- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.01.2016, 13:31)
- Iulian Comanescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenduri în comunicare în România, 2016: Crenguţa Roşu (DC Communication) despre integrare şi dialog
Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, luni, opiniile Crenguţei Roşu, managing partner la DC Communication.
1444 afișări
Crenguţa Roşu
Crenguţa Roşu îşi explică punctul de vedere: "M-am concentrat pe procese, pentru că asta înseamnă «follow the discussion» şi este, cred, tehnic, util pentru clienţi. Se descrie, astfel, un orizont de timp mai larg şi se pot planifica resurse".
1. Integrarea comunicării. Asemenea coloniştilor americani, după o perioadă de frenetică alergare după aur - în cazul nostru, o concentrare masivă către fiecare nou canal şi metodologiile specifice acestuia -, va urma, firesc, etapa de integrare.Interesul natural pentru cea mai nouă mărgică, combinat cu presiunea pe buget şi pe expunere imediată se vor transforma în interesul pentru valorificarea înţeleaptă a conţinutului şi dialog constant. Dacă nu va fi aşa, pentru că îşi vor dori companiile sau brandurile, e clar că, totuşi, asta îşi doresc clienţii lor. Presiunea va veni dinspre un public aflat şi el în transformare - de vârstă/de generaţie şi de aşteptări. Integrarea va presupune depăşirea barierelor între canale, utilizarea fluidă a conţinutului, adaptarea acestuia specificităţilor fiecărui tip de public, valorificarea informaţiei. Nimic nou, la nivel teoretic, practic este maturizarea unor tendinţe (sau, dialectic - un salt calitativ), o reconstrucţie de mecanisme de piaţă, de agenţie, de profesie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
De 1 Mai sărbătorești „Armindenul”. Ce semnificație are sărbătoarea populară
-
Rusia îşi intensifică producţia de armament, după ce Statele Unite au anunţat un nou ajutor pentru Ucraina
-
Proteste violente de Ziua Muncii în Franţa şi Turcia
-
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
2. Conţinut declinat, adaptat în execuţii pentru publicuri şi canale. Companiile şi brandurile stau pe o mină de aur de informaţii şi îşi vor da seama că simpla existentă nu este ştire şi nici conţinut, precum şi de faptul că storytelling este cool, dacă poţi aduna elementele unui story. Odată rezolvată această etapă, valorificarea informaţiei duce la ceea ce spuneam mai sus.
Aş face o menţiune specială pentru acest fenomen în cadrul companiilor, unde platformele interne de dialog vor necesita o reaşezare, pentru a răspunde acestei culturi a informaţiei. În companiile mari, în mod special, această tendinţă va fi importantă.
3. Accent pe dialog şi disponibilitate la dialog. Adică trecerea de la “ne auzim”, la “ne înţelegem”. Calitatea interacţiunii, la toate punctele de prezentă, fie ele online sau offline. Consistenţă, mesaje clare, identitate – toate trebuie să conveargă pentru a convinge un public mai exigent (aş fi vrut să spun şi mai educat, dar vorbim, de fapt şi în primul rând, de aşteptări sporite), foarte conectat şi cu puterea şi dorinţa de a se exprima. Şi aici, schimbările sunt de mare importanţă: ritmicitate şi viteză, alocare de resurse, politici de conţinut adaptate posibilităţii de livrare a informaţiei.
Tendinţa este în acord şi cu practicile publice recente: trecerea la consultare publică în sensul corect al cuvântului, ceea ce probabil va stimula încă şi mai mult această dezvoltare.
Toate acestea sună cumva logic, consecinţele fiind, însă, mai spectaculoase în organizarea de business, în organizarea pieţei.
Cum vor răspunde agenţiile acestor transformări? Opţiunile pot merge de la one stop shops, la agenţii de nişă? Va avea sens specializarea pe domeniu (de exemplu advertising, digital, PR) sau pe industrii? Mai este digitalul separat de vreunul din celelalte medii? Agenţia şi omul-orchestră, pe de-o parte, colaborarea şi integrarea specializărilor diverse, pe de alta, vor fi teme importante pentru actorii din piaţă: clienţi integratori, agenţii integratoare, freelancers etc.
Şi la nivel global se văd aceste direcţii: marile grupuri se vor reaşeza pe varianta one-stop-shop, pentru a ţine în mână conţinut şi resurse. Rezultă de aici o presiune pe companiile independente în privinţa conturilor globale. Şi o presiune în local, faţă de global. Revine cumva tendinţa anilor '90, dar este reinterpretată.
Citește pe alephnews.ro: Joe Biden declasifică marijuana. Când va intra în vigoare legea
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Membrii Senedd din Țara Galilor vor o lege pentru incriminarea minciunii politicienilor. Sociolog: „Mă îndoiesc că acest proiect va avea succes”
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe