- Home
- Social
- (28.06.2012, 10:52)
- Alexandra Vladescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Pereţi crăpaţi şi cu igrasie, de pe care varul stă să cadă, pardoseală denivelată şi găurită pe alocuri, doi câini care dorm nestingheriţi la umbra unor chioşcuri. Aşa te întâmpină cea mai mare gară a României, Gara de Nord, de unde pleacă zilnic 100 de trenuri, majoritatea spre destinaţii din ţară. Deşi construcţia staţiei feroviare Bucureşti Nord imită arhitectura Gării de Nord din Paris, lipsa investiţiilor în modernizare şi dezinteresul şefilor de la căile ferate au degradat total gara, transformând-o într-un spaţiu care nu arată nici pe departe a nod feroviar european. Până când o să mai suporte călătorii condiţiile deplorabile din gară?
827 afișări
Gara de Nord: Simbolul degradării căilor ferate
Ceea ce ar trebui să fie locul în care să se formeze prima impresie bună despre Bucureşti este în realitate o carte de vizită pătată. Aşa se explică poate şi traficul în continuă scădere în Gara de Nord. Dacă în 1999 trenurile care ieşeau sau intrau în Gara de Nord transportau 6,3 milioane de persoane, anul trecut au transportat doar 3,6 milioane de pasageri.
Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ministerul Transporturilor are un buget anual de peste 3 miliarde de euro, din care însă majoritatea banilor merg către infrastructura rutieră. Anul acesta, spre exemplu, bugetul de stat alocă pentru Ministerul Transporturilor 3,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani. Circa două treimi din bugetul Transporturilor merg însă către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
-
Biden a discutat duminică cu Netanyahu
-
Prinţul Paul al României prins în Malta. Proceduri de extrădare în curs
-
Situaţia de pe linia frontului s-a înrăutăţit, afirmă şeful armatei ucrainene
Deşi este un punct de importanţă strategică pentru Capitală, dar şi pentru întreaga ţară, Gara de Nord nu a intrat deloc pe lista de priorităţi a Ministerului Transporturilor după Revoluţie.
În afară de călători, aspectul gării, în care chiar şi sala de aşteptare este murdară, nu mai interesează pe nimeni. CFR SA, administratorul gării, a investit în ultimii cinci ani din surse proprii doar 4,5 mil. lei (puţin peste un milion de euro) pentru reparaţii, potrivit Oanei Brânzan, şef serviciu comunicare cu presa al companiei.
Cristian Ghibu, directorul general al CFR SA, şi Laurenţiu Mărăloi, şeful Regionalei Bucureşti, nu au transmis niciun răspuns la solicitarea ZF în care îi întreabă dacă le place Gara de Nord şi care este strategia de dezvoltare. Şefii Gării de Nord sunt Mihai Cântea (pe infrastructură) şi Simona Jerca (pe transport feroviar de pasageri).
Citeşte mai multe despre Gara de Nord pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Serviciile secrete ale SUA spun că Putin nu a ordonat uciderea lui Navalnîi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
China efectuează cea mai mare restructurare a armatei din ultimul deceniu. Ce înseamnă mișcarea lui Xi Jinping
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
PROSPORT.RO
Tatuajul ireal care a produs controverse în mediul online. Bărbatul de 60 de ani nu regretă decizia luată. „Nu mă deranjează”
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe