- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.04.2017, 06:00)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi
Condiţiile birocratice de licenţiere şi tarifele mari de avizare percepute transportatorilor în regim de taxi limitează apetitul întreprinzătorilor pentru acest tip de activitate şi încurajează utilizarea de alternative online, afirmă specialiştii în transporturi consultaţi de MEDIAFAX.
2256 afișări
ANALIZĂ Taxi contra Uber, un conflict care se va stinge doar prin relaxarea normelor din transporturi
De la nivelul clienţilor, diferenţa dintre Uber şi taximetria clasică nu este prea mare, pentru că ambele sisteme respectă pasagerul şi practică tarife comparabile. Doar la nivelul prestatorilor există diferenţe care au generat conflictul dintre cele două „tabere”, taximetriştii având un regim mult mai drastic de licenţiere şi avizare decât şoferii Uber.
Ca tarifare, cele mai frecvente curse comandate – centru-periferii – au preţuri asemănătoare (10-15 lei) în ambele variante.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
„Ar putea apărea o mică diferenţiere la preţuri, pentru că Uber practică tarifarea dinamică; pasagerul plăteşte mai mult în perioadele cu trafic de vârf, după principiul că dacă din trei producători pleacă doi, al treilea va creşte automat preţurile”, a explicat pentru MEDIAFAX Dumitru Dicu, preşedintele Uniunii Naţionale a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti.
El a mai arătat că şi calitatea transportului este impusă deopotrivă de Uber şi de companiile de taxi, „doar cu unele excepţii în cazul taximetriştilor, în rândurile cărora s-au strecurat şi persoane care nu au ce căuta în domeniul transportului public de persoane”.
Cum s-ar putea stinge conflictul dintre„taberele” taxi şi Uber? „Cea mai bună soluţie ar fi liberalizarea piueţei şi relaxarea normelor de avizare-licenţiere, astfel încât să poată participa mai mulţi prestatori şi astfel calitatea serviciului să crească datorită competiţiei”, a spus specialistul. El a arătat că „totuşi, în taximetrie există acele norme de examinare şi atestare a şoferilor, care conferă companiilor maim multă încredere din partea clienţilor”.
Câteva sute de taximetre au participat miercuri la un protest în faţa Guvernului, nemulţumiţi de „pirateria online” din domeniu şi de aplicaţii precum Uber. Ulterior, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că protestatarii au ajuns la o înţelegere cu Guvernul, în acest sens fiind semnat un protocol care prevede că, în maximum 30 de zile, va fi promovat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă cu privire la modificarea legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
„Din cadrul legii 38 se vor scoate cele două sintagme: «în mod repetat» şi «în mod permanent». Astfel, poliţiştii, organele abilitate ale statului vor putea să ia toate măsurile legale împotriva celor care pe teritoriul României vor mai face transport neautorizat, nelicenţiat”, a declarat preşedintele COTAR.
Dar premierul Sorin Grindeanu declarat, joi, că Guvernul nu va da o ordonanţă de urgenţă pentru a rezolva nemulţumirile taximetriştilor, soluţiile urmând a fi adoptate numai în urma unor dezbateri, prin proiect de lege.
Citeşte şi: Şoferii Uber vor putea fi amendaţi pentru transportul neautorizat de persoane, potrivit angajamentului pe care Executivul şi l-a luat faţă de taximetriştii protestatari
Citeşte şi: Răspunsul Uber la protestul transportatorilor din piaţa Victoriei: Uber este un serviciu fiscalizat
Citeşte şi: FOTO, VIDEO Taximetriştii şi transportatorii rutieri de persoane renunţă la PROTESTE după ce au ajuns la un acord cu Guvernul/ REACŢIA Primăriei Capitalei şi răspunsul dat de Uber
Citeşte şi: O ţară europeană interzice UBER. Autorităţile acuză compania de competiţie neloială faţă de şoferii de taxi
Citeşte şi: Uber îşi încetează activitatea în Danemarca. De ce a luat această decizie compania care a atras peste 250.000 de utilizatori în România
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe