- Home
- Economic
- TOULOUSE, (10.12.2014, 17:42)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dilema Airbus: Să investească masiv în modernizarea aeronavei A380 sau să renunţe la ea
Airbus Group, care nu a reuşit să atragă în acest an niciun nou client pentru aeronava de mari dimensiuni A380, se află la o răscruce cu două opţiuni, să o modernizeze sau să renunţe la ea.
403 afișări
Dilema Airbus: Să investească masiv în modernizarea aeronavei A380 sau să renunţe la ea (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Anul 2014 este primul de la intrarea în serviciu a avionului cu punte dublă în care Airbus nu a reuşit să atragă un client nou, relatează Bloomberg. Singurul cumpărător din acest an a fost o companie de închirieri care trebuie mai întâi să atragă ca client un prim operator aerian pentru a activa o comandă de 20 de aparate A380.
Şi numărul de comenzi primite până în prezent de Airbus pentru A380 este destul de scăzut şi incert, fapt evidenţiat de anularea unei comenzi de şase astfel de aparate de către compania japoneză Skymark Airlines, alte două avioane fiind aproape de livrare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Domnul Tîlvăr a ajuns la concluzia că poporul român nu vrea să se sacrifice şi să-i dea poporului ucrainean sistemul Patriot. Nu cumva e refuzul unuia să se sacrifice?
-
Războiul din Ucraina, ziua 814. Atac aerian în Harkov: Alarma aeriană a sunat 16 ore / NATO ia în considerare trimiterea de instructori în Ucraina / Ruşii avansează, dar situaţia e stabilă / Putin: Capturarea Harkovului ,,nu face parte din plan"
-
Ruşii ar putea deschide un nou front. Şeful armetei ucrainene: Ucraina se pregăteşte să apere regiunea nordică Sumy
-
Noua axă a răului? Vladimir Putin şi Xi Jinping şi-au promis să coopereze împotriva SUA pe care le-au numit „distructive şi ostile"
La şapte ani de la intrarea în exploatare, avionul A380, a cărui dezvoltare a costat 25 de miliarde de dolari, riscă să devină un eşec costisitor. A380 este popular în rândul călătorilor, dar majoritatea operatorilor aerieni preferă modele mai mici de avioane, cu consum mai scăzut de carburant şi care pot avea acces pe mai multe aeroporturi.
Emirates este singurul client fidel pentru A380, comandând 140 de avioane de acest tip, în timp ce alte companii aeriene fie au renunţat la comenzi, fie au probleme să ocupe toate locurile din aceste aeronave.
"Este un avion excelent, dar este potrivit numai pentru anumite destinaţii", a declarat directorul general al Air France-KLM, Alexandre de Juniac, care intenţionează să anuleze comenzile pentru două din 12 avioane A380, intenţionând să le înlocuiască cu modele de dimensiuni mai mici.
Deocamdată, Airbus a exclus modernizarea motoarelor avioanelor A380, care le-ar face mai atractive pentru noii cumpărători.
Directorul financiar al Airbus, Harald Wilhelm, a declarat luna trecută că programul A380 va amortiza costurile anul viitor şi că numărul comenzilor este solid, pentru următorii câţiva ani.
Aeronava A380 cu patru motoare este o raritate, după ce Airbus a renunţat la modelul A340.
Acţiunile Airbus s-au depreciat în acest an cu 24%, înregistrând cea mai slabă evoluţie după 2008.
Titlurile companiei americane concurente Boeing s-au depreciat în 2014 cu numai 5%.
Boieng a anunţat la rândul său, marţi, că va reduce producţia la avionul 747 jumbo, destinat curselor pe distanţe lungi, pentru care nu a primit noi comenzi în acest an. Constructorul american are comenzi neonorate pentru 39 de avioane 747 jumbo, care asigură producţia în următoarele 30 de luni.
Citește pe alephnews.ro: Un bărbat din Florida nu poate ieși la pensie, pentru că nu e cetățean american
Citește pe www.zf.ro: Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Băncile din România se schimbă la faţă. Cum se integrează Inteligenţa Artificială direct în operaţiuni
Citește și: Airbus rămâne în urma competitorului Boeing, deşi a vândut mai multe avioane în noiembrie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Povestea familiei care controlează un gigant din domeniul agricol din România, cu afaceri de sute de milioane de lei şi cu mii de hectare de pământ. Ce planuri au proprietarii cu compania pe care au construit-o
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Prima reacție milionarului Dorin Mateiu, bărbatul de 57 de ani care s-ar iubi cu Simona Halep! Ce zice „regele mezelurilor” de relație
PROSPORT.RO
Ea este noua iubită a lui CRBL! Și-a găsit alinarea în brațele unei puștoaice, după divorț
CANCAN.RO
El este marele câștigător Survivor All Stars 2024 de la Pro TV! Cine ia premiul de 100.000 de euro
GANDUL.RO
Controale majore ale ANAF în ultima perioadă! Anunțul lui Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, bagă spaima în români
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:30
-
astăzi, 14:52