- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (13.04.2013, 14:40)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
IAA România: Vom analiza toate căile de atac pentru stoparea efectelor OUG-Legea audiovizualului
International Advertising Association (IAA) România spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că OUG de modificare a Legii audiovizualului a fost publicată în Monitorul Oficial fără consultarea industriei, precizând că prin această Ordonanţă autorităţile afectează un sector de afaceri 100% privat.
575 afișări
IAA România: Vom analiza toate căile de atac pentru stoparea efectelor OUG-Legea audiovizualului (Imagine: Shutterstock)
"Promovarea unui astfel de text legislativ fără consultarea industriei şi fără a ţine cont de solicitările de dialog pe care IAA România le-a transmis în ultimele 4 luni constituie un fapt fără precedent şi foarte grav. Este pentru prima dată când autorităţile intervin în mod direct afectând un întreg sector de afaceri 100% privat şi care funcţionează pe baza unor practici de business corecte şi comune în peste 95% din ţările lumii. IAA România va analiza toate căile legale de atac pentru stoparea efectelor acestei ordonanţe", se spune, în comunicatul remis sâmbătă, agenţiei MEDIAFAX, de către IAA România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Antony Blinken face show într-un bar din Kiev, după întâlnirea cu Zelenski. Secretarul de stat al SUA cântă la chitară „Rocking to the Free World”
-
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
Refugiul pe care îl au jucătorii la păcănele, după aplicarea legii Simonis
-
Simona Halep nu va participa la Roland Garros. Organizatorii au decis să nu îi ofere un wild-card
Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată vineri în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia "orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate", iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul".
"În scopul obţinerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ", se mai spune în Ordonanţă.
Plata se va face direct către radiodifuzor de către beneficiarul final al publicităţii televizate, în baza facturii emise de radiodifuzor către beneficiar, iar "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate".
De asemenea, Ordonanţa prevede că intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestaţie decât "cea care le este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului".
Orice act juridic încheiat cu încălcarea dispoziţiilor acestui articol este nul, se mai spune în Ordonanţă.
În OUG se mai spune că Legea audiovizualului este modificată şi completată, având în vedere obiectivele propuse de Guvern "de stimulare a dezvoltării economiei româneşti", în cadrul cărora se înscrie şi dezvoltarea pieţei audiovizuale din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune, a investiţiilor în programe locale, asigurarea de locuri de muncă şi dezvoltarea de activităţi economice în beneficiul pieţei de servicii audiovizuale din România.
Un alt obiectiv menţionat în OUG este combaterea "corupţiei manifestate la nivelul achiziţiei de spaţiulu publicitar media, precum şi necesitatea combaterii sistemelor netransparente şi anticoncurenţiale în acest domeniu, care afectează în egală măsură activitatea staţiilor tv şi dreptul publicului la informaţii corecte şi de calitate".
De asemenea, în OUG se spune că Executivul a luat în considerare "consecinţele negative asupra domeniului audiovizual, derivând din lipsa unor mecanisme legislative eficiente de eliminare a corupţiei şi a practicilor netransparente în acest domeniu, care s-ar perpetua şi s-ar amplifica în cazul neadoptării urgente a unor reglementări clare menite să asigure un climat concurenţial corect şi respectarea dreptului publicului român la producţii audiovizuale de calitate".
Guvernul mai spune că aceste elemente vizează "interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară şi de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată".
OUG este semnată de premierul Victor Ponta şi contrasemnată de ministrul pentru Societatea Informaţională, Dan Nica, de ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, şi de ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea.
Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului este publicată în Monitorul Oficial la mai puţin de cinci luni de la momentul în care un proiect de OUG care avea acelaşi prevederi în cazul intermedierii achiziţiei de spaţiu publicitar TV a fost aspru criticat de International Advertising Association România (IAA România) şi de Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România.
Nemulţumirile au fost cu atât mai mari cu cât purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu, a anunţat iniţial că proiectul de OUG a fost adoptat de Executiv. Ulterior, premierul Victor Ponta a declarat public că OUG care modifică Legea audiovizualului nu a fost publicată în Monitorul Oficial pentru că ministerele Justiţiei şi Finanţelor trebuie să dea forma finală a acesteia, în urma deciziei Guvernului de a se scoate din ordonanţă toate referirile la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
La momentul respectiv, IAA România a spus, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că proiectul de Ordonanţă de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului "este de natură să afecteze în mod negativ funcţionarea normală şi competitivă a industriei de marketing, media şi comunicare", cerând Guvernului consultări pe acest document.
Şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi-a exprimat, într-un comunicat remis MEDIAFAX, nemulţumirea faţă de decizia Guvernului de a aproba ordonanţa de urgenţă (OUG) care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002. "Suntem consternaţi că ordonanţa de urgenţă a trecut într-o manieră netransparentă, în timpul şedinţei de guvern de marţi", a declarat Radu Florescu, preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.
Totodată, Răsvan Popescu, preşedinte al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) la momentul respectiv, a declarat că Ordonanţa adoptată de Guvern pentru modificarea Legii audiovizualului ţine cont de unele observaţii făcute de CNA, existând însă şi aspecte asupra cărora se mai poate reflecta atunci când Ordonanţa va fi dezbătută în Parlament.
De asemenea, unii membri ai CNA, între care Narcisa Iorga, Valentin Jucan, dar şi Ioan Onisei, Gelu Trandafir şi Mircea Deacă (ultimii trei nemaifiind în prezent membri ai Consiliului, n.r.) au declarat, într-o conferinţă de presă, că prin modificarea Legii audiovizualului Consiliul eate "tras pe linie moartă". Aceştia au mai spus că, prin adoptarea aceastei OUG, Legea transparenţei publice nu a fost respectată, întrucât proiectul Ordonanţei nu a fost suspus consultării publice.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Obiectivul unic al viitorilor europarlamentari este să-i facă pe români să se simtă europeni
Citește pe www.zf.ro: De unde vin produsele de la Lidl
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Marcel Ciolacu, despre trimiterea sistemelor PATRIOT în Ucraina: „Decizia se va lua în CSAT. Iohannis nu l-a convocat încă”
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Mădălina Ghenea, apariție absolut incendiară! Pictorial hot după ce s-a despărțit de milionar
PROSPORT.RO
Mărturia revoltătoare a șoferului începător din Timișoara, care a condus-o pe Moni spre moarte la doar 17 ani: „Nu aveam viteză, aveam 115-120 km/h maxim”
CANCAN.RO
Cel mai iscusit ospătar! Câte farfurii a reușit să ducă acest chelner, dintr-un singur drum
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe