- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.05.2015, 13:26)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta către Rus: Soluţia la Comarnic-Braşov a mai rămas şi, după aia, putem să ne retragem în glorie
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ioan Rus, ca, după aprobarea Master Planului de către Comisia Europeană, să prezinte o soluţie şi pentru proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, adăugând că, după găsirea acestei soluţii, membrii Guvernului se pot retrage "în glorie".
981 afișări
Ponta către Rus: Soluţia la Comarnic-Braşov a mai rămas şi, după aia, putem să ne retragem în glorie (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Premierul l-a felicitat, miercuri, pe ministru pentru că, în minivacanţa de 1 Mai, şoferii care au plecat spre litoral nu au mai fost obligaţi să aştepte mult timp pentru plata taxei de autostradă, dar a arătat că a fost aglomeraţie pe DN1, pe drumul spre staţiunile montane, şi a cerut o soluţie pentru proiectul autostrăzii Coamrnic-Braşov.
"Acum, însă, s-a stat pe DN1 şi vă aştept, după ce se aprobă Master Planul, cu soluţia pentru Comarnic-Braşov, că asta a mai rămas, şi după aia putem să ne retragem în glorie", i-a spus Ponta ministrului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Europa are șansa de a se reface ca o altă Americă din punct de vedere al structurii instituționale, al guvernanței
-
Iată cine este bărbatul ce l-a împuşcat pe premierul slovac. Este membru al Societăţii Scriitorilor Slovaci
-
Mesajul reprezentanţilor lui Fico: A fost împuşcat de mai multe ori, viaţa îi este pusă în pericol. Următoarele ore vor fi decisive
-
Iohannis, reacţie după ce premierul slovac Robert Fico a fost împuşcat
În urmă cu trei săptămâni, premierul Victor Ponta afirma că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic.
În februarie, Ministerul Transporturilor anunţa că statul vrea să găsească un model financiar mai eficient în raport cu bugetul şi să atragă finanţare de la instituţii financiare internaţionale pentru autostrada Comarnic-Braşov, iar discuţiile cu consorţiul selectat vor continua până în aprilie.
Premierul ceruse în ianuarie ministrului Transporturilor ca, până în 15 februarie, să fie decisă semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii sau rezilierea procedurii, arătând că nu se mai poate aştepta.
La începutul anului 2014, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a încheiat un memorandum cu consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.
Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani construcţie şi 26 de ani operare şi întreţinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare şi construcţie este de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru construcţia, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanţare, suma urcă la 8,45 miliarde euro.
Termenul anunţat de autorităţi pentru semnarea contractului de construcţie în concesiune a autostrăzii Comarnic - Braşov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), a renunţat la contract.
Autostrada este împărţită în cinci secţiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Uniunea Europeană s-a născut puțin greșit. Trăim o criză de leadership în marile democrații. Europa e în pericol
Citește pe www.zf.ro: Pentru că le consideră o ameninţare pentru comercianţii polonezi şi europeni, Polonia a luat în colimator Temu, Shein şi alte platforme de comerţ online din China. Dar tot pe baza lor îşi clădeşte viitorul Aeroportul Budapesta
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin se va întâlni cu Xi Jinping la Beijing. Ce mize are întâlnirea celor doi lideri în contextul conflictelor globale
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A primit 23 de ani de pușcărie pentru crimă și porecla „Călăul de pe baltă”, soția i-a luat averea și acum a ajuns să discute cu extratereștrii
PROSPORT.RO
Se iubește cu Simona Halep!? 'Regele mezelurilor' din România rupe tăcerea, după ce s-a detonat 💣
CANCAN.RO
Mesajul CINIC postat de adolescentul suspectat de crima din Parcul Crângași, cu puțin timp înainte de atac / Cine e Francis „Beleaua”
GANDUL.RO
SIMONA HALEP, RELAȚIE AMOROASĂ SECRETĂ cu un MILIONAR ROMÂN! Bărbatul are deja o CONCUBINĂ și un COPIL
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe