Schimbările de regulament pentru sezonul 2009

FIA a stabilit un set important de modificări ale regulamentului de desfăşurare a Campionatului Mondial de Formula 1, ediţia 2009, schimbări ce au rolul de a conduce la reducerea bugetelor echipelor şi la sporirea spectaculozităţii acestei competiţii.

11 afișări
Imaginea articolului Schimbările de regulament pentru sezonul 2009

Schimbările de regulament pentru sezonul 2009

Sezonul 2009 va începe, la sfârşitul acestei săptămâni, cu Marele Premiu al Australiei, de la Melbourne. Cursa ce va avea loc duminică, de la ora 09.00, se va desfăşura sub un regulament amplu revizuit. FIA a acţionat pe două direcţii, sportivă şi tehnică, prima având în principal scopul de a contribui la reducerea costurilor, iar a doua de diminuarea a rolului aerodinamicii monoposturilor, de sporire a posibilităţilor de depăşire pe circuit şi de ţinere în frâu a timpilor înregistraţie pe un tur de pistă.

Modificările de regulament pentru sezonul 2009 sunt următoarele:

Pneuri

În F1 se revine la pneurile slick, după zece sezoane în care au fost folosite pneurile cu şanţuri. Aderenţa va creşte cu 20 la sută, dar aceast efect va fi redus de limitările aerodinamice adoptate în acelaşi timp. Piloţii vor avea la dispoziţie pneuri de uscat cu două compoziţii pentru o cursă, fiind obligatoriu a fi folosite ambele.

KERS (Kinetic Energy Recovery System)

Din 2009, se va putea folosi sistemul de recuperare a energiei cinetice, KERS. Acesta va stoca energia rezultată din procesul de frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosită apoi în timpul depăşirilor. Sistemul poate fi mecanic sau electric şi poate furniza circa 80 de cai putere în plus timp de 6,7 secunde pe tur. Totuşi, multe echipe s-au plâns de costurile foarte mari necesare dezvoltării unui sistem KERS, astfel că este posibil ca acesta să nu fie folosit pe scară largă în primele etape ale sezonului.

Motoare

Turaţia limită a motoarelor a fost redusă de la 19.000 de rotaţii/minut la 18.000 la rotaţii/minut. Piloţii vor putea folosi doar opt motoare pe sezon, la care se adaugă patru motoare de echipă pe an pentru teste. Fiecare schimbare de motor după epuizarea celor opt va fi taxată cu o penalizare de 10 locuri la start sau cu retrogradarea pe ultimul loc al grilei, dacă înlocuirea propulsorului s-a făcut după şedinţa de calificări.

Aerodinamică

Numeroase canale, nervuri şi aripioare de pe corpul monoposturilor, ce aveau rolul de a îmbunătăţi performanţele aerodinamice, vor dispărea. Totodată, aripa frontală a fost coborâtă de la 150 de milimetri de sol la 75 de milimetri şi a fost lăţită de la 1.400 mm la 1.800 mm (cât este lăţimea monopostului). Piloţii vor avea de două ori posibilitatea pe un tur de a regla unghiul ei de orientare, în limita a şase grade. Aripa din spate a fost înălţată cu 150 mm pentru a ajunge la nivelul capotei motorului şi a fost îngustată de la 1.000 mm la 750 mm. Toate acestea vor contribui la o reducere a forţei de apăsare aerodinamică.

Teste

În 2009, nu vor fi permise teste private între prima etapă a sezonului şi data de 31 decembrie. Piloţii vor putea testa monoposturile numai la sedinţele de antrenamente din cadrul Marilor Premii.

Safety Car

Accesul la standuri va fi permis în timpul în care Safety-Car-ul va fi pe pistă, iar piloţii vor putea realimenta fără a fi penalizaţi.

(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici