- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (06.11.2014, 20:05)
- Catalin Lupasteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Directorul Direcţiei Tehnice şi de Urbanism din Primăria Piteşti, adus la DNA
Directorul Direcţiei Tehnice şi de Urbanism din Primăria Piteşti, Emilian Nechita, a fost adus la sediul DNA din Capitală, unde este audiat în dosarul de corupţie al primarului Tudor Pendiuc.
203 afișări
Directorul Direcţiei Tehnice şi de Urbanism din Primăria Piteşti, adus la DNA (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Edilul Piteştiului, adus la DNA în jurul prânzului, este în continuare audiat, în timp ce fiica sa, Ema Pendiuc, a fost reţinută de procurorii anticorupţie.
Tudor Pendiuc a fost adus la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) cu o maşină, în jurul orei 12.40, pentru a fi audiat în dosarul în care se fac cercetări pentru fapte de corupţie din perioada 2007-2014, privind acordarea unor contracte de achiziţii publice, prejudiciul fiind de aproximativ 1 milion de euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Primăria Piteşti şi locuinţa lui Tudor Pendiuc au fost percheziţionate de procurori, joi dimineaţă. În acelaşi dosar au fost făcute percheziţii la sediile mai multor firme, precum şi la locuinţele unor persoane, din Piteşti şi Bucureşti.
Surse judiciare au declarat, pentru MEDIAFAX, că dosarul vizează activitatea de transport public de persoane, realizată, în ultimii şapte ani, de o asociere de firme, între care SC Publitrans 2000 SA, firmă deţinută în totalitate de Consiliul Local Piteşti, şi două firme private, respectiv SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA.
Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, în urmă cu mai mulţi ani, Primăria Piteşti şi primarul Tudor Pendiuc ar fi susţinut şi realizat o asociere între SC Publitrans 2000 SA, firma Consiliului Local, şi două firme private - SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA -, asociere în baza căreia SC Publitrans SA se obliga să pună la dispoziţie baza materială, respectiv clădiri şi terenuri, dar şi personal calificat, iar cele două firme ar fi urmat să pună la dispoziţie 80 de autobuze pentru transport public deţinute în proprietate, fapt prevăzut şi în caietul de sarcini.
Conform surselor citate, asocierea dintre cele două firme nu a deţinut autobuzele, aşa cum prevedea caietul de sarcini, iar în aceste condiţii Comisia de evaluare a ofertelor din cadrul Primăriei Piteşti ar fi primit date false cu privire la deţinerea autobuzelor cu care asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA trebuia să vină ca aport la această asociere.
Oferta asocierii dintre SC CNCD SA şi SC Girexim Universal SA a fost considerată de către comisia de evaluare ca fiind singura care îndeplinea condiţiile de calificare pentru încheierea contractului, deşi asocierea dintre cele două firme nu deţinea autobuzele.
Ulterior încheierii contractului, Consiliul Local Piteşti ar fi alocat de la bugetul local subvenţii de peste 50 de milioane de lei pentru transportul public.
Pentru a gira încheierea şi derularea contractului între firma Consiliului Local şi asocierea dintre cele două firme private, primarul Tudor Pendiuc ar fi primit de la administratorul celor două firme bani şi bunuri, inclusiv o locuinţă într-un cartier rezidenţial din Capitală, spun sursele judiciare citate.
În 27 martie anul acesta Consiliul Local Piteşti a validat, prin vot, un "Acord formal privind îndeplinirea obligaţiilor de serviciu public stabilit prin Contractul de delegare a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Piteşti". Acordul formal prevede continuarea activităţii de transport public de persoane prestată de SC Publitrans şi asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA, începând de la 1 martie 2014 pe o perioadă de cel mult doi ani.
Conform articolului 1 din acordul formal aprobat anul acesta de autoritatea locală, SC Publitrans şi asocierea dintre cele două firme private stabilesc ”să efectueze transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Piteşti începând cu data de 1.03.2014, în conformitate cu prevederile cuprinse în Contractul de Asociere în participaţiune nr. 1029/22.02.2008 cu modificările şi completările ulterioare, pe o perioadă de maxim doi ani”. La articolul 2 din Acord se precizează că această perioadă de doi ani poate fi redusă cu o notificare făcută de firma Consiliului Local cu cel puţin zece luni înainte de data la care se propune încetarea.
La momentul votării în Consiliul Local al respectivului acord formal, consilierii PNL din Consiliul Local Piteşti s-au opus, invocând că legislaţia românească şi cea europeană nu permit prelungirea contractelor în participaţiune.
”Menţionăm că există probleme de legalitate şi în ceea ce priveşte contractul iniţial, consilieri locali din legislaturile anterioare dând explicaţii la DNA referitor la acest contract şi la modul cum s-a acordat subvenţia corespunzătoare. Noi considerăm că rezolvarea acestei probleme era extrem de simplă, dacă conducerea Primăriei Piteşti ar fi început demersurile pentru achiziţionarea unor noi autobuze în urmă cu doi ani. Adresăm această întrebare conducerii S.C. PUBLITRANS 2000 S.A. şi conducerii Primăriei Piteşti. Care sunt motivele amânării până în ultimul moment a unei soluţii şi de ce rezolvarea problemei transportului local în Piteşti a presupus existenţa unui vot al unor consilieri locali care i-ar putea aduce în faţa procurorilor DNA? Mai precizăm că există o adresă din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei, ce nu a fost adusă la cunoştinţa tuturor consilierilor, care precizează fără echivoc, că aceste contracte nu pot fi prelungite”, susţineau membrii PNL din Consiliul Local Piteşti, într-un comunicat de presă dat publicităţii după aprobarea acestui acord formal, prin se prelungea activitatea de transport public prestată de Publitrans şi ascoierea dintre cele două firme private.
Social-democratul Tudor Pendiuc este unul dintre cei mai longevivi primari din România. El a fost ales primar al municipiului Piteşti pentru prima dată în anul 1992 şi de atunci ocupă fără întrerupere această funcţie, fiind reales de piteşteni la fiecare patru ani.
Tudor Pendiuc conduce PSD Argeş, după ce fostul preşedinte al organizaţiei judeţene, Constantin Nicolescu, a fost condamnat definitiv pentru conflict de interese.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
“Am plâns pentru Vlad Pascu. Este o victimă!”. Elena Merișoreanu a șocat și tulburat România cu cea mai bulversantă declarație
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe