- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Criza componentelor electronice loveşte din plin şi industria auto locală. Companii importante sunt afectate
Lipsa componentelor electronice din piaţa auto mondială ar putea reduce producţia de autoturisme din România luna viitoare, în condiţiile în care furnizorii nu pot livra cantităţile cerute de producători, relatează ZF.
Sursa foto: Mediafaxfoto
„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a Grupului Renault în România, care deţine uzina Dacia de la Mioveni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Uniunea Europeană a găsit bani pentru înarmare. Un fond 400 de miliarde de euro ar putea fi folosit pentru investiţii în apărare
-
România încheie Campionatele Europene de gimnastică artistică de la Rimini cu locul 4 la senioare
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
Uzina Ford de la Craiova nu este momentan afectată de situaţie, potrivit reprezentanţilor companiei.
Pe de altă parte, Ford a oprit timp de o lună de zile, până în data de 19 februarie, producţia de la uzina din Saarlouis Germania, unde produce modelul Ford Focus, din cauza problemei cipurilor, iar anterior a închis o uzină de SUV-uri din Statele Unite pe fondul lipsei de componente electronice.
Şi Volkswagen are probleme similare, iar potrivit Automotive News Europe constructorul ar putea cere daune celor de la Bosch şi Continental după ce constructorul a fost forţat să reducă producţia din cauza lipsei componentelor electronice. Pe lângă acestea, şi uzinele Daimler şi Audi sunt afectate în Germania.
O scădere a producţiei din cauza semiconductorilor ar reprezenta o nouă lovitură pentru o industrie auto şi aşa lovită puternic în Europa nu doar de pandemie, de scăderea cererii ci şi de înăsprirea normelor de poluare.
Dacia şi Ford au produs anul trecut 438.107 de autoturisme, cu 10,6% mai puţine decât în 2019, cea mai mare parte din acestea fiind Dacia Duster, urmate de Ford EcoSport şi Puma, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO