- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2019, 14:04)
- Laura Albu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preşedintele sindicatului Metrorex anunţă: Contractul cu firma care asigură mentenanţa trenurilor a expirat
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex, a anunţat miercuri, că a expirat contractul cu firma Alstom, care asigura mentenanţa trenurilor. Opţiunile ar fi prelungirea contractului, care ar însemna cheltuieli în plus de 3 milioane de euro sau internalizarea. Angajaţii ameninţă cu greva.
268 afișări
Radoi: Contractul cu firma care asigură mentenanţa Metrorex a expirat, soluţia este internalizarea
"Începând cu data de 1 ianuarie 2020, conform contractelor în derulare, nu ştim cine va asigura mentenanţa trenurilor de metrou. Un contract desfăşurat cu firma franceză Alstom care a început în urmă cu 17 ani, a expirat în acest moment în care ne-am întâlnit, iar de la 1 ianuarie nu ştim ce se va întâmpla, cine va asigura această mentenanţă. Întrebarea mea, cred că şi a dumneavoastră, este logică: dacă avem un contrat pe 17 ani şi ştim că expiră, ce am făcut în această perioadă?", a declarat preşedintele sindicatului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Ion Rădoi a explicat că uzina de reparaţii si depourile trebuie să revină în responsabilitatea companiei Metrorex.
"Soluţia este internalizarea acestei activităţi, adică metroul trebuie să revină la patria mamă, la Metrorex. Mă refer, nu la metrou, ci la partea asta de exploatare, de mentenanţă. Adică uzina de reparaţii şi depourile trebuie să revină la Metrorex. (...) Varianta ideală, sigură, (...) este internalizarea", a spus acesta.
Rădoi a adăugat că firma franceză nu a făcut nicio investiţie, totul fiind plătit de Metrorex.
"Absolut toate cheltuielile, plus profitul pe care şi l-au creat (...) toţi banii îi plăteşte Metrorexul, statul român ca să ştim. Nicio investiţie, tot ce au făcut plătim 100% Metrorex", a spus sindicalistul.
Sindicaliştii au spus că o eventuală prelungire a contractului cu firma Alstom va însemna cheltuieli suplimentare de 3 milioane de euro, de asemenea au avertizat cu greva generală în cazul în care nu se ajunge la o soluţie până vineri, 13 decembrie.
"Simpla intuiţie să se prelungească contractul va costa Metrorex pentru anul viitor cel puţin 3 milioane de euro în plus. Vrem să vă spunem doar atât: suntem în conflict cu dânşii, avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM (Inspecţia Teritorială a Muncii n.r.), prin care solicităm concilierea. Tabelele pe care le avem şi mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce privesc câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor", au spus aceştia.
Divergenţele dintre Metrorex şi compania Alstom, furnizor de servicii de întreţinere, datează de când cea din urmă a notificat compania de metrou pentru plata facturilor restante de 132 milioane de lei, fapt care a fost rezolvat prin eşalonarea datoriilor.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
“Am plâns pentru Vlad Pascu. Este o victimă!”. Elena Merișoreanu a șocat și tulburat România cu cea mai bulversantă declarație
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe