- Home
- Externe
- SINGAPORE, (30.12.2014, 15:41)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Drama AirAsia ridică problema echipării avioanelor cu sisteme de depistare în timp real
Problema monitorizării traseelor avioanelor este ridicată din nou de către specialişti în aeronautică, după catastrofa QZ8501, aceştia denunţând lipsa de apetit a industriei transportului aerian faţă de echiparea aeronavelor cu sisteme de localizare în timp real.
483 afișări
Drama AirAsia ridică problema echipării avioanelor cu sisteme de depistare în timp real (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
După dispariţia - în continuare învăluită în mister - a zborului MH370 Malaysia Airlines cu 239 de persoane la bord, depistarea în timp real prin satelit a avioanelor ori trasmisia automată a datelor de zbor au fost citate ca piste prioritare.
Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), un organism ONU, a decis să lucreze la soluţii în vederea unei mai bune monitorizări a traseelor avioanelor. Însă nu s-a stabilit nicio dată-limită, în contextul în care aceste sisteme reprezintă costuri suplimentare pentru companiile aeriene, multe dintre ele confrutându-se cu dificultăţi financiare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
-
Războiul din Ucraina, ziua 801. Rusia protestează faţă de declaraţiile făcute de Madron şi de Cameron: escaladare directă / Ucraina a lansat ghidul pentru Olimpiadă: sportivii nu au voie să dea mâna cu ruşii
-
Eurovision 2024: Croaţia, Elveţia şi Ucraina sunt favorite
-
Sâmbăta Mare. Lumina Sfântă soseşte în această seară în România. Semnificaţia momentului
Un cadavru şi fragmente din avionul AirAsia - zborul QZ8501 cu 162 de persoane la bord -, dispărut de pe radare duminică, au fost localizate marţi pe Marea Java de către echipe de căutare care survolau zona.
Vocile care cer schimbări imediat sunt mai insistente ca niciodată. Depistarea în timp real "nu va permite salvarea de vieţi, ci recuperarea fragmentelor şi cutiilor negre într-un interval de timp rezonabil, ar putea permite schimbări de ordin operaţional şi proceduri de securitate susceptibile să salveze vieţi", declară pentru AFP Scott Hamilton de la firma de consultanţă aeronautică Leeham Co.
Citeşte şi:
Fragmente ale avionului AirAsia dispărut duminică, depistate în Marea Java. Peste 40 de cadavre au fost recuperate - VIDEO, FOTO
- "Mentalitate de gropar"
Epava zborului Air France 447, care efectua o legătură Rio de Janeiro-Paris, a fost localizată abia în aprilie 2011, la aproape doi ani de la accidentul care s-a soldat cu 228 de victime. Avionul a dispărut într-o zonă care nu era acoperită de radare şi a ajuns la 3.900 de metri adâncime, în ocean. Rudele victimelor au cerut, de asemenea, îmbunătăţirea localizării avioanelor pierdute deasupra oceanelor.
Într-un comentariu ostil, Scott Hamilton a acuzat OACI că "tergiversează, după (drama) MH370, obligaţiile de depistare în timp real. Cei care reglemetează aviaţia au faima tristă a unei mentalităţi de gropar, şi anume că nu este nevoie de ameliorarea securităţii atât timp cât nu mor oameni", scrie el.
Industria aeronautică se plânge de costul implicat de urmărirea prin satelit, dar pe de altă parte investeşte milioane de dolari ca pasagerii să beneficieze de servicii în bandă largă prin satelit, subliniază el.
Robert Man, un consultant în domeniul aviatic din Statele Unite, dă asigurări că firmele de transport aerian vor să "evite să acţioneze acum", în speranţa "ca, la sfârşitul anilor 2020, sisteme care au la bază utilizarea sateliţilor să fie mai bune, mai rapide şi mai ieftine".
"Eu nu văd industria implementând depistarea în timp real, dacă nu este obligată să o facă", aşa cum s-a întâmplat în cazul industriei maritime, subliniază el. În 1988, un amendament la Convenţia Internaţională pentru salvarea vieţii umane pe mare a impus ca obligatorie urmărirea în timp real a navelor, a insistat el.
Potrivit OACI, există deja soluţii tehnice la un preţ de sub 100.000 de dolari pe avion. Operatorul de satelit britanic Inmarsat a propus un serviciu de monitorizare elementar gratuit tuturor companiilor cu avioane de linie din lume.
Anumiţi experţi apreciază că este necesară totodată ameliorarea performanţelor balizelor ce emit semnale prin care se cere ajutor cu care sunt echipate avioanele şi ale transmiţătorilor de localizare de urgenţă (Emergency Locator Transmitter, ELT), care permit găsirea unei aeronave în caz de accident.
La fel ca în cazul zborului MH370, echipele de intervenţie par că nu au depistat semnalul ELT al avionului AirAsia. "Transmiţătorul nu a funcţionat, în pofida a ceea ce s-a întâmplat cu MH370. De ce nu primim nimic în incidente atât de grave ca acesta?", întreabă Gerry Soejatman, un consultant de la Jakarta. "ELT este cel mai bun, pentru moment. Dar trebuie să-l îmbunătăţim", este el de părere.
Alţii spun că este nevoie de răbdare. "În pofida faptului că a existat un consens asupra depistării în timp real după (drama) MH370, schimbările ar fi necesitat ceva timp să fie implementate, în orice caz mai mult de un an", declară Terence Fan, un specialist în aviaţie din Singapore.
Citeşte şi:
Premierul australian: Dispariţia zborului QZ8501 AirAsia nu are nimic în comun cu misterul MH370 - VIDEO
Citeşte şi:
Cazul DISPARIŢIEI avionului AirAsia: Aeronava se află probabil "pe fundul mării", afirmă autorităţile indoneziene - FOTO, VIDEO
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cât plătești pentru Jocurile Olimpice? Unii cheltuiesc până la 500.000 de dolari pe pachete „ultra-exclusive”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 06:51
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 801. Rusia protestează faţă de declaraţiile făcute de Madron şi de Cameron: escaladare directă / Ucraina a lansat ghidul pentru Olimpiadă: sportivii nu au voie să dea mâna cu ruşii
-
ieri, 23:08
Război civil în Myanmar. Militarii aflaţi la putere le interzic bărbaţilor să lucreze în străinătate