- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (04.09.2014, 14:10)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Cei mai mulţi români fac cumpărături online o dată la trei luni
Cei mai mulţi români optează pentru cumpărături online o dată la trei luni, iar electronicele şi electrocasnicele, urmate de îmbrăcăminte şi încălţăminte, se află în topul produselor achiziţionate online, potrivit unui studiu al firmei Exact Cercetare şi Consultanţă transmis joi MEDIAFAX.
558 afișări
STUDIU: Cei mai mulţi români fac cumpărături online o dată la trei luni (Imagine: Shutterstock)
Deopotrivă bărbaţi şi femei, 26% dintre respondenţi fac cumpărături online o dată la trei luni. Majoritatea acestora au vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie şi statut social ridicat.
La rândul lor, 21% dintre români cumpără online odată la şase luni. Atât femei, cât şi bărbaţi, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Femeile din Ucraina sunt nevoite să lucreze în mine pentru a putea trăi. Ce declară guvernul
-
DNA anchetează foştii şefi ai SRI: Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă, în vizorul procurorilor anticorupţie
-
Abandonul şcolar timpuriu a scăzut în 2023 la nivel european. Cum stă România la acest capitol
-
Rusia îl acuză pe premierul Marcel Ciolacu de „imixtiune grosolană” în afacerile Republicii Moldova
Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decât femeile. Majoritatea celor care cumpără lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social.
Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puţin odată la trei luni, peste jumătate au achiziţionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%), cărţi sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%).
Electronicele şi electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbaţii cu vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie mediu şi scăzut. Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt cumpărate online cu preponderenţă de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani şi cu un nivel înalt de educaţie. Parfumurile şi produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeaşi categorie de public, dar şi din categoria de vâstă 40-60 de ani.
Se constată, de asemenea, că CD-urile şi cărţile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educaţie şi statut social, atât bărbaţi, cât şi femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.
"Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcă în mod semnificatriv categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut", a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă.
Volumul eşantionului pe care s-a făcut studiul a fost de 1.261 de persoane, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă.
Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, Exact Cercetare şi Consultanţă, este parte a BBDO Group.
Citește pe alephnews.ro: Unde mergi în vacanță? Brașovul a fost desemnat cel mai interesant județ turistic din 2024 la „Gala Destinația Anului”
Citește pe www.zf.ro: Sfârşit de linie: După 20 de ani în România, BRD Finance vinde tot şi încetează activitatea. Ce se va întâmpla cu toate creditele clienţilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Reușește A.I.-ul să înțeleagă mintea omului? Un nou studiu arată că modelele se chinuie să surprindă nuanțele gândirii umane
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Probleme la vârful unui imperiu european de miliardari: Acţionarii Peugeot s-au întors împotriva familiei franceze care deţine gigantul auto. Lista nemulţumirilor este lungă, iar investitorii critică totul de la strategia de investiţii la guvernanţă şi pierderile de pe bursă
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate călugări! Transformarea fizică e incredibilă și e imposibil de recunoscut, la 52 de ani
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe