- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.05.2015, 15:56)
- Raluca Ghinea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Provocarea băncilor va fi gestionarea activele neperformante şi administrarea riscurilor
Băncile din România trebuie să gestioneze cât mai eficient activele neperformante prin restructurare şi vânzări şi să implementeze un sistem de administrare a riscurilor, fiind necesară o dezvoltare a pieţei de cumpărare pentru neperformantele companiilor şi ale persoanelor fizice cu garanţii.
161 afișări
STUDIU: Provocarea băncilor va fi gestionarea activele neperformante şi administrarea riscurilor (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
"Pentru România, cea mai importantă provocare pentru sectorul bancar din următorii ani este de a gestiona mai eficient activele neperformante prin restructurare /reeşalonare şi vânzări. Piaţa de cumpărare a datoriilor este deja foarte activă pentru creditele de consum, însă ar trebui dezvoltată pentru creditele acordate companiilor şi pentru creditele neperformante garantate ale persoanelor fizice", arată concluziile unui studiu realizat de compania Deloitte pentru Consiliul Patronatelor Bancare din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Xenotransplantul prinde avânt în domeniul chirurgiei. Primii rinichi de porc au fost deja transplantați cu succes la doi pacienți
-
Infotrafic: s-au format coloane la intrarea în Bucureşti şi pe drumul dintre Braşov şi Ploieşti
-
Legea privind energia eoliană offshore a fost promulgată
-
Devansarea alegerilor prezidenţiale, promulgată de Klaus Iohannis
Odată cu creşterea creditării, excluzând programul Prima Casă, băncile ar trebui să implementeze sisteme de management al riscului şi tehnici de analiză îmbunătăţite pentru a asigura profitabilitatea clienţilor prin segmentare şi preţuri diferenţiate.
De asemenea, acestea vor încerca să-şi dezvolte gama de produse pentru a oferi IMM-urilor mai multe servicii sofisticate cu valoare adăugată, precum produse de trezorerie şi gestionarea numerarului, dar şi produse de consolidare a relaţiei client-bancă pentru persoane fizice, cum ar fi cardurile de credit sau fondurile de inestiţii.
"O prioritate pentru bănci va fi construirea de relaţii cu clienţii prin creşterea transparenţei şi a serviciilor personalizate pentru a îmbunătăţi menţinerea / atragerea de clienţi. Penetrarea serviciilor de internet banking este încă foarte redusă, însă pe măsură ce va creşte, băncile vor trebui să regândească strategia privind reţelele de sucursale", se menţionează în document.
Consolidarea din sectorul bancar este în curs de desfăşurare, cu ieşirea de pe piaţă a actorilor mai mici, şi va fi privită ca o oportunitate pentru băncile mijlocii pentru a atrage clienţi.
"Tranzacţiile mai mari ar trebui şi ele să apară, fiind analizat un număr de tranzacţii de portofolii. Una sau mai multe bănci mai mici deţinute de greci ar putea şi ele să facă obiectul unor tranzacţii, deoarece băncile-mamă îşi reorientează operaţiunile către pieţele esenţiale", menţionează studiul.
În anii următori, pieţele din Europa de sud, inclusiv România, ar trebui să îşi stabilizeze calitatea activelor şi să îşi refacă indicatorul de rentabilitate financiară.
Băncile de pe plan local se vor axa pe maximizarea profitului net, punând şi mai mult accent pe o gestionare eficientă a activelor neperformante prin activităţi sustinute de colectare, restructurare / reeşalonare şi vânzare.
Perspectiva relativ redusă pentru creşterea veniturilor va necesita un accent şi mai mare pe reducerea cheltuielilor prin optimizarea canalelor de distribuţie, îmbunătăţirea proceselor şi pe acţiunea disciplinată de eliminare a activităţilor care nu concură la obiectul principal de activitate
Pe măsură ce volumul cererii va creşte treptat, băncile se orientează spre achizitionarea de noi clienţi, actorii mai mici se vor concentra pe achiziţii, iar cei existenţi pe piaţă se vor concentra pe menţinerea clienţilor şi creşterea gradului lor de satisfacţie.
"Strategiile eficiente vor aborda modificarea comportamentului clienţilor, utilizând analize şi tehnologii noi şi prin optimizarea mixului de canale de distribuţie. Într-un mediu cu o marjă mai mică, vânzarea încrucişată va reprezenta de asemenea cheia pentru a creşte profitabilitatea per client", concluzionează studiul.
Citește pe alephnews.ro: Fosta spioană KGB care seducea bărbați de dragul guvernului rus face noi dezvăluiri la un podcast american
Citește pe www.zf.ro: Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul A.I. și-a luat rolul prea în serios. „Părintele Justin” a fost retrogradat, după ce a spus că poți să botezi un copil în Gatorade
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Câți lei a dat un client, pentru o simplă CEAPĂ, într-un restaurant din Iași: „Unic în România”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe