Etichete de avertizare pentru produsele ce conţin coloranţi artificiali

Produsele alimentare care conţin unul din cei şase coloranţi artificiali care dau hiperactivitate la copii ar putea avea etichete speciale cu avertizări, ca urmare a unei propuneri a reprezentanţilor Uniunii Europene.

Urmărește
320 afișări
Imaginea articolului Etichete de avertizare pentru produsele ce conţin coloranţi artificiali

Etichete de avertizare pentru produsele ce conţin coloranţi artificiali (Imagine: www.guardian.co.uk)

Sute de produse care conţin respectivii coloranţi vor dispărea de pe piaţa europeană, anul viitor, după apelul Agenţiei pentru Standarde Alimentare (FSA) de a elimina voluntar folosirea acestor substanţe în produsele alimentare, informează, luni, The Guardian.

Agenţia vrea ca autorităţile statelor membre să insiste ca aceşti coloranţi să fie interzişi în Europa, după ce un studiu al Universităţii din Southampton a avertizat că există o legătură între respectivele substanţe şi comportamentul hiperactiv la copii. Experţii UE în siguranţa consumatorului au început o cercetare pentru a stabili doza zilnică recomandată de aditivi alimentari.

Cererea pentru etichetele speciale, care ar indica faptul că produsele "ar putea avea un efect advers pentru activitatea şi capacitatea de atenţie a copiilor", a venit în urma discuţiilor dintre membrii Parlamentului European, cei ai Comisiei Europene şi consiliul miniştrilor privind o nouă structură a procedurii de autorizare a aditivilor din produsele alimentare. Propunerea trebuie să fie aprobată de statele membre în cursul anului viitor, iar companiile vor avea la dispoziţie o anumită perioadă de timp pentru a se alinia la noile standarde, probabil până la mijlocul lui 2010.

Majoritatea companiilor mari din Marea Britanie, precum Nestle, Unilever, Cadbury Trebor Basset, precum şi alţi comercianţi, spun că fie nu folosesc aceşti coloranţi, fie îi vor elimina din produsele lor până la sfârşitul anului, înainte de intrarea în vigoare a apelul FSA de a elimina voluntar folosirea acestor substanţe, la sfârşitul lui 2009. Acesta nu vizează, însă, produsele alimentare importate de UE.

Mai multe, firme importante au început de câţiva ani să înlocuiască aditivii din mâncare, în urma cererii clienţilor, în vreme ce altele au reuşit să îi elimine complet.

Reprezentanţii FSA sunt convinşi că firmele mici şi mijlocii, inclusiv cele de catering şi restaurantele, vor adopta foarte greu interdicţia voluntară, iar propunerea UE de a eticheta produsele ce conţin aditivi periculoşi nu li se poate aplica în totalitate.

E-urile în discuţie - E102 (tartrazină), E104 (galben de quinoleină), E110 (galben auriu), E122 (carmoizină), E124 (roşu de coşenilă) şi E129 (roşu alură) - trebuie, deja, afişate pe etichetele produselor.

"De ce nu am interzice, pur şi simplu, aceşti coloranţi? Ştim că îi afectează pe copiii noştri şi nu au niciun scop util în mâncare", a spus Anna Glayzer, coordonator al campaniei despre aditivi a FSA.

Reprezentanţii Federaţiei pentru Mâncare şi Băutură au spus că o interdicţie voluntară a coloranţilor nu este necesară şi au pus la îndoială utilitatea acesteia, din moment ce nu se aplică importurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici

www.zf.ro
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
www.businessmagazin.ro
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune