- Home
- Economic
- (12.06.2014, 08:48)
- Adrian Robu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum a devenit proiectul „CEO privat la stat“ un alibi pentru politicieni să-şi pună „acoliţii“ la şefia companiilor de stat – cazul Ministerului Transporturilor
Proiectul de management privat la companiile de stat din subordinea Ministerului Transporturilor, care s-a dorit să fie o piatră de temelie a strategiei de eficientizare a acestora, în contextul în care multe dintre ele reprezentau adevărate găuri negre, s-a transformat într-un eşec plătit din bani publici.
231 afișări
Cum a devenit proiectul „CEO privat la stat“ un alibi pentru politicieni să-şi pună „acoliţii“ la şefia companiilor de stat – cazul Ministerului Transporturilor (Imagine: Gabriel Fluerariu/Mediafax Foto)
Deşi a avut un contract de 200.000 de euro cu PwC, George Butunoiu şi avocaţii D&B David şi Baias pentru selecţia de manageri privaţi pentru companii precum Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti sau CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a început în ultima perioadă să facă schimbări de management pe cont propriu aproape săptămânal, iar pe lista noilor şefi se află nu doar persoane care au sau au avut activitate politică în cadrul partidului aflat la guvernare, ci şi care nu au experienţă care să corespundă cu profilul profesional impus prin lege pentru managerii privaţi. Explicaţii privind schimbările nu au venit însă din partea Ministerului Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Prințul Harry se va întoarce în Marea Britanie luna viitoare. Care este motivul vizitei ducelui de Sussex
-
Nicuşor Dan: Principalul contracandidat rămâne Piedone. Mă aştept ca simpatizanţii PNL să mă voteze
-
Ion Cristoiu: Să nu facem greşeala lui Hitler, cea de a subaprecia Rusia
-
Războiul din Ucraina, ziua 796. Ruşii avansează spre Est / Kiev: situaţia se înrăutăţeşte / Moscova: sunt în panică / Ploaie de raiduri, Putin conduce Wagner
„Aici e marele semn de întrebare. Nu avem un tablou complet al situaţiei, atât timp cât nu avem explicaţii privind schimbările. E clar că există unele lucruri care ţin de aplicarea ordonanţei (OUG 109/2011, care stabileşte principiile guvernanţei corporative - n.red.) care nu merg. Procesul de îmbunătăţire a guvernanţei la companiile de stat este lăudabil, nu trebuie să fie compromis de o comunicare deficitară“, spune analistul economic Aurelian Dochia.
În ultima lună, Transporturile au schimbat managerii privaţi la companii precum Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) şi CFR Marfă, fără a oferi prea multe explicaţii cu privire la motivele care au declanşat aceste noi numiri.
Citeşte mai multe despre evoluţia proiectului „CEO privat la stat“ pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Bucureştiul se schimbă la faţă: Un nou complex rezidenţial de 260 de milioane de euro, cu 2.000 de apartamente
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BOMBĂ la Survivor! Cum a TRIŞAT Iancu Sterp cu ajutorul fratelui său! Descalificat înainte de finală?!
CANCAN.RO
Elena Mateescu anunță cum va fi vremea în minivacanța 1 Mai – Paște! Ce ne așteaptă, de fapt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe