- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (20.10.2018, 08:38)
- Diana Grigore
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot
Deputatul PNL Gigel Ştirbu va depune la Parlament proiect care propune ca din 2019 principalele televiziuni şi radiouri să fie obligate să îndemne participarea cetăţenilor la vot în perioada alegerilor electorale. Conţinutul mesajelor va conţine avizul Autorităţii Electorale Permanente (AEP).
188 afișări
Proiect de lege: Principalele televiziuni şi radiouri, obligate să îndemne cetăţenii să meargă la vot
Proiectul pe care liberalul urmează să îl înregistreze în Legislativ propune modificarea şi completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
"Comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea, în spaţiul public, a exercitării dreptului de vot trebuie să respecte următoarele condiţii: să informeze şi să educe populaţia în legătură cu importanţa exercitării dreptului de vot; să informeze şi să educe populaţia în direcţia promovării exercitării dreptului de vot; să nu conţină referiri de natură să promoveze instituţii sau persoane. Conţinutul şi elaborarea mesajelor se realizează de către radiodifuzor, cu avizul prealabil al Autorităţii Electorale Permanente. Cu 120 de zile înainte de orice scrutin electoral Autoritatea Electorală Permanentă demarează discuţiile cu radiodifuzorii pentru pregătirea campaniei de informare publică", prevede proiectul legislativ al deputatului PNL Gigel Ştirbu obţinut, vineri, de MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația e ca aerul, îl poți respira dacă-l ții curat. Monopolul partidelor a pus stăpânire pe România
-
Pfizer raportează decesul unui pacient în cadrul unui studiu de terapie genetică Duchenne
-
AstraZeneca anunţă că retrage vaccinul COVID-19 în toată lumea. Anunţul vine la câteva luni după ce a recunoscut un efect secundar rar. Totuşi compania spune că retragerea este motivată de cererea scăzută
-
Bucureştiul are cel mai mare număr de maşini la mia de locuitori din acestă parte a Europei. Mai puţin de 1% sunt electrice
De asemenea, conform iniţativei, CNA va comunica AEP, cu o lună înaintea începerii campaniei de informare, lista posturilor de radio şi de televizine care urmează să desfăşoare campaniile.
"Consiliul Naţional al Audiovizualului va întocmi şi va comunica Autorităţii Electorale Permanente, cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare, lista celor 10 posturi de radio, respectiv 15 posturi de televiziune ce urmează să desfăsoare campanile menţionate la 42 indice 3, listă având ca bază cele mai recente studii de audienţă date publicităţii în anul anterior desfăşurării campaniei de informare", potrivit sursei citate.
Televiziunilor şi radiourile vor avea obligaţia de a transmite mesaje sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de desfăşurarea alegerilor.
"În cazul serviciilor de programe de televiziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor. Acestea se vor desfăşura inclusiv în ziua în care au loc alegerile, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 08.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri.
În cazul serviciilor de radiodifuziune cu acoperire naţională, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind importanţa şi promovarea în spaţiul public a exercitării dreptului de vot, se realizează sub forma unor campanii iniţiate cu 60 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor şi desfăşurate inclusiv în ziua în care au loc acestea, prin difuzarea unor mesaje, între 3 şi 6 ori pe zi, în intervalul orar 06.00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştire", mai menţionează proiectul de lege.
Deputatul PNL Gigel Ştirbu propune şi decontarea de către Autoritatea Electorală Permanentă a cheltuielilor, în baza unui deviz şi a facturilor emise.
"Cheltuielile ocazionate de difuzarea mesajelor prevăzute la alin. (1) şi (2) vor fi negociate de către radiodifuzor cu Autoritatea Electorală Permanentă şi vor fi decontate de către aceasta, pe baza unui deviz şi a facturilor emise. Pentru zonele în care populaţia minoritară depăşeşte procentul de 20% din rândul populaţiei, Televiziunea Română, respectiv Radio România vor difuza mesajele menţionate la alin. (1) şi (2) şi în limbile respectivelor minorităţi naţionale. La încheierea campaniilor de informare Consiliul Naţional al Audiovizualului va prezenta Autorităţii Electorale Permanente un raport detaliat de monitorizare a difuzărilor spoturilor de către televiziuni si posturi de radio, cu privire la numărul spoturilor difuzate, numărul zilnic de difuzări, respectiv orele la care au fost difuzate", mai propune Ştirbu, în proiectul legislativ.
Conform iniţiativei, Legea ar urma să intre în vigoare de 1 ianuarie 2019, iar "în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Autoritatea Electorală Permanentă va stabili, prin Hotărâre, cu consultarea prealabilă a radiodifuzorilor, modalitatea de calcul a preţului per spot difuzat, modalitatea de calcul a sumelor ce urmează a fi rambursate, termenele la care vor fi depuse cererile de rambursare, precum şi termenele la care se vor face plăţile".
Citește pe alephnews.ro: Actrița porno, Stormy Daniels, susține că a „leșinat” înainte de a face sex cu Trump. Cum merge procesul fostului președinte SUA?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Serena Williams și Maria Sharapova, rivalele Simonei Halep, apariții fenomenale la MET Gala! Imagini wow și cu alte vedete
PROSPORT.RO
Ce se întâmplă cu Florin Piersic, după ce a fost transportat la Matei Balș. Declarațiile medicilor pun într-o lumină diferită starea marelui actor
CANCAN.RO
Animalul crescut în România, dar pe care românii NU și-l permit. Carnea merge tot mai mult la export
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:51
-
astăzi, 11:44
Parlamentul, şedinţă solemnă pentru a marca Ziua Solidarităţii şi Prieteniei cu Statul Israel