- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GM vrea să importe mai multe maşini din Mexic şi Asia
Constructorul auto american General Motors (GM) negociază cu autorităţile SUA un program de reorganizare care prevede creşterea importurilor de la uzinele pe care le deţine în Mexic şi Asia, zone cu forţă de muncă mai ieftină, şi închiderea de fabrici şi reduceri de personal în SUA.
GM vrea să importe mai multe maşini din Mexic şi Asia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Posibilitatea închiderii de uzine în SUA şi reducerii personalului a atras, însă, protestele celei mai mari asociaţii sindicale din sectorul auto, United Automobile Workers, potrivit The New York Times.
Liderii sindicali consideră că, pentru a primi sprijin din partea guvernului, GM trebuie să menţină numărul maxim de locuri de muncă în SUA.
În schimb, autorităţile par să accepte propunerile constructorului de automobile, dorind ca grupul să redevină cât mai rapid profitabil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Pregătiți-vă”: Guvernul britanic lansează un site menit să-i ajute pe oameni să supraviețuiască în situații de criză, inclusiv o nouă pandemie. Care sunt obiectele „esențiale”
-
Marea Britanie. Premierul Rishi Sunak face o mişcare surpriză: alegerile generale vor avea loc în luna iulie
-
China, din nou în vizorul acuzaţiilor. Marea Britanie afirmă că Beijingul a oferit Rusiei ,,ajutor letal” pentru invazia din Ucraina
-
Când ar putea UE să înceapă oficial negocierile de aderare a Ucrainei şi Republicii Moldova? Pasul ar putea întâlni obstacole după preluarea preşedinţiei UE de către Budapesta
GM importă deja o treime din automobilele comercializate pe piaţa din SUA. Procentul va rămâne neschimbat în planul de reorganizare pe care grupul îl va prezenta autorităţilor pentru a justifica miliardele de dolari primite de la guvern pentru a evita colapsul.
Producătorul auto se va tranforma într-o companie mai mică, cu mai puţini angajaţi şi o producţie mai redusă, atât în SUA, cât şi în străinătate. Vor creşte, însă, importurile din state cu forţă de muncă mai ieftină, precum Mexic şi China, dar vor fi aduse mai puţine maşini construite în uzinele europene sau cele din Canada.
Grupul a solicitat guvernului mai multe miliarde de dolari, în afara celor 15,4 miliarde dolari pe care le-a primit deja ca împrumut. Într-o prezentare făcută Congresului, GM a indicat că va închide 16 dintre cele 47 de fabrici pe care le mai deţine şi că va renunţa la 21.000 de angajaţi. În plus, constructorul auto a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că va renunţa la 1.100 de dealeri din reţeaua americană.
GM trebuie să prezinte până la sfârşitul lunii mai un program complet de restructurare a operaţiunilor şi de reducere a datoriilor, în caz contrar urmând să intre în faliment.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO