- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (14.11.2010, 18:01)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vettel devine cel mai tânăr campion mondial din istoria Formulei 1 cu sprijinul Renault
Pilotul german al echipei Red Bull, Sebastian Vettel, a devenit, duminică, cel mai tânăr campion mondial din Formula 1, dar triumful său a fost înlesnit de sprijinul primit în ultima etapă de la piloţii Renault Robert Kubica şi Vitali Petrov, care au fost adevăraţi arbitri ai cursei de la Abu Dhabi.
26 afișări
Vettel devine cel mai tânăr campion mondial din istoria Formulei 1 cu sprijinul Renault (Imagine: Mediafax foto/AFP)
Titlul mondial s-a jucat, practic, în prima treime a cursei de la Abu Dhabi. Vettel, care pleca în cursă cu a treia şansă la titlu, a ocupat prima poziţie pe grila de start, urmat de Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), de liderul ierarhiei piloţilor înaintea grand prix-ului asiatic, Fernando Alonso (Ferrari), de Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi Mark Webber (Red Bull), ocupantul locului doi în clasamentul general.
În primul viraj, Button i-a suflat lui Alonso locul trei, iar ceilalţi piloţi şi-au păstrat poziţiile. Imediat după start, cursa a fost trecută sub Safety Car după ce Michael Schumacher a fost protagonistul unui accident care ar fi putut avea un deznodământ tragic, produs în virajul 5. Nico Rosberg l-a atacat pe coechipierul său şi între cele două maşini Mercedes a avut loc un contact uşor, în urma căruia monopostul lui Shumacher s-a răsucit pe pistă. Vitantonio Liuzzi de la Force India, venit puternic din urmă, nu a putut evita coliziunea şi, practic, şi-a urcat monopostul pe cel al lui Schumacher. Din fericire, ambii piloţi au ieşit nevătămaţi din acest incident.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Școala de stat nu îi pregătește pe elevi pentru viitor. Elevii trebuie să învețe la privat
-
Germania îşi recheamă ambasadorul în Rusia din cauza îngrijorărilor legate de atacul cibernetic
-
Războiul cu drone maritime a început. Ce fac Statele Unite?
-
Macron şi von der Leyen îl presează pe Xi al Chinei cu privire la comerţ în discuţiile de la Paris
La reluare, Webber s-a plâns de faptul că pneurile din spate nu sunt aderente şi în turul 12 a intrat la boxe şi a retrogradat în partea a doua a plutonului. Apoi, în turul 16, Alonso a făcut şi el schimbul de pneuri şi a ieşit în faţa lui Webber, dar în spatele lui Vitali Petrov de la Renault, care trecuse deja pe la boxe în turul doi, când se rula în urma maşinii de siguranţă.
Alonso a rămas blocat în spatele lui Petrov în ciuda unor eforturi disperate de a-l depăşi pe acesta şi a urcat în clasamentul cursei numai când intrau alţi piloţi la boxe. La rândul său, Webber a pândit o oportunitate de depăşire, dar aceasta nu a apărut. Cei doi au încheiat cursa pe locurile 7 (Alonso), respectiv 8, insuficient pentru a mai emite pretenţii la titlu.
Între timp, Vettel a gestionat liniştit distanţa faţă de monoposturile McLaren. Misiunea lui a fost uşurată de faptul că, la fel ca în cazul lui Alonso, al doilea monopost Renault, pilotat de Robert Kubica, a reprezentat un zid de netrecut pentru Hamilton. Britanicul a intrat la boxe din poziţia a doua în turul 24 şi a ieşit pe locul 5, după Vettel, Button, Kamui Kobayashi şi Kubica. Polonezul l-a depăşit pe Kobayashi, apoi acelaşi lucru l-a făcut Hamilton.
Kubica şi-a schimbat pnueruile când mai erau opt tururi până la final, rezistând până atunci atacurilor pilotului de la McLaren-Mercedes. Hamilton a primit cale liberă prea târziu, iar distanţa de peste zece secunde faţă de Vettel nu a mai putut fi recuperată.
În aceste condiţii, Sebastian Vettel a trecut primul linia de sosire şi a devenit, la 23 de ani, 4 luni şi 11 zile, cel mai tânăr campion mondial din istoria F1. Precedentul record îi aparţinea lui Hamilton, care s-a "încoronat" campion în 2008, la 23 ani, 10 luni şi 26 de zile.
Vettel a acumulat în acest sezon 256 de puncte şi fost urmat în clasamentul general al piloţilor de Fernando Alonso (252 de puncte), de Mark Webber (242) şi de Lewis Hamilton (240).
Red Bull (498 de puncte) s-a impus şi în campionatul constructorilor, echipa austriacă devenind campioană mondială încă de etapa trecută. Pe locul doi s-a situat McLaren-Mercedes (454 de puncte), iar pe trei Ferrari (396 de puncte).
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Povestea unui miliardar controversat. Cum a ajuns acesta dintr-un criminal cu acte în regula un afacerist de succes ce învârtea miliarde, iar acum este falimentar şi aproape să ajungă la puşcărie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Manechinul a simțit că trebuie să atragă atenția între burlacii milionari de la Miami și a apărut așa în public, dar a fost întrebată imediat: „Ești bolnavă?”
PROSPORT.RO
Șoseaua din România pe care mulți turiști o consideră mai frumoasă decât Transalpina și Transfăgărășanul
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe