Deputat: Girofarul Poliţiei Locale este ilegal; niciodată nu a fost altfel

  • Poliţia Locală nu poate utiliza girofarul pe drumurile publice pentru că este ilegal.
  • „Niciodată nu a fost altfel”, spune Bogdan Rodeanu, deputat USR Galaţi şi vicepreşedinte al Comisiei de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.
1683 afișări
Imaginea articolului Deputat: Girofarul Poliţiei Locale este ilegal; niciodată nu a fost altfel

Rodeanu scrie, joi, pe pagina sa de Facebook, că Poliţia Locală nu poate utiliza girofarul pe drumurile publice: „Este ilegal. Niciodată nu a fost altfel. De ce? Simplu, pentru că utilizarea lui de către Poliţia Locală, nu este prevăzută în Codul Rutier”.

Deputatul USR adaugă faptul că în ultimii 13 ani, se putea veni cu cel puţin o iniţiativă legislativă pentru a pune în legalitate măcar o parte din detaliile activităţii Poliţiei Locale.

„Cine trebuia să facă acest lucru? În primul rând, şefii poliţiilor locale, cei care au fost şi sunt la curent cu situaţia aceasta. Şi să nu credem că nu au putut să o facă. Poliţia Locală este împânzită până la vârf cu pensionari din MAI. Foarte mulţi dintre ei, în structurile de conducere. Ar fi fost nevoie de un minim gest de iniţiativă, dacă tot cumulează pensia cu salariul. Vorbim exact de acei speciali care primesc pensii calculate altfel decât pentru românii de rând, de cei care se pensionează uneori cu zeci de ani înaintea lor şi sunt reangajaţi de partid pe salarii consistente. În plus faţă de toate acestea, aceşti Speciali din Poliţiile Locale au la dispoziţie şi organigrame supraîncărcate cu consilieri juridici şi tot felul de angajaţi pe funcţii ba pe la achiziţii, ba pe la resurse umane – prin toate birourile dar mai puţin la patrulare”, mai spune vicepreşedinte al Comisiei de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională.

Rodeanu mai spune că girofarul de pe maşina de poliţie locală înseamnă prioritate, prezenţă şi, uneori, face diferenţa dintre viaţă şi moarte.

„Girofarul semnalizează, avertizează şi câştigă timp pentru intervenţie. Pentru siguranţa cetăţeanului. Timp câştigat şi pentru poliţistul care intervine şi pentru cetăţeanul care aşteaptă. Cu toate astea, chiar dacă în România aproape nu există maşină de poliţie locală fără girofar, şi în prezent, este utilizat în afara legii. Repet, Codul Rutier nu prevede nimic despre girofarul de pe maşinile de poliţie locală. Ce facem? Aplicăm legea şi le facem dosar penal poliţiştilor locali? Scoatem girofarurile de pe maşinile de poliţie locală? Sau actualizăm legea? O actualizăm, pentru ca poliţiştii locali să poată folosi girofarul, legal, şi nu doar în curtea instituţiei lor. Utilizarea lui trebuie sa fie legală pe drumurile publice, acolo unde cetăţenii au nevoie de protecţie, siguranţă şi de intervenţii rapide. În concluzie, putem spune ca Girofarul de pe maşinile de poliţie locală e un simbol al indolenţei şi nepăsării şefilor Poliţiei Locale. Ei aveau şi când şi cu cine să facă un proiect de lege. N-au făcut-o. Nu le-a păsat nici acum zece ani şi nu le pasă nici acum. Am făcut noi această reglementare şi am depus proiectul împreună cu Teodor Lazăr, Deputat USR. (...) Am făcut-o şi pentru agentul angajat în cadrul Poliţiei Locale, care lucrează pe un salariu de mizerie şi nu ştie cum să mai evite presiunile şefilor - pensionarii pe care partidul i-a pus la conducere. Pensionarii speciali angajaţi din nou la stat.....Şerifii primarilor din România”, mai spune Bogdan Rodeanu.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici