- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.08.2023, 15:12)
- Alexandru Nanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANPC, în control la influencerii cu cele mai mari comunităţi de urmăritori pe Instagram
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a încheiat cu succes prima acţiune de verificare într-unul dintre cele mai inovatoare sectoare, cel al marketingului practicat de influenceri pe platformele de socializare, conform unui comunicat recent al instituţiei, citat de Ziarul Finaciar.
582 afișări
Acţiunea de verificare a vizat zece influenceri români cu unele dintre cele mai mari comunităţi de urmăritori pe reţeua socială Instagram. Scopul acţiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul reţelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent natura lor promoţională.
În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 Influencerii români cu referire la conţinuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparenţă şi claritate maximă asupra oricărui conţinut publicitar al postărilor publicate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Elicopterul prăbușit al lui Raisi a fost găsit. Imagini cu primele momente
-
Ieftine şi proaste? Xiaomi SU7, maşina electrică a Chinei cu vânzări record, s-a stricat după doar 39 de kilometri
-
Cine este Mohammad Mokhber, omul ce va prelua conducerea Iranului după accidentul preşedintelui Raisi
-
Loţi Boloni a prins barajul de salvare la mustaţă
În aceste scrisori, Autoritatea, după ce a reamintit că publicitatea trebuie să fie clar recunoscută ca atare, a evidenţiat modul în care interzicerea publicităţii ascunse are un domeniu general de aplicare şi, prin urmare, trebuie aplicată şi cu referire la comunicările difuzate prin intermediul reţelelor de socializare în calitate de Influenceri şi nu pot lăsa să creadă că acţionează spontan şi dezinteresat dacă, în realitate, promovează un brand.
Prin urmare, Autoritatea a invitat în mod oficial destinatarii scrisorilor să facă ca scopul promoţional, acolo unde este cazul, să fie clar recunoscut pentru tot conţinutul difuzat prin intermediul reţelelor de socializare.
În acest context, se propun următoarele recomandări pe plan naţional de dezvăluire ale intenţiei comerciale pentru toate fotografiile/videoclipurile pe care le postează Influencerii români pe conturile acestora de pe toate platformele de socializare în care sunt activi, inclusiv pentru situaţia în care îşi promovează propriul brand:
„Utilizarea metodei content labeling pentru fiecare postare cu intenţie comercială -metoda este folosită de către persoanele care promovează prin postările sale vânzarea unui produs sau serviciu pentru o companie şi pentru care este remunerat în orice fel, precum şi pentru situaţia se va aplica chiar în situaţia în care îşi promovează propria afacere (dacă este cazul).
Etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un font clar şi într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate cu folosirea de hashtag cum ar fi, cu titlu de exemplu şi alternativ: #ADVERTISEMENT ’BRAND’ (trad. #PUBLICITATE ‘BRAND’), #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND’ (trad. #SPONSORIZARE PLATITA DE ‘BRAND’), #PAID PARTNERSHIP ‘BRAND (trad. #PARTENERIAT PLATIT DE ‘BRAND’),, #AD (trad. #RECLAMĂ sau #PROMOVARE COMERCIALĂ) sau, în cazul livrării bunurilor chiar dacă este gratuită: PRODUCT OFFERED BY ‘BRAND’ (trad. #PRODUS FURNIZAT DE ‘BRAND’)”.
Această primă intervenţie a Autorităţii reprezintă o campanie de conştientizare a tuturor actorilor afectaţi de metoda de marketing practicată de Influenceri, pentru ca toate personalităţile, precum şi proprietarii de mărci care nu au fost încă identificaţi în această etapă să folosească avertismente adecvate pentru informarea consumatorilor asupra publicităţii plătite prin orice forme.
Datorită amplorii şi proliferării conţinutului pe reţelele de socializare, Autoritatea va continua să monitorizeze fenomenul prin adoptarea, din când în când, a măsurilor pe care le consideră cele mai adecvate pentru combaterea acestuia.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: BREAKING NEWS: Elicopterul președintelui Raisi a ars complet în timpul accidentului / Nu există semne de viață/ Toți cei aflați la bord sunt considerați morți
Citește pe www.zf.ro: Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Halep și-a luat casă la Dubai de peste un milion de euro! Iubitul de 57 de ani a contribuit
PROSPORT.RO
Experimentata Raicu l-a 'prins' pe şefuleţ! Ce a făcut micuţul pervers înainte de întâlnire
CANCAN.RO
AMENDĂ în valoare de 1.725 lei pentru toți șoferii români care nu au acest act banal în mașinile lor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe