- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (22.08.2014, 11:37)
- Raluca Ghinea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii depăşesc britanicii, belgienii şi ruşii la cumpărarea de smartphone-uri de pe internet
Românii sunt fruntaşi la cumpărarea de smartphone-uri (telefoane inteligente) de pe internet, după ce se informează online, depăşind ca pondere britanicii, belgienii şi ruşii, potrivit unui studiu GfK realizat pe cele patru pieţe, iar procesul de cumpărare durează cel mai puţin, respectiv 15 zile.
292 afișări
Românii depăşesc britanicii, belgienii şi ruşii la cumpărarea de smartphone-uri de pe internet (Imagine: Publimedia/Shutterstock)
Puţin peste jumătate (55%) dintre românii care caută informaţii pe internet despre un smartphone fac achiziţia online, vizitând în medie 8 site-uri, pentru care alocă în parte 7,8 minute, se arată într-un comunicat GfK.
Aceştia sunt urmaţi de britanici, care cumpără online produsul în proporţie de 42,5%, după ce au vizitat 9 site-uri, cu un timp alocat de 7,7 minute fiecăruia. Belgienii analizează informaţii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, dar sub o treime (32%) achiziţionează în final online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
NYT: Hamas plănuia să construiască o bază secretă în Turcia, de unde să lovească Israelul
-
Războiul din Ucraina, ziua 813. Vladimir Putin şi-a început vizita sa în China / Finlanda intenţionează să folosească rezervişti pentru a patrula la graniţa cu Rusia
-
Presa americană: Magicianul David Copperfield, acuzat de abuz sexual de 16 femei
-
Alegeri prezidenţiale în SUA: Joe Biden şi Donald Trump vor avea primele dezbateri prezidenţiale. Când vor avea loc
Ruşii se situează la polul opus faţă de români în ceea ce priveşte cumpărăturile de pe internet, doar 19% optând pentru această metodă. Ei caută date, în medie, pe 7 site-uri, cu cira 3,4 minute dedicate fiecăruia.
"În general, cumpărătorii din Marea Britanie şi România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai puţine site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în căutările lor decât cumpărătorii din celelalte trei pieţe, pentru că sunt interesaţi să găsească cel mai bun preţ, în timp ce pentru ruşi procesul de informare online este mai puţin intens şi variat", explică cercetătorii de la GfK.
Pe de altă parte, românii au cel mai mic procent de căutare a informaţiilor online în vederea achiziţiei de telefoane inteligente, de doar 77%, comparativ cu 86% în cazul britanicilor, 92% la belgieni şi 95% la ruşi.
Cei care vor să-şi cumpere un smartphone se informează în general online, însă cumpără din magazine (offline) pentru că simt nevoia să atingă produsul, să-l testeze, să verifice informaţiile găsite pe site-uri, dar şi din cauza neîncrederii în plăţile electronice şi pentru a evita costul şi timpul de livrare.
Timpul dedicat pentru informarea online variază de la 24 de minute în cazul ruşilor, la 52 minute pentru belgieni, 63 minute pentru români şi 70 de minute pentru britanici, cautările fiind extinse pe durata a mai multor zile. Achiziţia efectivă este făcută cel mai rapid de români (în 15 zile) şi durează cel mai mult la britanici, care alocă 41 de zile până la cumpărarea produsului.
Cumpărătorii iau cel mai mult în considerare informaţiile de pe site-urile producătorilor şi opetatorilor de telefonie, dar şi de pe cele de comparare a preţurilor, punând accent mai redus pe opiniile exprimate pe reţelele de socializare cu privire la modelele respective de smartphone-uri, excepţie făcând cumpărătorii de iPhone.
Reţelele de socializare au încă un rol redus în influenţarea procesului de cumpărare a unui produs, deşi înregistrează un trend ascendent, cel mai mare procent de utilizare a acestora revenind belgienilor, cu 22%, iar cel mai mic ruşilor, cu 6%. Românii au urilizat social media în proporţie de 8%, iar britanicii de 14%.
"Consumatorii comută uşor între mediile virtuale de informare şi cele fizice de mai multe ori în timpul căutărilor lor. Astfel, profită de cea mai bună ofertă, indiferent dacă aceasta se găseşte pe un site de comerţ electronic sau într-un magazin offline. De aceea, procesul de înţelegere a comportamentului consumatorilor devine din ce în ce mai provocator, în special în ceea ce priveşte segmentarea consumatorilor şi identificarea diferitelor tipologii ale acestora", precizează reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă GfK.
Citește pe alephnews.ro: Trump acceptă provocarea lui Biden. Cei doi vor participa la două dezbateri prezidențiale înainte de alegeri
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Europa are șansa de a se reface ca o altă Americă din punct de vedere al structurii instituționale, al guvernanței
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A primit 23 de ani de pușcărie pentru crimă și porecla „Călăul de pe baltă”, soția i-a luat averea și acum a ajuns să discute cu extratereștrii
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe