faţa superproducţiei "Avatar" la gala premiilor Oscar 2010 a dovedit încă o dată că membrii Academiei de film americane preferă peliculele mai degrabă "mici", independente, decât imensele "maşinării" hollywoodiene de făcut bani.
16 afișări
Oscarul obţinut de "The Hurt Locker" confirmă preferinţa Academiei americane pentru filmele "mici" (Imagine: Mediafax Fioto/AFP)
Cele două filme porneau de pe poziţii egale, fiecare având câte nouă nominalizări, însă, în cele din urmă, miliardele de dolari obţinute de SF-ul 3D regizat de James Cameron de la lansarea în cinematografe, în decembrie, nu au contat prea mult în faţa simpatiei pentru "The Hurt Locker" şi pentru regizoarea Kathryn Bigelow.
Această dramă intensă şi impregnată cu adrenalină, despre viaţa de zi cu zi a soldaţilor genişti din Irak, a primit şase premii Oscar, inclusiv pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor, considerate a fi cele mai prestigioase dintre trofeele acordate de Academia de film americană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
"Avatar" a pornit însă cu un handicap suplimentar: filmele SF nu au avut niciodată o cotă prea bună la Oscaruri şi nu au câştigat niciodată trofeul pentru cel mai bun lungmetraj, mulţumindu-se, de regulă, cu premii la categoriile tehnice.
"Avatar" a respectat această tradiţie, primind în cele din urmă trei Oscaruri, pentru cea mai bună regie artistică, cea mai bună imagine şi cele mai bune efecte vizuale.
Într-adevăr, cele două filme par total opuse. Fresca SF 3D "Avatar", produsă de studiourile Fox, este filmul tuturor recordurilor, generând până în prezent încasări de peste 2,5 miliarde de dolari pe plan mondial, pulverizând vechiul record stabilit de "Titanic".
"Avatar" este, totodată, filmul cel mai scump din istoria cinematografiei, cu un buget estimat la 500 de milioane de dolari (300 de milioane pentru producţie şi 200 de milioane pentru marketing).
Pe marele ecran, spectatorul asistă la o explozie de efecte speciale, decoruri fanteziste şi scene de acţiune, pe măsură ce se testează rezistenţa locuitorilor planetei Pandora - Na'vi cu pielea albastră - în faţa atacurilor repetate ale oamenilor.
Nimic din toate acestea nu se întâlneşte în "The Hurt Locker". Cu un buget estimat la 11 milioane de dolari - foarte modest, potrivit standardelor hollywoodiene -, filmul a fost produs de companii independente.
El a fost prezentat publicului pentru prima oară la Festivalul de la Veneţia din septembrie 2008, după care a urmat circuitul festivalier, fiind lansat în Statele Unite ale Americii doar în câteva oraşe, în iunie 2009.
Până în prezent, "The Hurt Locker" poate fi considerat un eşec comercial, deoarece încasările realizate ajung la 21,35 milioane de dolari la nivel mondial, de peste 100 de ori mai puţin decât încasările obţinute de "Avatar".
Opoziţia dintre cele două filme părea să prindă la un moment dat şi o tentă mai personală, deoarece cei doi regizori au fost căsătoriţi în trecut.
Însă niciun semn de tensiune nu a apărut între ei în timpul cursei pentru Oscar. Duminică seară, când Barbra Streisand a scos din plicul câştigător numele lui Kathryn Bigelow la categoria cel mai bun regizor, James Cameron, premiat deja cu un Oscar pentru "Titanic", a fost primul care a aplaudat, exclamând: "Yes!" ("Da!").
În culise, după ce a primit Oscarul, Kathryn Bigelow nu s-a oprit din elogii la adresa fostului ei soţ: "Este un cineast extraordinar. Cred că este o persoană exemplară care inspiră mulţi regizori din lumea întreagă. Cred că, în numele tuturor, pot spune că îi suntem recunoscători".
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe