- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (12.06.2023, 20:56)
- Gabriel Pecheanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenul internaţional Dacia, record de viteză pe Sighişoara-Simeria: 169 km în 96 minute
"Dacia", un tren internaţional, a parcurs distanţa Simeria-Sighişoara (169 km cu 4 opriri) într-o oră şi 36 minute, mult sub recordul precedent al aceluiaşi tren din 1995, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură: „Din păcate, durata de 11 ani a lucrărilor umbreşte acest succes”.
2026 afișări
„Record de viteză pe Sighişoara-Simeria: 169 km în 96 minute... după 11 ani de lucrări. <Dacia>, un tren internaţional, a parcurs distanţa Simeria-Sighişoara (169 km cu 4 opriri) într-o oră şi 36 minute, mult sub recordul precedent al aceluiaşi tren din 1995: 2 ore şi 10 minute. Performanţa este deja comparabilă cu bine-cunoscuta rută Bucureşti-Constanţa (225 km în 2h fără oprire) şi va putea fi îmbunătăţită când viteza maximă va creşte de la 150 la 160 km/h pe un total de ~140 din cei 169 kilometri. Din păcate, durata de 11 ani a lucrărilor umbreşte acest succes”, potrivit unei postări de pe pagina de Facebook a Asociaţiei Pro Infrastructură.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cât câștigă magnații din spatele „celor 7 magnifici” – Apple, Tesla, Microsoft, Meta, Amazon, Alphabet și Nvidia? Zuckerberg are un salariu simbolic de 1 dolar
-
Meciul secolului. Tyson Fury vs Oleksandr Usky. Tot ce trebuie să ştii: Oră, palmares, bani
-
Unul dintre cele mai importante puncte turistice din Sibiu, închis la Noaptea Muzeelor. Explicaţia
-
Cel puţin 30 de ucraineni care fugeau de armată s-au înecat la graniţa cu România şi Ungaria
Conform sursei citate, după licitaţiile lansate în 2011 şi semnarea primelor contracte în 2012, linia reconstruită a început să fie deschisă circulaţiei pe un fir în 2018-2019. iar porţiunea cea mai întârziată a fost gata abia în 2021.
„Aşadar, execuţia cea mai lungă a fost de 8-9 ani, deşi termenele contractuale erau de 3 ani. Timp lung cu trafic derulat pe un singur fir şi călători aşteptând la <cruci> prin gări desfundate. Câţi călători or mai fi rămas faţă de 2010? Şantierul permanent a redus şi numărul de garnituri, aşa că s-a ajuns ca internaţionalul Dacia să fie singurul tren direct între Blaj şi capitala sa de judeţ, Alba Iulia. Dar coşmarul nu s-a terminat în 2021. Deşi ambele fire erau gata, a fost folosit unul singur deoarece instalaţiile care schimbă macazurile în staţii (centralizări electronice) au fost parte dintr-un alt contract, şi el întârziat! Pe varianta de viteză de la Coşlariu nu a putut fi folosit niciunul din cele două fire, trenurile ocolind 2 ani pe traseul vechi. Abia de zilele acestea, prin punerea în funcţiune a ultimelor centralizări (Crăciunel, Podu Mureş, Coşlariu şi Sântimbru), linia poate fi folosită aproape de parametrii proiectaţi”, se arată în postare.
Reprezentanţii asociaţiei afuirmă că sistemul de semnalizare ETCS care va facilita circulaţia cu 160 km/h nu se află nici măcar în teste.
„Lipsa cronică de interes a politicienilor faţă de tot ce ţine de calea ferată este exasperantă, chiar şi pe aceste proiecte de miliarde de euro. Şi este păcat pentru că timpii de parcurs sunt remarcabili. Traseul Simeria-Arad (158 km) va putea fi făcut în sub 90 minute (faţă de recordul de 2h în 1995) dar şantierul este deja în urmă cu 3 ani şi vor mai trece probabil încă 3 ani până la finalizarea tunelurilor întârziate (de Aktor...) de la Sălciva. Ruta Braşov-Sighişoara (112 km pe varianta nouă) va putea fi făcută în sub o oră (faţă de 92 minute în 1995). Dar, după primii 3 ani de şantier, TBM-urile tot nu au început să sape, deci mai aşteptăm vreo 5 ani. Chiar acum feroviarul este competitiv cu rutierul pe relaţia Ploieşti-Bucureşti-Constanţa. Va avea performanţe similare şi pe Braşov-Arad şi chiar Braşov-Cluj. Întrebarea este, în care deceniu? Precizare. Timpul de parcurs este deocamdată valabil doar pentru trenurile întârziate fiindcă Mersul Trenurilor este conceput pe situaţia de la 01.01.2023 când se circula pe un singur fir şi pe traseu vechi la Coşlariu. Mersul prevede 1h58min şi s-au recuperat 45-23=22 minute”, se menţionează în finalul postării.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Benny Gantz îi dă un ultimatum lui Netanyahu: „Cabinetul de război trebuie să formuleze un plan de război până pe 8 iunie – sau ne vom retrage din guvern”
Citește pe www.zf.ro: Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Băncile din România se schimbă la faţă. Cum se integrează Inteligenţa Artificială direct în operaţiuni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Președinta Georgiei a respins prin veto „Legea rusă” votată de Parlament, care a scos mii de oameni în stradă: „E un obstacol în parcursul nostru european”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce scrie, de fapt, pe cel mai scump șervețel din lume. S-a vândut cu peste 700.000 de lire sterline. VIDEO
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza | Vremea se schimbă radical din 22 mai, în București
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe