- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum se transformă PET-urile româneşti în haine ale unor branduri renumite
Tot mai mulţi retaileri de modă lansează colecţii inspirate din curentul verde. Astfel, pe listă regăsim nume precum H&M, Marks&Spencer sau Patagonia. Mai mult, cei de la Patagonia au încheiat chiar şi un parteneriat cu ebay prin care sunt revândute hainele refolosite. De acest curent eco au profitat şi românii, care vând acum materie primă pentru hainele din colecţiile unora dintre cei mai mari retaileri de fashion la nivel mondial.
Cum se transformă PET-urile româneşti în haine ale unor branduri renumite (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
Inesteticele PET-uri se transformă cu ajutorul unor maşini în tricouri sau bluze "prietenoase" cu mediul sau eco-friendly, în limbaj de specialitate. Spre exemplu, firma Greenfiber din Buzău exportă anual 45.000 de tone de fibre poliesterice superioare obţinute din fulgi de PET regenerat, în valoare de 55 de milioane de euro. Iar potenţialul este încă puţin exploatat. Potrivit unui studiu realizat la nivelul Uniunii Europene, la nivelul lui 2008, România şi Bulgaria se află pe ultimele locuri între statele UE în ceea ce priveşte reciclarea deşeurilor. Aşa că doar 1% din materialele aruncate sunt şi reciclate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul avertizează SUA că decizia de înghețare a livrărilor de armament ar putea periclita negocierile privind ostaticii: „SUA trebuie să pună presiune pe Hamas, nu pe Israel”
-
UE, acord privind profiturile de pe urma mărfurilor ruseşti: 90% din fonduri vor fi folosite pentru a ajuta militar Ucraina
-
Raport: UE are cea mai bună percepţie în lume. Reputaţia SUA scade în lumea musulmană. Percepţiile despre China sunt împărţite în timp ce Rusia are cea mai negativă imagine
-
Mândria chinezilor, sperietoare pentru restul lumii: Fujian, „cea mai mare şi mai puternică navă de război construită vreodată de o naţiune asiatică”
Cristinel Dobrotă, managerul general al companiei, spune că Greenfiber este a doua fabrică din Europa după tipul de producţie şi prima din România, iar fibrele sunt folosite în procesul de producţie de cei de la Marks&Spencer, în amestec cu bumbac. În plus, compania este în discuţii şi cu o casă de modă foarte cunoscută din Franţa.
Astfel, 94% din producţie este exportată pe pieţe precum Germania, Franţa, Italia, Slovenia, Belgia, Cehia, Polonia, Spania, UK şi Bulgaria.
Citeşte mai multe despre hainele din PET-uri româneşti pe www.incont.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:49
Certificate de naştere şi de deces în format digital în mai multe oraşe din ţară
-
astăzi, 18:30