- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (21.09.2012, 15:32)
- Laura Mitran ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Licenii promovează mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în Bucureşti
Cincisprezece elevi vor promova mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în cadrul proiectului "BikeMyWay to School", punând Bucureştiul pe harta oraşelor participante la Săptămâna Europeană a Mobilităţii.
198 afișări
Licenii promovează mersul la şcoală pe bicicletă, timp de un an, în Bucureşti (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Proiectul "BikeMyWay to School", demarat de Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, o organizaţie neguvernamentală de mediu, prin programul Tineret în Acţiune al Uniunii Europene, îşi propune să mobilizeze elevi de liceu să găsească şi să promoveze soluţii practice care să transforme mersul la şcoală pe bicicletă într-o obişnuinţă, încurajată de o infrastructură solidă.
Elevii incluşi în programul "BikeMyWay to School" vor deveni amabsadori ai mersului pe bicicletă şi promotori ai măsurilor necesare pentru o infrastructură de transport alternativ corectă. Lipsa unui sistem de piste coerent este unul dintre motivele pentru care Bucureştiul nu este un oraş afiliat European Mobiliy Week 2012, care a debutat la începutul acestei săptămâni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Zelenski: „Rusia ar putea intensifica atacurile în Ucraina”
-
Pentagon: Loviturile ucrainene au afectat 14% din capacitatea Rusiei de rafinare a petrolului
-
Antreprenorii români răscumpără businessurile vândute anterior unor fonduri de investiţii
-
Analiză: Ungaria îşi accelerează industria maşinilor electrice, dar au apărut blocaje îngrijorătoare
Proiectul "BikeMyWay to School" îşi doreşte să implice, în intervalul octombrie 2012 - septembrie 2013, 30 de elevi de liceu din două oraşe europene (Bucureşti şi Lovech, Bulgaria) într-un proces continuu de conştientizare a beneficiilor mobilităţii durabile, implicare civică şi advocacy.
"BikeMyWay" împrumută şi dezvoltă o temă europeană - bicicleta ca alternativă de transport durabil - şi îşi propune să activeze tinerii participanţi în două direcţii: implicarea civică, prin dezvoltarea capacităţii de advocacy în relaţie cu autorităţile locale şi centrale, şi conştientizarea şi promovarea beneficiilor transportului durabil pentru oraş şi mediu.
În cadrul proiectului, participanţii vor cartografia şi analiza infrastructura velo din Bucureşti, vor propune un plan pentru îmbunătăţirea ei şi vor încerca să implementeze acel plan prin atragerea sprijinului comunităţii şi prin metode de advocacy în faţa autorităţilor relevante. Proiectul va atrage elevii într-un proces continuu de învăţare prin metode non-formale (blogging, cartare, fotografiere, brainstorming, prezentări interactive, traininguri) şi coaching de la experţi în advocacy şi politici de mediu.
În 2012, 21 de oraşe din România, afiliate Săptămânii Europene a Mobilităţii, au bifat implementarea unor măsuri permanente noi în direcţia trecerii de la automobilul personal la mijloace de transport durabile. Bucureştiul nu se număra printre ele. Capitala nu a adoptat nici în anii trecuţi (2011, 2010) măsuri permanente pentru favorizarea transportului durabil, potrivit organizaţiei.
Bucureştiul este a doua cea mai poluată capitală europeană, cu un aer periculos pentru sănătatea locuitorilor săi, iar principalul generator de poluare atmosferică este traficul auto, a precizat sursa citată.
Conform studiului Ecopolis din 2011 "Calitatea aerului în Bucureşti. Efecte asupra sănătaţii", limitele pulberilor în suspensie (PM), a căror principală sursă este traficul rutier, sunt depăşite constant în toate zonele Capitalei. În acelaşi timp, studiul comparativ Ecopolis despre calitatea vieţii în capitalele UE arată că Bucureştiul este codaş în privinţa utilizării bicicletei ca alternativă la transportul cu maşina, cu doar 0,7% transport uzual cu bicicleta faţă de 59,6% în Copenhaga.
European Mobility Week este o campanie a Comisiei Europene, desfăşurată pentru a încuraja autorităţile europene să promoveze mijloacele de transport alternativ şi durabil. De la debutul iniţiativei, în 2002, peste 7.000 de măsuri locale permanente au fost implementate în oraşele europene pentru a încuraja şi susţine mersul pe bicicletă, de la infrastructură velo la calmarea traficului şi îmbunătăţirea accesului la mijloace de transport durabil.
Citește pe alephnews.ro: Cât câștigă magnații din spatele „celor 7 magnifici” – Apple, Tesla, Microsoft, Meta, Amazon, Alphabet și Nvidia? Zuckerberg are un salariu simbolic de 1 dolar
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Benny Gantz îi dă un ultimatum lui Netanyahu: „Cabinetul de război trebuie să formuleze un plan de război până pe 8 iunie – sau ne vom retrage din guvern”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Halep și-a luat casă la Dubai de peste un milion de euro! Iubitul de 57 de ani a contribuit
PROSPORT.RO
Imagini controversate din Iași, devenite virale. Gestul rușinos făcut de această blondă, în autobuz
CANCAN.RO
AMENDĂ în valoare de 1.725 lei pentru toți șoferii români care nu au acest act banal în mașinile lor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe