Romtelecom: Pierderi operaţionale şi venituri în scădere, din cauza austerităţii şi şomajului

Romtelecom a înregistrat pierderi operaţionale de 13,9 milioane euro în trimestrul al treilea, iar veniturile au scăzut cu 6,5%, la 181,5 milioane euro, din cauza măsurilor de austeritate şi creşterii şomajului, rezultatele fiind semnificativ mai slabe decât în 2009 şi la nivelul primelor nouă luni.

47 afișări
Imaginea articolului Romtelecom: Pierderi operaţionale şi venituri în scădere, din cauza austerităţii şi şomajului

Romtelecom: Pierderi operaţionale şi venituri în scădere, din cauza austerităţii şi şomajului (Imaine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

"În trimestrul al treilea, mediul de consum din România a fost din nou afectat negativ de scăderea veniturilor populaţiei, de creşterea TVA, avansul şomajului, cât şi de inflaţia peste aşteptări", se arată într-un raport prezentat joi de grupul elen OTE, acţionarul majoritar al companiei româneşti.

Romtelecom a înregistrat, în aceeaşi perioadă a anului trecut, venituri de 194,2 milioane euro şi un profit operaţional de 8 milioane euro.

"Vom continua să ne concentrăm în lunile următoare ale acestui an pe lansarea de oferte menite să îi ajute pe clienţii noştri să facă faţă mai bine limitărilor din această perioadă economică de criză, mai ales că ofertele de criză introduse în această vară (scăderea tarifelor pentru internet şi voce, oferta comună cu Cosmote prin care oferim tarife la nivelul celor din reţea pentru apelurile dintre cele două reţele) au fost deja bine primite de clienţii noştri", a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, într-un comunicat transmis de companie.

Numărul liniilor de telefonie fixă operate de companie a scăzut cu 6,3% în perioada 1 octombrie 2009 - 30 septembrie 2010, la 2,632 milioane.

Baza de abonaţi a crescut însă puternic pe serviciile de internet, de la 764.708 la 947.379 (plus 23,9%), şi pe cele de televiziune (prin satelit şi broadband), de la 831.043 la 1,003 milioane.

Romtelecom a depăşit astfel pentru prima dată pragul de un milion de clienţi pe serviciile de televiziune.

"În comparaţie cu trimestrul al treilea din 2009, în acest an Romtelecom a continuat să înregistreze o creştere a numărului de abonamente, cu o rată evident mai mică decât înainte de criză, atingând un total de aproximativ 4,6 milioane de abonamente", a mai precizat Ioannidis.

În contextul dificultăţilor economice, compania a lansat un proiect de eficientizare şi poziţionare mai bună pe piaţă.

"Ne vom concentra în continuare să dentificăm noi soluţii de creştere a eficienţei şi de reducere a costurilor pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung a companiei, iar în acest sens am iniţiat un nou proiect. Acesta se află în prezent în faza de evaluare în cadrul Romtelecom, obiectivul fiind de a identifica soluţii care să susţină redefinirea modelului de business, ajutând Romtelecom să devină mai eficientă şi să răspundă şi mai bine cererilor pieţei", a afirmat şeful Romtelecom.

La nivelul primelor nouă luni ale anului, veniturile Romtelecom au scăzut cu 7,5%, la 546,8 milioane euro, iar pierderile operaţionale au fost de 52,1 milioane euro. În aceeaşi perioadă a anului trecut, compania raporta venituri de 591 milioane euro şi un profit operaţional de 20,3 milioane euro.

Costurile programului de disponibilizare voluntară a angajaţilor au fost de 23,7 milioane euro în perioada ianuarie-septembrie, faţă de 5,1 milioane euro în acelaşi interval al anului trecut.

OTE mai este prezent în România prin divizia locală a grupului de telefonie mobilă Cosmote, dar şi prin reţeaua de magazine Germanos, cu profil IT&C. Principalii acţionari ai OTE sunt statul elen şi grupul german Deutsche Telekom.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici