- Home
- Social
- BISTRIŢA, (03.08.2017, 12:05)
- Raluca Lazaroi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În secolul vitezei, pe ultima cale ferată inaugurată în România se circulă cu maxim 35 km/oră. Săgeata Albastră atinge performanţa unei locomotive cu aburi de la începutul secolului trecut
Pe ultima cale ferată inaugurată de Ministerul Transporturilor - Ilva Mică - Rodna Veche din Bistriţa-Năsăud - se circulă cu maxim 35 de kilometri la oră. Infrastructura feroviară nu permite rularea cu viteză normală de deplasare, transmite corespondentul MEDIAFAX.
3096 afișări
În secolul vitezei, pe ultima cale ferată inaugurată în România se circulă cu maxim 35 km/oră
După patru ani în care circulaţia pe ruta Ilva Mică - Rodna Veche din Bistriţa-Năsăud a fost suspendată, de la 1 august s-a redeschis circulaţia feroviară, însă trenul, deşi unul de viteză, circulă anevoios, întrucât infrastructura feroviară nu permite rularea cu viteză normală de deplasare.
Trenul Săgeata Albastră care operează pe cea mai nouă rută de transport feroviar, redeschisă între Ilva Mică şi Rodna Veche, după o pauză de patru ani, circulă cu viteză redusă pe acest tronson din cauza infrastructurii, deşi costurile CFR Infrastructură pentru redeschiderea acestui tronson au depăşit 1,2 milioane de lei.
Conform reprezentanţilor CFR, viteza de deplasare a Săgeţii Albastre atinge 120 de kilometri la oră, acolo unde infrastructura permite, însă pe tronsonul redeschis de la 1 august viteza de rulare este de maxim 35 de kilometri la oră.
“Trenul vine în fiecare zi din Cluj-Napoca, cu acest prilej fiind inagurată şi o rută nouă de la Cluj până la Rodna Veche. Este o promisiune pe care am făcut-o luna mai, s-a lucrat intens la modernizarea infrastructurii feroviare ca să putem s-o deschidem în două luni. Mai sunt lucrări suplimentare de făcut – de montat peste 1000 de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale - pentru că şi ele au cerut redeschiderea acestui tronson, pentru a asigura mobilitatea populaţiei, dar şi din punct de vedere turistic are o componentă foarte importantă. Eu sper că vor circula bine trenurile, preţurile la bilete sunt accesibile, la jumătate ca şi valoare de transportul rutier efectuat în condiţii ilegale. Se introduce şi cursa de la Ilva Mică la Cluj, pentru că practic trenul va veni de la Cluj la Ilva Mică, după aceea va avea tur retur pe acest tronson între Ilva Mică şi Rodna Veche şi apoi se va retrage către Cluj. Este un lucru extrem de benefic pentru locuitori. A fost închis în 2013, dar de la 1 august el este redeschis şi el va contina să meargă de-acum înainte pentru a deservi întreaga vale”, declara, marţi, la inagurarea tronsonului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Spionii” ajung în Germania. Șase persoane au fost au fost acuzate că ar spiona pentru Rusia și China
-
Tradiţii şi obiceiuri în Duminica Floriilor. Care este superstiţia pentru fetele nemăritate
-
George Simion strânge la Bucureşti conservatorii europeni. Ce plan are AUR pentru Europa
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
Transportul călătorilor pe secţia Ilva Mică - Rodna Veche a fost suspendat în decembrie 2013, după ce compania privată de transport feroviar de călători care opera pe acest traseu şi-a încetat activitatea din considerente economice.
Pentru reluarea circulaţiei trenurilor în condiţii de siguranţă pe traseul Ilva Mică - Sângeorz-Băi - Anieş - Rodna Veche, un traseu de 20,5 kilometri, CFR infrastructură a cheltuit peste 1,2 milioane de lei, fiind nevoie de lucrări de consolidare a infrastructurii şi a componentelor feroviare.
Deşi noua rută nu este rentabilă din punct de vedere economic pentru CFR, cheltuielile de operare fiind de 15.000 de lei pe zi, ceea ce înseamnă costurile de funcţionare şi plata personalului angajat, Ministerul Transpoturilor vrea să investească noi sume de bani în infrastructură .
Din cauza vitezei reduse de deplasare, în cele trei zile de când noul tren a revenit pe ruta Ilva Mică - Rodna Veche, mai puţin de 50 de persoane au achiziţionat bilete pentru a se deplasa cu noul tren care oferă condiţii europene de transport, preţul unui bilet fiind de 4,4 lei.
Citește pe alephnews.ro: Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Die Welt a publicat acordul de pace pe care Ucraina și Rusia l-ar fi putut semna încă din aprilie 2022
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis după ce s-au pregătit de înmormântare
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe