- Home
- Revista presei
- (19.08.2011, 07:18)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Litoral: 10.000 de camere de hotel au afaceri cât două restaurante McDonald’s
Scuzele hotelierilor sunt multiple, pornind de la faptul că sezonul nu durează decât două luni, criza a afectat turismul sau că majoritatea camerelor sunt clasificate la două stele. Pe de altă parte, investiţiile în aceste unităţi sunt infime.
8 afișări
Litoral: 10.000 de camere de hotel au afaceri cât două restaurante McDonald’s (Imagine: Shutterstock)
Privatizarea hotelurilor de la malul mării a avut un efect paradoxal. În lipsa managementului eficient şi a investiţiilor, unităţile stau goale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
-
Biserica din Alba a ars de la o lumânare aprinsă nesupravegheată. Tragedia vine după alta la Bucureşti unde un om a murit tot de la o lumânare
-
Reacţia Ucrainei după ce Putin l-a pus pe Zelenski pe „lista persoanelor căutate”
-
Sectorul din Bucureşti campion şi cel condaş la absorbţia de fonduri europene. Doar 3 din 10 euro programaţi în ultimii patru ani au fost cheltuiţi în Capitală
Cei mai mari zece proprietari de hoteluri de la malul mării abia reuşesc să genereze un business de 10 milioane de euro, aproape cât două restaurante McDonald's, deşi deţin un sfert din capacitatea de cazare de pe litoral, adică 20.000 de locuri în 10.000 de camere. Primii în topul hotelurilor goale sunt SIF Transilvania, Josef Goschy şi fraţii Micula, cu peste 15.000 de locuri şi afaceri de 7 mil. euro.
Deşi hotelurile au fost privatizate, în plin sezon ele stau goale, iar întrebarea care se ridică este de ce proprietarii nu ştiu să le pună pe piaţă.
Investiţiile mici sau lipsa de oferte atractive în regim all-inclusive sunt câteva dintre motivele care îi îndepărtează pe turişti de foste staţiuni celebre, aşa cum era cazul Neptunului, fosta perlă a litoralului românesc, şi-i duc la Nisipurile de Aur ale vecinilor de la sud.
"Privatizarea este soluţia pentru a înlocui lipsa de performanţă, dar nu şi atunci când este făcută greşit. Majoritatea companiilor care au venit pe litoralul românesc şi au cumpărat hoteluri sunt structuri închise sau sunt deţinute de oameni de afaceri care îşi pot permite să reziste chiar şi aşa. Nu dau socoteală nimănui. Fără o abordare radicală, nu mai poţi să mai iei ochii turistului cu mărunţişuri", este de părere analistul economic Aurelian Dochia.
Citeşte mai multe despre afacerile a zece firme de pe litoral pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Coşul de cumpărături este mai uşor, iar bonul, tot mai scump? Iată 10 moduri prin care poţi să economiseşti bani la cumpărăturile zilnice. Uneori facem exact opusul fără să ne dăm seama
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe