Adriana Stere (Pro TV): Mă simt tare mândră că slujba mea mă ajută să schimb unele lucruri în bine

Adriana Stere, reporter al Ştirilor ProTV, povesteşte într-un interviu exclusiv pentru ProTV Magazin că prin campania "Există viaţă după moarte" a reuşit să aducă speranţă celor care au nevoie urgentă de un transplant, iar satisfacţia este cu atât mai mare cu cât rezultatele se măsurau în zâmbete.

1088 afișări
Imaginea articolului Adriana Stere (Pro TV): Mă simt tare mândră că slujba mea mă ajută să schimb unele lucruri în bine

Adriana Stere (Pro TV): Mă simt tare mândră că slujba mea mă ajută să schimb unele lucruri în bine (Imagine: Silviu Matei / Publimedia)

Implicată în ultima perioadă în campania Ştirilor Pro TV "Există viaţă după moarte", Adriana Stere spune în interviu că provocările cu care ea şi echipa s-au confruntat în timpul filmărilor au fost aproape inexistente, ei fiind primiţi ca un sprijin mult aşteptat.

"Pacienţi care aşteaptă transplanturi s-au agăţat de campania noastră ca de o şansă în plus ca lumea să afle cât de greu e să nu poţi privi mai departe de un verdict dureros: «6 luni», «cel mult 3 luni»... Şi au fost dornici să-şi spună povestea. Iar cei pe care i-am văzut după operaţia de transplant, odată ce au apărut şi primele rezultate, au venit spre noi ca să arate lumii cum se câştigă o luptă. Nu-l pot uita pe un domn abia operat, fost medic militar, care m-a chemat la patul lui, după transplantul de ficat. Abia vorbea, tremurat şi nesigur. Dar avea cel mai frumos zâmbet pe care l-am văzut vreodată, în timp ce-mi povestea că va reuşi să se joace cu baieţelul lui de 5 ani. Până atunci, fusese un muribund invalid", povesteşte reporterul Pro TV.

Adriana aminteşte şi despre lipsa de informaţie a oamenilor care este una dintre principalele cauze pentru care donaţiile de organe de la persoanele aflate în moarte cerebrală sunt extrem de puţine. "Adevărul, medical şi ştiinţific, e unul singur: pacientul în moarte cerebrală are un certificat de deces, iar tehnica nu poate menţine bătăile inimii şi respiraţia decât cel mult 24-48 de ore", explică jurnalista, precizând că, în urma campaniei demarate de Ştirile Pro TV, numai în luna februarie, a fost înregistrat un număr de patru ori mai mare de prelevări de organe şi au fost făcute de trei ori mai multe transplanturi.

Una dintre poveştile campaniei care a impresionat-o pe Adriana în mod deosebit a fost aceea a mamei unui băieţel de 12 ani, din gemeni, strivit de un şofer care a intrat pe contrasens. Aceasta a ales să doneze organele fiului său cu mare discreţie, astfel că, până să povestească în faţa camerei, de situaţie ştiau doar bunica şi tatăl copilului.

Şi, pentru că este la rândul ei mamă - are doi copii, Cezar, de cinci ani, şi Iulia, de trei ani - jurnalista spune că încearcă să facă o lume mai bună pentru copiii ei. "Cu mult timp în urmă, am hotărât să nu aştept să-mi vină totul de-a gata şi mă simt tare mândră că slujba mea mă ajută să schimb unele lucruri în bine. La ştiri, eu sunt «departamentul copii». Grădiniţe, şcoli, orfelinate, spitale de pediatrie...", povesteşte Adriana.

Cezar şi Iulia sunt şi ei copiii redacţiei "de când s-au născut". "Pe băieţel l-a filmat prima oară colegă mea, Anca Nastasi, când avea 3 luni. Avea nevoie de un bebe alăptat pentru un reportaj şi... a sunat un prieten. Pe Iulia, în schimb, am adus-o la ştiri când avea zece zile. Îmi amintesc că s-au panicat toţi colegii, mulţi nici nu văzuseră un copilaş atât de mic. Apoi au tot apărut în ştiri, sunt cooperanţi şi le plac microfonul şi camera, pe cameramani îi iubesc. Vaccinul de un an al lui Cezar... e într-o ştire. Penumonia Iuliei... în altă ştire. Cezar cumpărând mărtişoare... altă ştire. Tradiţii de Moş Nicolae, amândoi ştergând ghetuţele", povesteşte jurnalista care ştie cu siguranţă că micuţii au moştenit de la ea "gura mare".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici