- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.01.2014, 17:05)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la aproape 430.000 de unităţi
Vânzările Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,6%.
137 afișări
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la aproape 430.000 de unităţi (Imagine: Octav Ganea / Mediafax Foto)
Vânzările Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,6%.
"Cifra 13 spunem că poartă ghinion, dar pentru noi 2013 ne-a adus noroc, pentru că Dacia a avut parte de o performanţă comercială foarte bună. Dacia a vândut la nivel mondial 429.540 de unităţi, în creştere cu 19,3% faţă de anul precedent, pe o piaţă în scădere", a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Thomas Dubruel, director comercial al grupului Renault în România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația e ca aerul, îl poți respira dacă-l ții curat. Monopolul partidelor a pus stăpânire pe România
-
Popularitatea SUA scade la nivel mondial, potrivit unui nou raport. Situaţia din România
-
Zelenski: Putin este un „nazist”. Reacţia liderului ucrainean după ce Rusia a lansat înainte de Ziua Victoriei un atac masiv cu rachete şi drone
-
Ursula von der Leyen avertizează: Putin vrea să vadă din nou imperii şi autocraţii în Europa
Vânzările Dacia în afara României au totalizat 404.000 unităţi, iar pe piaţa europeană, în regres cu 1,7%, livrările mărcii au urcat cu 25,9%.
Astfel, peste 290.000 de unităţi Dacia au fost înmatriculate anul trecut pe pieţele europene, echivalentul unei cote de piaţă de 2,1%.
De la lansarea mărcii pe piaţa europeană, în vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienţi au ales marca Dacia, potrivit datelor constructorului auto.
În clasamentul pe ţări, pe prima poziţie a rămas Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,3%. Dacia ocupă locul 5 pe această piaţă, iar modeul Sandero se situează pe 3 în topul vânzărilor din această ţară către persoane fizice.
Germania ocupă poziţia a adoua, cu peste 47.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,5%.
Compania precizează că Algeria, Turcia, Spania şi Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unităţi, iar în Spania, unde livrările mărcii au urcat cu 80%, Sandero este pe primul loc în topul modelelor cele mai vândute către persoane fizice.
În Marea Britanie, unde vânzările au început în 2013 cu o gamă limitată (Duster şi Sandero), Dacia a comercializat peste 13.000 de autovehicule, Regatul Unit plasându-se pe locul 9 în clasamentul ţărilor de destinaţie a mărcii.
În România, Dacia Logan berlină a rămas cel mai vândut model anul trecut, cu peste 10.000 de unităţi, fiind urmat de Sandero, inclusiv versiunea Stepway (4.707 unităţi) şi Duster (4.647 unităţi).
Cota de piaţă a Dacia în România a crescut anul trecut cu 5,4 puncte, ajungând la 31,6%, iar rezultatul pozitiv înregistrat pe plan local se explică, în parte, prin reînnoirea completă a gamei de modele, în 2013 fiind lansate pe piaţă noul Logan MCV şi noul Duster.
"La fel de important, Dacia a reuşit în 2013 să marcheze puncte în competiţia comercială adaptându-şi strategia la principalele schimbări de pe piaţa românească şi îndeosebi la creşterea puternică a proporţiei clienţilor persoane fizice în ansamblul pieţei (în prezent, această categorie reprezintă 77% din totalul clienţilor", se arată într-un comunicat al companiei.
Cota de piaţă a companiei a crescut atât pe segmentul flotelor, cât şi pe cel al vânzărilor către persoane fizice, în ultimul caz pe fondul bunei utilizări a programului de reînnoire a parcului auto din România, arată constructorul auto deţinut de grupul francez Renault.
Compania precizează că îşi propune în acest an consolidarea rezultatelor pe piaţa românească şi intenţionează să deruleze un program de reînnoire a reţelei comerciale, care se va încheia anul viitor.
Afacerile Automobile Dacia au scăzut cu 3,3% în 2012, de la 13,17 miliarde lei la 12,74 miliarde lei, iar profitul net a avansat uşor, de la 275,1 milioane lei la 277,2 milioane lei.
La nivel de grup, vânzările Renault au crescut anul trecut cu 3,1% anul trecut, la 2,62 milioane autovehicule. În Europa, constructorul francez a livrat 1,3 milioane unităţi, în creştere cu 2,4%, şi a atins o cotă de piaţă de 9,5%.
Vânzările sub brandul Renault a crescut cu 0,4%, la 2,13 milioane unităţi, acoperind 81,1% din livrările grupului.
Citește pe alephnews.ro: POLITICO: Popularitatea Americii ca putere globală este în declin la nivel mondial
Citește pe www.zf.ro: Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Citește pe www.zf.ro: Rusia se pregăteşte de atac. Agenţiile europene de spionaj au avertizat guvernele lor că Rusia pregăteşte acte violente de sabotaj pe întreg continentul
Citește și: Dacia a avut anul trecut în UE cea mai bună creştere a vânzărilor în topul mărcilor auto
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Actrița porno, Stormy Daniels, susține că a „leșinat” înainte de a face sex cu Trump. Cum merge procesul fostului președinte SUA?
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Serena Williams și Maria Sharapova, rivalele Simonei Halep, apariții fenomenale la MET Gala! Imagini wow și cu alte vedete
PROSPORT.RO
Imagini în premieră absolută cu Florin Piersic de la ”Matei Balș”! Starea de sănătate a marelui actor este critică + Ce au hotărât medicii în ”celula de criză”
CANCAN.RO
Animalul crescut în România, dar pe care românii NU și-l permit. Carnea merge tot mai mult la export
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe