ANPC verifică modul în care companiile aeriene au acordat asistenţă pasagerilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) verifică modul în care companiile aeriene au acordat asistenţă pasagerilor care nu au putut ajunge la destinaţii, din cauza vremii, instituţia fiind sesizată de şapte persoane lezate de întârzierile sau anulările curselor.

2 afișări
Imaginea articolului ANPC verifică modul în care companiile aeriene au acordat asistenţă pasagerilor

ANPC verifică modul în care companiile aeriene au acordat asistenţă pasagerilor

"ANPC verifică în aceste zile modul în care companiile aeriene care nu şi-au putut efectua cursele au acordat asistenţă pasagerilor care plătiseră biletele pentru zborurile respective", se arată într-un comunicat, remis, luni, agenţiei MEDIAFAX, de către Biroul de presă al Autorităţii, care precizează că, în perioada 2-5 ianuarie, au fost înregistrate 76 de curse întârziate.

Măsurile dispuse împotriva operatorilor economici care nu au respectat drepturile pasagerilor vor fi făcute publice în momentul finalizării controalelor, arată sursa citată.

Potrivit datelor primite de la Aeroportul "Henri Coandă" Bucureşti, în perioada 2-5 ianuarie, au fost 76 de zboruri întârziate (decolări şi aterizări) cu mai mult de 120 minute, curse ale următoarelor companii aeriene: Aeroflot Russian International, Air France, Air Malta, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Carpatair, Cimber Air, Lufthansa, EL-AL Israel Airlines, European Air Transport, KLM-Royal Dutch Airlines, LTE International Airways, Malev, Myair, Romavia, Sunexpress Operation, Swiss International Airlines, Syrian Arab Airlines, Tarom, TNT European Air Network, Turk Hava Yollari, Wizz Air.

"Chiar dacă, în această perioadă, la sediul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti au fost înregistrate doar şapte reclamaţii referitoare la întârzieri sau anulări de zboruri, în prezent, inspectorii de la Inspectoratul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti - Ilfov verifică dacă toate companiile aeriene de mai sus au respectat drepturile pasagerilor reglementate prin Regulamentul CE 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenţă şi compensare în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor şi anume: informarea în scris a fiecărui pasager cu privire la drepturile pe care aceştia le au în cazul în care zborul este întârzit cu mai mult de două ore sau anulat; deservirea pasagerilor: oferirea de mese şi băuturi răcoritoare direct proporţionale cu timpul de aşteptare; cazare hotelieră (o şedere de una sau mai multe nopţi sau, în cazul în care este necesar, o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager); transportul dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele); dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de a alege între rambursarea, în termen de sapte zile, a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie (pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului), împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil", se arată în comunicat.

Pentru faptul că pasagerii nu au fost informaţi în scris cu privire la drepturile pe care le au, compania poate fi sancţionată cu amendă cuprinsă între 300 şi 500 lei, pentru fiecare pasager, iar pentru faptul că pasagerilor nu li s-a acordat asistenţă, amenda este cuprinsă între 800 şi 1800 lei, pentru fiecare pasager în parte, a subliniat ANPC.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici